Baby på 5 uger i autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2011

Mettemus

Lunae skriver:

Det anbefales at baby ikke sidder for længe, men vi kørte til BERLIN, da camille var 5 uger - vores sundhedsplejeske sagde, at det kan man sagtens en sjælden gang, så længe de ikke sidder i autostolen flere timer om dagen!

Ok det lyder godt - tror efterhånden at jeg godt tør begive mig ud på tur i morgen. Ih, man er jo så bange for at ødelægge dem når de er så nye og fine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Mettemus

AnneBJ skriver:

Naturligvis!

Ih hvor hyggeligt - jeg må hellere lige vente til jeg har født, men når jeg så er klar på en tur ud i virkeligheden så kommer baby og jeg helt sikkert og gæster Jer for voldsomt! 

Det er en aftale! Så lover jeg at bage en kage på stedet  Er du begyndt at være sådan for alvor utålmodig?

Anmeld

12. februar 2011

Brams

Mettemus skriver:

Hej alle

Da vi nu er blevet bilejere (), skal lille Laurits i morgen ud på sin første længere køretur for at besøge sine bedsteforældre. Men er det helt forkert når jeg synes at kunne huske at have læst et sted herinde, at der er grænser for hvor længe så nyfødte må sidde i autostolen uden pause?

Klem

Jeg mener også at der er noget med, at når de er så små skal man passe på med at køre alt for langt, omvendt vil jeg sige, at så længe der er nogle timer mellem i kører hjem igen og det kun er 1½ time, så går det nok. Ville dog ikke gøre det alt for tit her i starten

Anmeld

12. februar 2011

Benjamins'mor

Mettemus skriver:

Hej alle

Da vi nu er blevet bilejere (), skal lille Laurits i morgen ud på sin første længere køretur for at besøge sine bedsteforældre. Men er det helt forkert når jeg synes at kunne huske at have læst et sted herinde, at der er grænser for hvor længe så nyfødte må sidde i autostolen uden pause?

Klem

Jeg har hørt at et spædbarn højst må sidde 20 min. af gangen i en autostol. Men har ikke hørt noget om at det kun er 1 gang om dagen.

Anmeld

12. februar 2011

Lunae

Mettemus skriver:

Ok det lyder godt - tror efterhånden at jeg godt tør begive mig ud på tur i morgen. Ih, man er jo så bange for at ødelægge dem når de er så nye og fine

Jeg havde det helt på samme måde - men Camille tog det så fint - vi var filme nødt til at vække hende, for at hun kunne blive strukket lidt ud ellers havde hun sovet hele vejen

Anmeld

12. februar 2011

Lou87

Mettemus skriver:

Tak tak

Det drejer sig om en tur på 1½ time hver vej, så hvis vi nu holder en pause halvvejs måske?

Har i også bil?

Hvis ikk det er længere ville jeg blot sørge for han var fodret af så han blot ku tage sig en lille lur (forhåbentligt..)
Self hvis han siger noget eller lign, skriger osv.. Så kan man jo holde en pause undervejs, men tvivler jeg stærkt på han gør.
Vores pige elskede autostolen da hun var lille og vi har altså ingen problemer med hende i dag (6 mdr)

SP sagde også da vi sku til jylland endda, at hvis hun sov, så var det bare om og køre..

Anmeld

12. februar 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Det er en aftale! Så lover jeg at bage en kage på stedet  Er du begyndt at være sådan for alvor utålmodig?

Ih kage! Fantastisk

Egentlig ikke helt endnu, for jeg nyyyder at have barsel. Men altså, når jeg vågner kl. 05.14 og UMULIGT kan falde i søvn, fordi der er fest/optagelse til karatehold i maven, lænden gør ondt, benene kramper og jeg egentlig er sulten, så glæder jeg mig over der ikke er så lang tid tilbage

På fredag skal jeg vaske tøj sammen med min mor, samt bage lidt til fryseren, og derefter tror jeg utålmodigheden begynder at melde sig, for så er ALT klar!

Anmeld

12. februar 2011

Mette.

Mettemus skriver:

Fedt med bil! Jeg havde ellers tænkt at det var for besværligt at have bil i midtbyen, men når der er så langt hjem til bedsteforældrene er offentlig transport uoverskuelig! Vi må holde pause med ham, og så tage den tid det tager. Han sover stensikkert også - det plejer han under enhver form for transport

Det er også lidt besværligt med bil i midtbyen, men det er lidt en luksusproblem. Jeg synes det er en super dejlig frihed at have, hvis man nu pludselig skal til vagtlæge etc.

God tur til bedsterne i morgen. Det skal nok gå fint med ham.

Anmeld

13. februar 2011

FamilenStorm

Mettemus skriver:

Det lyder godt. Og han er jo allerede strukket en del ud i forhold til han var helt, helt ny, så mon ikke det går med en god pause undervejs? Er glad for at du har det fra en SP

Jo hvis i bare lige holder en lille pause ind i mellem så bare tag turen da :-) det var i hvertfald den besked vi fik.. :-)

Anmeld

14. februar 2011

Sofia

Havde I en god tur og gik det fint??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.