momse22 skriver:
Sidder herinde og læser forskellige indslag og bl.a nogle om unge mødre og De Unge Mødre, og bliver faktisk lidt ked..
Jeg er 22 og venter mit 2. barn eller egentlig det 3.! Jeg blev gravid med min eksmand(jeg blev gift da jeg var 19 og er blevet skilt.. Ih altså de unge mødre!!!) ved et uheld men valgte at tage ansvaret som følge af min handling, hvilket resulterede i at jeg fødte et dødfødt barn i marts 2006. Jeg var 17 år!
Vi valgte at når vi blev klar både fysisk og psykisk ville vi have et barn mere, ikke en erstatning, men vi var klar til det hele og og vores lille pige blev brutalt revet fra os.
Jeg fødte i 2007 en vidunderlig datter og var super lykkelig.. Men som jeg har fået smidt i hovedet et utal af gange var jeg jo ung så selvfølgelig holdte lykken ikke og jeg gik fra min mand for knap 1½ år siden.
Som sagt er jeg 22 og åbenbart stadig ung og dum for jeg er blevet gravid med min nye kæreste og venter et barn til sommer. Ja det er hurtigt det er jeg godt klar over, men efter jeg blev erklæret steril stoppede jeg på p-piller da det virkede meget unødvendigt, så det her barn er ikke planlagt, men eftersom jeg troede at jeg aldrig skulle have flere børn er dette en gave som jeg på intet tidspunkt fortryder.
Det jeg egentlig vil med det her indlæg er at fortælle at jeg er så træt af at blive regnet for dum fordi jeg er ung.
Min 3½ årige datter lider ingen nød, hun er sund og rask, har en mor med uddannelse, er altid ren og pæn, kommer regelmæssigt i daginstitution og har det generalt godt.
Jeg er ung mor og stolt af det og fortryder på ingen måde mit valg!
Puha, det gav lige lidt luft 
Jeg kan godt forstå dig.
Der er mange fordomme omkring dét at være ung mor.
Måske er det fordi, at man ikke er så erfaren på livet, når man er ung...?
Men det betyder ikke, at man ikke kan være en god mor, når man er ung.
Jeg er desværre selv fordomsfuld til tider, jeg arbejder på at ændre det. For ingen fortjener at blive dømt og da slet ikke, når den dømmende ikke kender til baggrunden eller hele historien.
Min mor var selv ung mor; hun fik mig (sit første barn) som 17 årig, droppede fuldstændigt dét, der hørte til teenage-livet (fester, et liv uden for meget ansvar, at bo hos sin mor og far, osv.). Istedet flyttede hun i lejlighed, havde et fuldtidsjob og var desuden tilkaldevikar på et plejehjem.
Jeg manglede intet. Jeg havde mit eget værelse, min mor sov i stuen og hun har gjort hvad hun kunne, for at jeg kunne få en tryg og stabil opvækst.
Senere kom jeg på privatskole, da områdets skoler ikke var særligt gode. Og sådan er det fortsat. 
Så unge mødre er bestemt ikke dårlige mødre.
Men uansvarlige mødre - har jeg det svært med. Men det er jo en anden diskussion 
Jeg er rigtigt ked af, at du skulle igennem dén oplevelse, som fødslen af din lille datter blev.
Det burde ingen skulle gå igennem.
Kram, Karina