Baby på 5 uger i autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.822 visninger
43 svar
0 synes godt om
12. februar 2011

Mettemus

Hej alle

Da vi nu er blevet bilejere (), skal lille Laurits i morgen ud på sin første længere køretur for at besøge sine bedsteforældre. Men er det helt forkert når jeg synes at kunne huske at have læst et sted herinde, at der er grænser for hvor længe så nyfødte må sidde i autostolen uden pause?

Klem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2011

Mette.

Mettemus skriver:

Hej alle

Da vi nu er blevet bilejere (), skal lille Laurits i morgen ud på sin første længere køretur for at besøge sine bedsteforældre. Men er det helt forkert når jeg synes at kunne huske at have læst et sted herinde, at der er grænser for hvor længe så nyfødte må sidde i autostolen uden pause?

Klem

Helst kun 30 minutter om dagen, og hvis i skal lidt længere så sørg for han kommer op og får strukket sig. Vi havde også Emilie med lidt længere få gange, og det kan lade sig gøre hvis man tager hensyn.

Tillykke med bilen, og god tur med lille Laurits.

Anmeld

12. februar 2011

otlitrom

Tillykke med dytten Det giver en fantastisk frihed, ikke?

Jeg mener også at have læst, at der er grænser for, hvor længe de må sidde i stolen. Men jeg kan desværre ikke huske hvordan det præcist er...

Anmeld

12. februar 2011

Lolli

Ja, det er noget med at de lige skal ud at strække ryggen. Hvor langt skal i køre?

Når vi kører til jylland (2,5-3 timer tager det), plejer vi gerne at holde halvvejs.

Klem igen.  

Anmeld

12. februar 2011

Lise

Tror man siger 20-30 min max om dagen... men altså, det er jo hvis man kører HVER dag. Han klarer nok en længere tur  Kør evt når det passer med en lur...

Anmeld

12. februar 2011

FamilenStorm

Mettemus skriver:

Hej alle

Klem

Hejsa... Vores lille puge var 4 dage da hun var på tur fra Odense til Grenå.. Min mormor var meget sug og ville så gerne have hun skulle nå at hilse på prinsessen da det er hendes første oldebarn..Vi spurgte SP, og jordermøderne der hvor vi var indlagt om det vat forsvarligt osv, og fik at vide at hvis vi bare kørte ordenligt og holdte lidt pauser var det ok..

Anmeld

12. februar 2011

Mettemus

Mette. skriver:

Helst kun 30 minutter om dagen, og hvis i skal lidt længere så sørg for han kommer op og får strukket sig. Vi havde også Emilie med lidt længere få gange, og det kan lade sig gøre hvis man tager hensyn.

Tillykke med bilen, og god tur med lille Laurits.

Tak tak

Det drejer sig om en tur på 1½ time hver vej, så hvis vi nu holder en pause halvvejs måske?

Har i også bil?

Anmeld

12. februar 2011

Mettemus

kitty skriver:

Tillykke med dytten Det giver en fantastisk frihed, ikke?

Jeg mener også at have læst, at der er grænser for, hvor længe de må sidde i stolen. Men jeg kan desværre ikke huske hvordan det præcist er...

Tak tak og JO - mega meget frihed! Havde ellers tænkt at den ikke blev nødvendig, men efter lige nøjagtig 2½ døgn med baby var verden uoverskuelig uden bil, så afsted til banken!

Hvordan går det med maven? Kan se at du er langt over halvvejs - den sidste tid kommer til at gå MEGA hurtigt

Anmeld

12. februar 2011

AnneBJ

Mettemus skriver:

Hej alle

Klem

Jamen tillykke med nyerhvervelsen

20 minutter mener jeg man siger, med mindre de sover og derved er helt afslappede i deres ryg. Så må de godt lidt længere tid. Jeg har personligt en halv times kørsel til guldklumpens bedsteforældre, og har ikke tænkt mig at stoppe efter 20 min. selvom han er helt ny. Men altså - alt med måde vil jeg sige, men mener anbefalingen er 20 min.

Rigtig god tur! 

Anmeld

12. februar 2011

Mette.

Mettemus skriver:

Tak tak

Det drejer sig om en tur på 1½ time hver vej, så hvis vi nu holder en pause halvvejs måske?

Har i også bil?

Ja, det har vi. Mine forældre bor også en lille time herfra, så vi havde hende med enkle gange. Man anbefaler ikke at gøre det - men vi gjorde det altså lidt.

Bare sørg for han ikke sidder for sammensunket og hvis du sidder ved siden af og holder øje med ham skal det nok gå. Jeg tror sagtens i bare kan stoppe halvvejs, så han kan få lidt mamse. Han sover sikkert fra det hele, det gjorde Emilie da hun var helt lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.