Vær ærlig, men hold det enkelt.....
Er meget meget vigtig du er ærlig omkring det, for han vil huske det den dag du så pludselig fortæller sandheden, også vil han hade dig for at have løjet for ham...
Sig som det er at han selvfølgelog også har en far, men at far har valgt at han ikke kunne være en del af jeres liv.
Ved godt den kan være hådr for et barn, men det er sådan landet ligger...
Jeg er selv mor til en dreng på 3 år og 9 mdr og han ser ikke hans biologiske far. Han har dog en far, nemlig ham jeg er gift med, som siden min søn var 1 år har været en del af hans liv. Min søn er dog begyndt at spørge til hvor far er henne på billederne fra da han var baby. Og vi har bestemt at næste gang han spørger, så vil jeg sætte mig ned og forklare ham hvorfor. Han vil få afvide at det er fordi han har en anden "rigtig" far, men at han valgte han ikke ville være sammen med mor mere. Men at så kom Andreas ind i vores liv og blev hans far. Måske vil han spørge mere ind til det og måske vil han bare acceptere at sådan er det. Det må tiden vise... Også tager vi den derfra! Kommer han så om mange år, som stor dreng/ voksen mand og spørger vil jeg sige det samme igen, dog måske med lidt flere detaljer.....
Tror du vil gøre rigtig klogt i at være HELT ærlig, dog på en 2åriges plan!
Anmeld