Hej piger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

Anonym trådstarter

Missi skriver:

Jeg er vokset op uden en far - og min mor har fortalt at jeg spurgte MEGET til ham i en overgang - men mor satte sig med mig hver gang og fortalte det samme. " Selvf. har du også en far, og han ville elske dig så højt lige som mor, men han er her bare ikke i din hverdag, som de andre oplever.
Jo ældre jeg blev, jo mere forstod jeg det - selvom jeg ikke forstod en skid som helt lille, så var jeg rigtig glad for at min mor ikke havde sagt alle mulige forskellige ting for hver alder, men holdte sig til det samme.

Da jeg så blev ældre og forstod hva der forgik osv - omkring 12 års alderen, jamen så fortalte hun at han ikke havde haft lyst til at være en del af vores liv

Hold det enkelt, og fortæl det samme så længe barnet er så lille, og så sener hen fortælle mere dybt hvorfor han ikke er der

Jeg holder mig også til det samme... "ja skat, din far kan ikke finde ud af at være en del af din hverdag"

Argh....

Hvordan reagere du, da du fik sandheden at vide? ville du finde din far??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

sophiemy

Jeg står i en lignende situation - mit barn husker pt ikke sin far.

Når jeg bliver spurgt om hvor far er, så siger jeg: "far er et andet sted" eller "far er i sit hus". Det accepterer mit barn og de jævnaldrene spørgere fra vuggestuen, da det jo netop bare er et spørgsmål om placering.

Når han bliver større får han naturligvis en uddybende forklaring (svarende til alderstrin)

Anmeld

10. februar 2011

Nemesis

Anonym skriver:

jo det var sgu nemmere at fortælle ham hvordan det hænger sammen... det forstår han bare ikke..

men jo han er 2 1/2 år...

Han skal nok få sandheden når han er stor nok til at få det at vide..

:-) Ja det regnede jeg nu også med....det var mere at give ham noget han kunne forholde sig til her og nu. 

:-) Sisse

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

:-) Ja det regnede jeg nu også med....det var mere at give ham noget han kunne forholde sig til her og nu. 

:-) Sisse

Det er det nemli...

Anmeld

10. februar 2011

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Han vil aldrig komme til at blive en del af min søns liv!

Den med at far arbejder... aij den holder bare ikke..

Nej men det er jo begrenset hvad han kan forstå, han er kun 2½.. At være på arbejde eller i skole kan han måske forholde sig til. Det er klart det ikke forholder sig sådan, men du kan heller ikke være bekendt og svare at han er der men bare ikke kan finde ud af at gøre dit og dat..

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

madagaskar skriver:

Når jeg bliver spurgt om hvor far er, så siger jeg: "far er et andet sted" eller "far er i sit hus". Det accepterer mit barn og de jævnaldrene spørgere fra vuggestuen, da det jo netop bare er et spørgsmål om placering.

Når han bliver større får han naturligvis en uddybende forklaring (svarende til alderstrin)

Det er jo klart at vi alle vil vide hvor vi kommer fra..

Anmeld

10. februar 2011

Sjl-msl-Mkl

madagaskar skriver:

Godt svar!

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Nej men det er jo begrenset hvad han kan forstå, han er kun 2½.. At være på arbejde eller i skole kan han måske forholde sig til. Det er klart det ikke forholder sig sådan, men du kan heller ikke være bekendt og svare at han er der men bare ikke kan finde ud af at gøre dit og dat..

Han har aldrig oplevet "far" komme hjem fra arbejde... derfor syns jeg den er meget irellevant at bruge..

min søn husker ikke sin far, og ved ikke hvordan en hverdag med en far er...

Anmeld

10. februar 2011

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Han har aldrig oplevet "far" komme hjem fra arbejde... derfor syns jeg den er meget irellevant at bruge..

min søn husker ikke sin far, og ved ikke hvordan en hverdag med en far er...

Nej me jeg mente at det var noget alle andre gjorde. Han har heller ikke oplevet sin far i sit hus eller andet. Men det er blot for at svare ham, eller må du lade vær med og svare..

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Nej me jeg mente at det var noget alle andre gjorde. Han har heller ikke oplevet sin far i sit hus eller andet. Men det er blot for at svare ham, eller må du lade vær med og svare..

Ja alle andre..!!

Han skal ikke føle sig anderledes, bare fordi hans far ikke vil se ham!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.