Hej piger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
34 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

Anonym trådstarter

Altså kære piger..

Jeg har et spørgsmål....

nu er min søn 2 1/2 år og han har ikke set sin far i 2 år.. Min søn bliver mere og mere bevidst om ordet "far"... morfar, bedstefar og ser andre fædre der henter deres børn i institutionen.

Hvordan forklare man sin lille purk, at han "ingen" far har?

Mvh....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Sjl-msl-Mkl

Anonym skriver:

Altså kære piger..

Jeg har et spørgsmål....

nu er min søn 2 1/2 år og han har ikke set sin far i 2 år.. Min søn bliver mere og mere bevidst om ordet "far"... morfar, bedstefar og ser andre fædre der henter deres børn i institutionen.

Mvh....

Den er svær, for jeg vil sige at han har en far - men at han jo så bare slet ikke er der og måske ikke vil komme til og være en del af hans/jeres liv.

Det kunne være en ide og sige at han er hjemme hos sin far, men at han ikke kommer hjem til jer og være, måske kan far ikke da han skal arbejde..

Sådan siger jeg hvis min datter på 2 år og 9 måneder spørger. Det har hun dog kun gjort et par gange efter hendes far er flyttet herfra. De så hinanden første gang da hun var 9 måneder. Hun ser han som legekammerat men ved også han er hendes far.

Anmeld

10. februar 2011

Nemesis

hvad med at sige til ham at han selvfølgelig også har en far, men at du ikke kan finde ham?!

Tror du skal holde det simpelt lige nu, han er jo kun en lille dreng.

:-) Sisse

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

Sjl-msl-Mkl skriver:

Den er svær, for jeg vil sige at han har en far - men at han jo så bare slet ikke er der og måske ikke vil komme til og være en del af hans/jeres liv.

Det kunne være en ide og sige at han er hjemme hos sin far, men at han ikke kommer hjem til jer og være, måske kan far ikke da han skal arbejde..

Sådan siger jeg hvis min datter på 2 år og 9 måneder spørger. Det har hun dog kun gjort et par gange efter hendes far er flyttet herfra. De så hinanden første gang da hun var 9 måneder. Hun ser han som legekammerat men ved også han er hendes far.

Han vil aldrig komme til at blive en del af min søns liv!

Den med at far arbejder... aij den holder bare ikke..

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

hvad med at sige til ham at han selvfølgelig også har en far, men at du ikke kan finde ham?!

Tror du skal holde det simpelt lige nu, han er jo kun en lille dreng.

:-) Sisse

hmm... syns den virker lidt tam..

ellers godt forslag..

Anmeld

10. februar 2011

Nemesis

Anonym skriver:

hmm... syns den virker lidt tam..

ellers godt forslag..

han er 2½ år ik?! så det kræver jo ikke den store forklaring nu..bare noget han kan forstå og forholde sig til.

Det bliver nok langt mere svært senere.

Sisse

Anmeld

10. februar 2011

patricia07

Anonym skriver:

Altså kære piger..

Jeg har et spørgsmål....

Mvh....

Min datter er 4år, og har aldrig set sin far og hun begyndte at spørge efter hendes far, jeg gav hende et billed af ham og fortalte hende at hun har en far men at han bor meget langt væk, og at det er derfor han ikke kan være hos os.

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

patricia07 skriver:

Min datter er 4år, og har aldrig set sin far og hun begyndte at spørge efter hendes far, jeg gav hende et billed af ham og fortalte hende at hun har en far men at han bor meget langt væk, og at det er derfor han ikke kan være hos os.

okay.... Han har sit eget album, hvor der er billed af hans "far"...

kunne godt ske at det var en god ide..

Anmeld

10. februar 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

han er 2½ år ik?! så det kræver jo ikke den store forklaring nu..bare noget han kan forstå og forholde sig til.

Det bliver nok langt mere svært senere.

Sisse

jo det var sgu nemmere at fortælle ham hvordan det hænger sammen... det forstår han bare ikke..

men jo han er 2 1/2 år...

Han skal nok få sandheden når han er stor nok til at få det at vide..

Anmeld

10. februar 2011

Missi

Jeg er vokset op uden en far - og min mor har fortalt at jeg spurgte MEGET til ham i en overgang - men mor satte sig med mig hver gang og fortalte det samme. " Selvf. har du også en far, og han ville elske dig så højt lige som mor, men han er her bare ikke i din hverdag, som de andre oplever.
Jo ældre jeg blev, jo mere forstod jeg det - selvom jeg ikke forstod en skid som helt lille, så var jeg rigtig glad for at min mor ikke havde sagt alle mulige forskellige ting for hver alder, men holdte sig til det samme.

Da jeg så blev ældre og forstod hva der forgik osv - omkring 12 års alderen, jamen så fortalte hun at han ikke havde haft lyst til at være en del af vores liv

Hold det enkelt, og fortæl det samme så længe barnet er så lille, og så sener hen fortælle mere dybt hvorfor han ikke er der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.