Min søn på 8 år har det meget skidt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

Troldemommi

puhha kom helt til at græde af at læse dit indlæg, det er hjerteskærende når et barn ikke har det godt, jeg håber virkelig på dine og din søns vegne at der bliver fundet ern plads til ham på en special skole hvor han forhåbentligt kan finde sig til rette og få noget selvtillid

sender dig varme tanker for det du gennemgår pt. må være forfærdeligt

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

slettet_7530

Den skole har da seriøst et problem jeg synes ganske enkelt det er for dårligt at det er komemt så langt ud som det er, men mit bedste råd vil også være at flytte ham da ham er inde i en ond spiral nu og den vil han få svært ved at komme ud af.
Ny start måske nyt liv
pøj pøj med det

Anmeld

11. februar 2011

Manakauapo

Jeg vil meget gerne sige noget til det, men har ikke lyst til at gøre det offentligt. Så hvis du vil, må du meget gerne skrive en pb.

Har nemlig selv haft det meget tæt inde på livet

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

Albertesmor skriver:

Den skole har da seriøst et problem jeg synes ganske enkelt det er for dårligt at det er komemt så langt ud som det er, men mit bedste råd vil også være at flytte ham da ham er inde i en ond spiral nu og den vil han få svært ved at komme ud af.
Ny start måske nyt liv
pøj pøj med det

Det er sat igang med at få ham væk fra skolen men ingen garanti for at der ikke kan gå et halvt år før der er plads..

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

Helt enig med jer i, at I skal sørge for, at han skrifter til en speciel skole hurtigst muligt. Det med skolepsykolog kan tage rigtig lang tid (med mindre skolen han går på nu har en fast tilknyttet) Men pga besparelser er der nu mange skoler hvor psykologen går på skift og derfor kan det tage lang tid. Jeg ville helt klart lægge fokus på at få skriftet skole.

held og lykke med det hele.

Ps prøv evt. at få ham involveret-uden for skoletid- til noget han kan lide rigtig meget og som han er god til. Det kan f.eks være sport, eller hvis han kan lide at tegene så et malerkursus eller lign. Så han også får den følelse af at være rigtig god til noget.

Der er tilknyttet en psykolog til ham og hans sag har der været i 1½ år nu så håber det går hurtigt... Han går til gymnastik hvilket han er s uper glad for men igen der er mange mennesker og det er han ikke så god til..

Anmeld

13. februar 2011

Maise

puha en omgang. Jeg tænker om du ikke kan få ham ehnvisty til psykiaterne på en børneafd. Han kan jo have ADHD eller asberger syndrom. De har meget svært ved at koncentrere sig, gennemskue tingene og konsekvenser. Samt ofte dårlig selvtilid. Er han inadvent eller udadvent ?? begge dele kan forekomme hos adhd barn.  Specielt de sociale spilleregler er et problem for disse børn. Håber i finder en løsning og får sat stop for mobningen ved det nye skoleskift.

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

Valkyrien skriver:

Jeg vil meget gerne sige noget til det, men har ikke lyst til at gøre det offentligt. Så hvis du vil, må du meget gerne skrive en pb.

Har nemlig selv haft det meget tæt inde på livet

Skriver lige en pb senere i dag

Anmeld

13. februar 2011

anna-jonas

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger har min søn det overhovedet ikke godt.. Han har en del problemer i skolen han blir drillet rigtigt rigtig meget. Han kæmper med en del ting.. Han ved feks ikke hvordan man skal begå sig social derfor gør han nogle dumme ting engang imellem, hans selvtillid er lig 0, han kan ikke klare at være med i noget hvor der er for mange sanseindtryk og slet ikke hvis der er alt for mange mennesker..

Vi er så kommet der til at han skal skifte skole til en special skole da han virkelig har brug for ro og få styr på nogle ting.. Men det er ikke bare lige sådan at skifte skole, der skal jo søges om det og der er jo nedskæringer på de specialskoler så det blir nok ikke så nemt.. desværre

Han kan overhovedet ikke gennemskue at lave lektier, han sidder nærmest og græder sig  igennem dem. I tirsdags da jeg sad og lavede lektier med ham sagde han at han hader sit liv og spurgte om vi ikke havde en kniv.. Jeg vidste overhovedet ikke hvad jeg skulle sige eller gør så jeg valgte at holde om ham og så begyndte vi at læse i kor. Og det gik faktisk okey bagefter sluttede vi lektierne og hyggede os med en film.

Jeg var så ved lægen i går og spurgte ham til hva jeg skulle gøre når han virkelig har det så dårlig som han har det. Han sagde jeg skulle kontakte skolepsykologen (det er så hermed gjordt og han er sat på sagen) Det skal siges at han overhovedet ikke har lyst til at komme i skole vi skal nærmes hive ham ud af sengen sådan har det aldrig været før. Dertil sagde min læge at når han har det så dårlig som han har det så skulle jeg beholde ham hjemme fra skole og se hvordan det går.. Heldigvis er der vinterferie i næste uge og så må jeg se hvordan han har det der...

Der er så mange flere ting i det her men bare svært at få med..

Ved endelig ikke hva jeg vil med dette indlæg havde nok bare brug for at få det ud.. Derfor er det blevet lidt rodet..

Jeg får en frygtelig de-ja-vú over dit indlæg......................for det lyder som det vi har været igennem med vores søn, men som vi heldigvis er kommet hele igennem.

Du er meget velkommen til at skrive privat................hvis du tror jeg kan hjælpe.

M.v.h Mette

Anmeld

13. februar 2011

Anonym trådstarter

Maise skriver:

puha en omgang. Jeg tænker om du ikke kan få ham ehnvisty til psykiaterne på en børneafd. Han kan jo have ADHD eller asberger syndrom. De har meget svært ved at koncentrere sig, gennemskue tingene og konsekvenser. Samt ofte dårlig selvtilid. Er han inadvent eller udadvent ?? begge dele kan forekomme hos adhd barn.  Specielt de sociale spilleregler er et problem for disse børn. Håber i finder en løsning og får sat stop for mobningen ved det nye skoleskift.

Min socialrådgiver og akt konsulenten synes ik jeg skal få det tjekket lige nu da han har været igennem en undersøgelse ved psykolog om han havde en eller anden "sygdom"

Anmeld

13. februar 2011

Maise

Anonym skriver:

Min socialrådgiver og akt konsulenten synes ik jeg skal få det tjekket lige nu da han har været igennem en undersøgelse ved psykolog om han havde en eller anden "sygdom"

ok, helt fint han går et sted af gangen.

til dig, skulle han få en adhd diagnose er du velkommen til at kontakte mig min søsters søn på 8 har diagnosen så kender en hel del til det.

maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.