Jeg er ung mor og stolt af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Stéphanie

Dusty skriver:

Lol. Tror det er et mindre tal af unge mødre der er nogle fuck up's.. Jeg er forlængst holdt op med at føle mig truffet når folk sætter alle unge mødre i bås med dem fra de unge mødre. Jeg er ikke 'ung mor' som i 'dum mor' jeg er bare mor, i medgang og modgang.. Præcis som alle andre mødre.

Den indstilling har jeg også haft længe, men nu fik jeg lige nok og trængte til lidt luft, hvilket så gik ud over jer herinde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

SussieThyssen

momse22 skriver:

Sidder herinde og læser forskellige indslag og bl.a nogle om unge mødre og De Unge Mødre, og bliver faktisk lidt ked..

Jeg er 22 og venter mit 2. barn eller egentlig det 3.! Jeg blev gravid med min eksmand(jeg blev gift da jeg var 19 og er blevet skilt.. Ih altså de unge mødre!!!) ved et uheld men valgte at tage ansvaret som følge af min handling, hvilket resulterede i at jeg fødte et dødfødt barn i marts 2006. Jeg var 17 år!

Vi valgte at når vi blev klar både fysisk og psykisk ville vi have et barn mere, ikke en erstatning, men vi var klar til det hele og og vores lille pige blev brutalt revet fra os.

Jeg fødte i 2007 en vidunderlig datter og var super lykkelig.. Men som jeg har fået smidt i hovedet et utal af gange var jeg jo ung så selvfølgelig holdte lykken ikke og jeg gik fra min mand for knap 1½ år siden.

Som sagt er jeg 22 og åbenbart stadig ung og dum for jeg er blevet gravid med min nye kæreste og venter et barn til sommer. Ja det er hurtigt det er jeg godt klar over, men efter jeg blev erklæret steril stoppede jeg på p-piller da det virkede meget unødvendigt, så det her barn er ikke planlagt, men eftersom jeg troede at jeg aldrig skulle have flere børn er dette en gave som jeg på intet tidspunkt fortryder.

Det jeg egentlig vil med det her indlæg er at fortælle at jeg er så træt af at blive regnet for dum fordi jeg er ung.

Min 3½ årige datter lider ingen nød, hun er sund og rask, har en mor med uddannelse, er altid ren og pæn, kommer regelmæssigt i daginstitution og har det generalt godt.

Jeg er ung mor og stolt af det og fortryder på ingen måde mit valg!

Puha, det gav lige lidt luft 

Mener da ikke man er "ung mor" som 22 årig.
Så er man da en fuldvoksen kvinde.
"Ung mor" er man når man er under 20 og stadig teenager.
Og det er da vidunderligt med din gave. Hvor må det da være skønt, at kunne modbeside lægernes ord.
Så kææææmpe tillykke!!!

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. februar 2011

Stéphanie

SussieThyssen skriver:

Mener da ikke man er "ung mor" som 22 årig.
Så er man da en fuldvoksen kvinde.
"Ung mor" er man når man er under 20 og stadig teenager.
Og det er da vidunderligt med din gave. Hvor må det da være skønt, at kunne modbeside lægernes ord.
Så kææææmpe tillykke!!!

Kærligst
Sussie

Jeg blev 18 kort efter jeg havde født min datter, så det der med "ung mor" hænger ved mig stadig..

Men tusind tak, ja det var virkelig skønt og hvor blev min læge bare lille da han bekræftede at jeg var gravid..

Anmeld

9. februar 2011

SussieThyssen

momse22 skriver:

Jeg blev 18 kort efter jeg havde født min datter, så det der med "ung mor" hænger ved mig stadig..

Men tusind tak, ja det var virkelig skønt og hvor blev min læge bare lille da han bekræftede at jeg var gravid..

Hehe..herligt.

Anmeld

9. februar 2011

Hvem?

momse22 skriver:

Du har fat i noget dér... Det kunne faktisk være super interesant at vende den om.. Puha tænkt at have så gammel en far, det må altså ikke være sjovt

Ja ikke, for tror mig det er ikke sjovt at fortælle en dreng på 14 at han far er død pga. alderdom, det er ikke li det man forventer når man står der i teenageårerne.

Men  nu er det vel forhåbentlig også ekstreme tilfælde der blir vist i f.eks. DUM (har kun set et par sæsoner af det, så er ikke helt opdateret)

Anmeld

9. februar 2011

Stéphanie

SanneBoe skriver:

Ja ikke, for tror mig det er ikke sjovt at fortælle en dreng på 14 at han far er død pga. alderdom, det er ikke li det man forventer når man står der i teenageårerne.

Men  nu er det vel forhåbentlig også ekstreme tilfælde der blir vist i f.eks. DUM (har kun set et par sæsoner af det, så er ikke helt opdateret)

Nej det må da virkelig ikke være sjovt 

Jeg følger ikke super meget med i serien, men ser den da hvis der ikke lige er andet (er vidst ved at blive tv-narkoman) men tror også at det er de mere ekstreme der bliver vist, men man bliver desværre automatisk samlignet med dem 

Anmeld

9. februar 2011

Holbæktrunten

Hej :0)

Lad være med at lade dig provokere. De Unge Mødre-serien er både sjov - og til tider frustrerende at følge. Det er kun de mindre kloge der lader deres syn farve af en sådan serie og skærer alle unge mødre over én kam.

Jeg personligt tænker at det er smadderflot af dig at du klarer det så godt som ung mor - og stort tillykke med din surprise-graviditet. Selvfølgelig beholder man den, især hvis man var erklæret uønsket steril.

Personligt tror jeg ikke at jeg havde været en særlig god mor som 17-18 årig. Jeg var slet ikke parat, og de rammer jeg synes et barn bør have var ikke i orden. Nu er jeg heldigvis aldrig blevet uønsket gravid, men jeg kan forestille mig hvilket dilemma det er at stå i, især hvis man (som jeg) er rædselsslagen for nåle og operationer. Jeg er lykkelig for at jeg aldrig kom til at stå i den situation, og risikerede at "vælge forkert", og måske ødelægge et lille uskyldigt barn, dengang.

Men det lyder jo som om at du har taget et velovervejet valg, og har undersøgt og opvejet fordele og ulemper ved at få børn tidligt. Så længe du og din datter er glade og trives, kan andre ikke pege fingre af dig.

Held og lykke med det hele

Anmeld

9. februar 2011

Hvem?

momse22 skriver:

Nej det må da virkelig ikke være sjovt 

Jeg følger ikke super meget med i serien, men ser den da hvis der ikke lige er andet (er vidst ved at blive tv-narkoman) men tror også at det er de mere ekstreme der bliver vist, men man bliver desværre automatisk samlignet med dem 

Tja måske, jeg er nok bare sådan indrettet at jeg ikke tager det til mig, hvis nogle kommentere unge mødre, nu er jeg jo heller ikke ung ung mor, men hver folk har sine meninger og fred være med det, det kan ikke hidse mig op

Anmeld

9. februar 2011

Stéphanie

SanneBoe skriver:

Tja måske, jeg er nok bare sådan indrettet at jeg ikke tager det til mig, hvis nogle kommentere unge mødre, nu er jeg jo heller ikke ung ung mor, men hver folk har sine meninger og fred være med det, det kan ikke hidse mig op

Det lyder egentlig også ganske fornuftigt..

Anmeld

9. februar 2011

NinaNymannMadsen

man kan da også kun være stolt.

det lige meget hvor gammel man er bare man er en god mor så har alderen intet at sige.

jeg er 20 bliver 21 til april og venter mit andet barn til oktober, er sammen med faderen det også ham der er far til vores dejlige datter Asta Maria som jeg fik da jeg var 19.

hun stor trives og mangler intet.

man elsker jo sit barn uanset hvilken alder man har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.