Hvad koster et bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

LC

Vi blev gift sidst forår og brugte omkring 100.000kr på bryllup. Vi var 127personer.

Havde set på at leje telt, men det var 4 gange så dyrt som at leje et forsamlingshus.

Tøj: 20.000

Forsamlingshus: 3000

Mad: 35000

Bryllupskage: 2000

Musik: 5500

Blomster: 1200

Brudesuite på hotel: 3000

Dug+bord pynt: 5000

Drikkevare fra tyskland - 10.000

Invitationer: 1000

Ringe: 1700 - Havde arvet ringene - men fik dem rettet til.

+ det løse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Anne85

Alt fra 10.000 til flere hundre tusind  Det kommer jo helt an på hvilket slags bryllup og hvor meget I selv vil lave. Vores endte vist op i 80-100.000 (synes det er svært at sige præcist da man jo købte meget hen ad vejen + vi fik nogle ting foræret (bryllupsrejsen, musikken, min mands tøj mm)

Vigtigst af alt synes jeg bare er, at man ikke sætter sig i gæld for et bryllup. Jeg ville aldrig, aldrig, ALDRIG låne penge til at holde et bryllup. Og et bryllup til få penge kan også være super romantisk

Anmeld

14. februar 2011

Risen

Anne85 skriver:

Alt fra 10.000 til flere hundre tusind  Det kommer jo helt an på hvilket slags bryllup og hvor meget I selv vil lave. Vores endte vist op i 80-100.000 (synes det er svært at sige præcist da man jo købte meget hen ad vejen + vi fik nogle ting foræret (bryllupsrejsen, musikken, min mands tøj mm)

Vigtigst af alt synes jeg bare er, at man ikke sætter sig i gæld for et bryllup. Jeg ville aldrig, aldrig, ALDRIG låne penge til at holde et bryllup. Og et bryllup til få penge kan også være super romantisk

Ja, man hører desværre tit om par som er splitet efter brylluppet og må sidde og betale bryllupsgæld efter en skilsmisse øv øv siger jeg bare.. 

Anmeld

14. februar 2011

Natascha

Hej

Vi er lige blevet gift her den 15 jan og vores bryllup kostede omkring 38.000 kr.

Tøj til gommen: 2000

Tøj til bruden: 4500

make up+ hår+negle: 2000

brudebuket og blomster til bordene: 1500

forsamlingshus: 2900

Mad: 10500

Drikkevarer fra tyskland: 2500

fotograf: 1500

indbydelser, bordkort og menukort: 1000

duge+ servietter+ lys: 2000

musik: 4500

ringe: 950

overnatning på hotel: 1295

vi fik så bryllupskagen i gave, så tæller du den med har vi brugt godt 42.000.

Håber du kunne bruge mit svar til noget, det skal lige siges at vi var 55 gæster.

Store knus fra Natascha

Anmeld

15. februar 2011

Majbriteriksen

minbaby skriver:

Ja det gjorde vi da det var vores egne børn.  Vi havde hver 2 børn da vi blev gift.

Jeg kunne ikke lade være med at grine. Ja når det er jeres egne børn, så bliver i nok nød til at købe deres tøj.

Men jeg har da også fornemmelsen af mange køber tøjet til brudepigerne, selvom at det ikke er deres egne. Det er jo brudeparret der bestemmer hvad de skal have på.

Anmeld

15. februar 2011

Majbriteriksen

Natascha skriver:

Hej

Vi er lige blevet gift her den 15 jan og vores bryllup kostede omkring 38.000 kr.

Tøj til gommen: 2000

Tøj til bruden: 4500

make up+ hår+negle: 2000

brudebuket og blomster til bordene: 1500

forsamlingshus: 2900

Mad: 10500

Drikkevarer fra tyskland: 2500

fotograf: 1500

indbydelser, bordkort og menukort: 1000

duge+ servietter+ lys: 2000

musik: 4500

ringe: 950

overnatning på hotel: 1295

vi fik så bryllupskagen i gave, så tæller du den med har vi brugt godt 42.000.

Håber du kunne bruge mit svar til noget, det skal lige siges at vi var 55 gæster.

Store knus fra Natascha

Det er et regnskab som jeg kan forstå. Skønt at se at det kan lade sig gøre uden at man skal gå fra hus og hjem bagefter. De sidste 2 bryllupper vi har været til ved venner har kostet langt over 100.000, og det vil jeg bare ikke bruge på en enkelt dag.

Anmeld

15. februar 2011

ChatH

Vi gav 45000kr. vi holdt det i kæmpe telt i haven havde kok der kom og præsenterede maden, bil og massere af drikkevare. 

Vi manglede ikke noget overhovedet, det var en fantastisk dag. men det kommer jo an på hvilken slags bryllup man ønsker!

Anmeld

15. februar 2011

Malene84

Carina1984 skriver:

Vi står og ska giftes næste sommer men har ingen idé om hva sådan noget koster. Håber alle I skønne kvinder vil dele med mig hvad jeres bryllup kostede og hvor mange gæster I var!?Hvis nogen har mega tid og overskud ville det kun være godt hvis nogen ka skrive mere detaljeret hvad tingene kosterHåber på en masse svar

hey søde,

Vores løber op i de 100.000 og ja endda måske mere. Vi har udsat det et helt år, for at få råd til det hele (jeg nægter at nøjes med... ved godt hvor forkælet det lyder, men hvis vi selv sparer dem op, kan folk jo ikke sige noget).

Både Jannick og jeg har ekstrem dyr stil indenfor bryllupsting - det fandt vi ud af da vi gik på bryllupsmesse!! Vi valgte dyre ringe, og Jannicks tøj bliver dyrere end min kjole  og det siger lidt om ham

Anmeld

15. februar 2011

Ann.

Indtil videre ser vores sådan her ud  

Kjole med tilbehør : 8500 kr.

Tøj til gommen med sko : 3000 kr.

Tøj til brudepigerne : 1200 kr.

Hår, make-up, negle : 800 kr (en ven er frisør)

Mad med kokke : 14000 kr.

Drikkelse fra tyskland : 3000 kr.

Blomster : 2000 kr.

Ringe : 5500 kr.

Lokaler : 5000 kr.

Musik : 4000 - 5000 kr.

Kage : 1500 kr.

Så er der alt det løse f.eks. bordkort, invitationer, menukort og div. det løber nok op i et par tusinde

Vi lander omkring de 50.000 kr tror jeg Og vi bliver 60 spisende gæster

Anmeld

15. februar 2011

mortil3trustrup

Til mit bryllup var vi 55 mennesker inkl brudeparret. Sådan her så det ud.

Leje af lokale 1200 kr depositum 700 så dem fik jo retur.

købte drikkelse, slik og chokolade i tyskland for 2000 kr inkl benzin og færge

maden blev et stort tag selv bord. Der var rødt kød, flæskesteg, frikadeller, hjemmelavet kartoffel salat, salat bar, fløde kartofler, flüte, forret torske fad med flüte. Dessert havde vi fået stillet en soft ice maskine til rådighed da det var meget varmt gæsterne var vilde med den.

Bordpynt lavede jeg selv. Brudebuket samt blomster til bordet blev lavet af en bekendt og blomster indkøbt på grønt torvet.

DJ lejede igennem en bekendt også.

Alt i alt kom vi af med 10,000 kr for vores men vil så også siges der var en del arbejde i det og så havde vi en i køkkenet til at stille maden an og rydde op bagefter. Vi havde ferie ugen op til men da jeg jo alligevel gik hjemme på barsel ku jeg nå meget af det der. Men det var hårdt men vores gæster nød det og syns det var en fantastisk fest. men det er jo smag og behag hvordan man gør tingene. Jeg valgte at lave maden helt selv da jeg så vidste hvad jeg fik. og fik det på den måde jeg gerne ville havde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.