"Dansk" navn til barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

Pigent

KissMe skriver:

Jeg er gravid i 26. uge men ved ikke om jeg venter en dreng eller pige....

Jeg er selv dansk, men er bosat i Seoul og har ingen planer om at flytte tilbage, saa jeg har valgt at mit barn skal have et koreansk navn... Jeg kan huske hvor svaert jeg havde ved at udtale navnene korrekt da jeg flyttede hertil, saa jeg vil gerne have at den lille ogsaa faar et navn der kan udtales af bedsteforaeldre, onkler og tanter...

Hvis jeg faar en datter skal hun hedde Heesun men bliver det en dreng skal han hedde Taemin... Jung Heesun XXX eller Jung Taemin XXX

Haaber I kan give nogle bud...

Undskyld jeg måske spørger lidt dumt men hvor hedder både drengen og pigen Jung til første navn?

Lidt ideer
Mathilde
Marie
Rebekka
Malucca

Villum
Frederik
William
Oliver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Frøken J.

Undskyld jeg måske spørger lidt dumt men hvor hedder både drengen og pigen Jung til første navn?

Lidt ideer
Mathilde
Marie
Rebekka
Malucca

Villum
Frederik
William
Oliver

Så vidt jeg ved siges navnene bagfra i Korea  

Eller de siges ikke bagfra, men det sidste navn opfattes som fornavnet

Anmeld

11. februar 2011

KissMe

Barnepigen skriver:

Lidt ideer
Mathilde
Marie
Rebekka
Malucca

Villum
Frederik
William
Oliver

Jung er vores efternavn....

Saa hvis det skal skrives paa "skandinavisk" facon er det Heesun Jung eller Taemin Jung...

Anmeld

11. februar 2011

Frk. Himmelblå

KissMe skriver:

Jeg er selv dansk, men er bosat i Seoul og har ingen planer om at flytte tilbage, saa jeg har valgt at mit barn skal have et koreansk navn... Jeg kan huske hvor svaert jeg havde ved at udtale navnene korrekt da jeg flyttede hertil, saa jeg vil gerne have at den lille ogsaa faar et navn der kan udtales af bedsteforaeldre, onkler og tanter...

Hvis jeg faar en datter skal hun hedde Heesun men bliver det en dreng skal han hedde Taemin... Jung Heesun XXX eller Jung Taemin XXX

Nej, hvor spændende med en bruger helt i Korea .

Tillykke med den lille på vej.

Jeg synes, det virker som en god idé mht. navngivning, men tænker på, om et dansk-koreansk kompromis ikke kunne være muligt? Findes der navne, som er genkendelige i begge kulturer? Bare en tanke.

I øvrigt, - måske du vil være sød at skrive de navne, du foreslår, fonetisk? Jeg kender intet til koreansk udtale, og aner ikke, hvordan de lyder... (Måske i øvrigt en overvejelse værd  

Anmeld

11. februar 2011

Ciss

Jung Heesun Ellen?

Jung Taemin Thomas?

Anmeld

11. februar 2011

KissMe

SeptemberBaby skriver:

Nej, hvor spændende med en bruger helt i Korea .

Tillykke med den lille på vej.

Jeg synes, det virker som en god idé mht. navngivning, men tænker på, om et dansk-koreansk kompromis ikke kunne være muligt? Findes der navne, som er genkendelige i begge kulturer? Bare en tanke.

I øvrigt, - måske du vil være sød at skrive de navne, du foreslår, fonetisk? Jeg kender intet til koreansk udtale, og aner ikke, hvordan de lyder... (Måske i øvrigt en overvejelse værd  

Jeg er ikke saa god til det der med at skrive dem fonetisk, men du kan gaa ind paa google translate og oversaette dem til koreansk og trykke lyt...

Heesun skrives 정희선 mens Taemin skrives 정태민

Haaber det kan hjaelpe

Anmeld

11. februar 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
KissMe skriver:

Åh... Unnie... Du har besluttet dig for fornavnene?... Jeg håber du får en Heesun...

Anmeld

11. februar 2011

KissMe

Malle skriver:

Åh... Unnie... Du har besluttet dig for fornavnene?... Jeg håber du får en Heesun...

ogsaa jeg... Der er vist rigeligt med drenge i familien nu...

Omo.... Oppa er lige kommet... Saranghae...

Anmeld

11. februar 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hold mig endelig informeret....

Sov godt.... og hils dem alle sammen fra mig....

Anmeld

11. februar 2011

<3

Hæhæ bare for at gøre forvirringen total så har jeg altid syntes bedste om navnet Heebon

Men ellers pæne navne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.