Hvad koster et bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

>>Carina<<

minbaby skriver:

Vi var 46 i alt. Vi havde 3 brude piger og en brudesvend. Kørte i en gammel bil fra kirken. Holdte festen på resturant og havde levede musik. Alt i alt kom vi af med 94000 kr. Vi havde valgt ringe til 11000 kr.

Betalte I for brudepiger og brudesvends tøj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

L.J.L

Årh det var mere overskueligt

lige præcis

Og jeg vil vove at påstå at vores bryllup var mindst lige så fantastisk, romantisk og storslået, som et bryllup til 100.000

-Vi blev gift på rådhuset.

-Vi havde et havebryllup i august mdr. så købte bare et havetelt vi spiste i, da det småregnede. Vi var 40 mennesker

-Min kjole kostede 1000,-

-Mad fik vi en masse lækker buffet udefra.

-Drikkelse hentede vi i Tyskland

-Servering af naboens datter

-bryllupskage fra den lokale bager (den fik vi af mine forældre)

-Bryllupsrejse til Sverige, 1 uge i det smukkeste sommerhus

Anmeld

13. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi brugte ca. 100.000 kr. og det var incl. alt. Brudekjole, tøj til manden, ringe, gammel veteranbil til at kører os rundt, reception i haven, middag på resturant, musik til maden og bagefter, bryllupsrejse, bryllupsbilleder mv.

Jeg ville aldrig i dag bruge de penge på et bryllup. Men da vi valgte, at gifte os var vi bare os to og manglede ingenting. Vi solgte min lejlighed, da vi skulle flytte i hus og tjente rigtig godt på den. Så det var ikke penge vi lånte, men vi havde sparet op.

Det var et rigtig prinsesse-bryllup som jeg altid havde drømt om

Anmeld

13. februar 2011

Mi

Risen skriver:

Åh vil sige MINIMUM 50.000 - hvis det er lokale og mad udefra osv - Det kan selvfølgelig gøres billigere hvis man holder det i haven osv

Vil bare lige sige, at vi holdte vores i telt i haven og det er ikke billigere end i forsamlingshus. Man sparer på drikkevarer og måske lidt på maden, men så skal man til gengæld leje en hel masse udstyr og betale serveringspersonale. Vi regnede ud at det gik ca lige op om vi gjorde det ene eller det andet.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. februar 2011

henh01

Jeg er ikke gift endnu, men herhjemme har vi planer om at holde bryllup i et selskabslokale med alt inkl. Dvs, borddækning, servering, 3 retters + natmad, fri bar med alt og uden tidsbegrænsning. det koster lige knap 900 kr per kuv. Udover det kommer der fotograf - 4000 kr, kjole og tøj til gommen - 10000 kr, hår, make-up, negle - 1500 kr, kørsel - 2000 kr, kørsel af gæsterne hjem løbende - 6000 kr. Ringe - 15000 kr. -Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om af ideer til et bryllupsbudget

38500 kr for diverse og bliver i ca 40 pers er det yderligere 36000 kr. I alt: 74500 kr

Og det kan jo sagtens gøres billigere, dette var blot en ide

Anmeld

13. februar 2011

Mi

Vi blev gift vore 7½ år siden. Vi holde festen i haven, men som tidligere skrevet så er det ikke billigere end i forsamlingshus.

Vi var 81 personer og det kostede lidt over 50.000kr

Jeg syede selv min kjole, min mands tøj var noget han kunne bruge igen en anden gang, Oldemor lavede bryllupskagen, isdessert og blomsterdekorationerne, jeg lavede selv invitationer, bordkort, bordpynt, natmad og en hel masse mere. Min veninde lagde makeup og satte håret. Maden var buffet og severingen var min mors kollega og hendes datter. Musikken var en jukebox (ikke fordi det var billigt, men skide godt) og ringene kostede kun et par tusinde. Fotografen var en rigtig dygtig amatør og veteranbilen vi blev kørt fra kirke til have var en nabos.

Vi havde et eventyrbryllup. Der var den bedste stemning, 30 grader så vi sad ude under stjernerne med havefakler til kl to om natten og sommerfuglene fløj rundt i teltet  Walt Disney kunne ikke have gjort det bedre.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. februar 2011

Nemesis

vi holdt det selv i haven.

vi var nogle og tyve.

pavilloner havde vi. kjolen kostede 1500, børnenes tøj og sko 600 kr. + 400 kr. manden havde tøj. Han fik så en skjorte og slips til ialt 500 kr.

frugt, mad, drikkevarer, service stod i 4500 kr.

Duge 400 kr.

Kagen kostede 750 kr.

Buketten  550 kr. Roser til bordene 200 kr.

Så var der ringene som manden havde spenderet..de kostede 10.000...men det er jo hvad man gør det til.

:-) Sisse

Anmeld

13. februar 2011

DK

Vi overvejer telt i haven om omkring 40 gæster. Men manden tror 60-70.000 men syns jo det lød heeeelt vildt.

Hvis i skal have telt, gulv, varme, stole/borde/service/duge/lys/blomster/servietter/serveringspersonale, frisør,mad, vin/sprut/vand/øl, musik, kørsel, indbydelser, fotograf, vielsesringe/brudekjole/jakkesæt så er 60-70.000 nok meget rimeligt!!

Vi brugte 110.000 kr. til 70 gæster dengang jeg blev gift. Det var så inkl. 20.000 kr. til en bryllupsrejse til Filippinerne. Jeg synes ikke at vi "brugte løs", men tværtimod seriøst overvejede hvordan pengene kunne drejes så vi kunne få alt det vil gerne ville.

Anmeld

13. februar 2011

>>Carina<<

Tusind tak for alle jeres svar

Anmeld

13. februar 2011

minbaby

Carina1984 skriver:

Betalte I for brudepiger og brudesvends tøj?

Ja det gjorde vi da det var vores egne børn.  Vi havde hver 2 børn da vi blev gift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.