Jeg er ung mor og stolt af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.898 visninger
34 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Stéphanie

Sidder herinde og læser forskellige indslag og bl.a nogle om unge mødre og De Unge Mødre, og bliver faktisk lidt ked..

Jeg er 22 og venter mit 2. barn eller egentlig det 3.! Jeg blev gravid med min eksmand(jeg blev gift da jeg var 19 og er blevet skilt.. Ih altså de unge mødre!!!) ved et uheld men valgte at tage ansvaret som følge af min handling, hvilket resulterede i at jeg fødte et dødfødt barn i marts 2006. Jeg var 17 år!

Vi valgte at når vi blev klar både fysisk og psykisk ville vi have et barn mere, ikke en erstatning, men vi var klar til det hele og og vores lille pige blev brutalt revet fra os.

Jeg fødte i 2007 en vidunderlig datter og var super lykkelig.. Men som jeg har fået smidt i hovedet et utal af gange var jeg jo ung så selvfølgelig holdte lykken ikke og jeg gik fra min mand for knap 1½ år siden.

Som sagt er jeg 22 og åbenbart stadig ung og dum for jeg er blevet gravid med min nye kæreste og venter et barn til sommer. Ja det er hurtigt det er jeg godt klar over, men efter jeg blev erklæret steril stoppede jeg på p-piller da det virkede meget unødvendigt, så det her barn er ikke planlagt, men eftersom jeg troede at jeg aldrig skulle have flere børn er dette en gave som jeg på intet tidspunkt fortryder.

Det jeg egentlig vil med det her indlæg er at fortælle at jeg er så træt af at blive regnet for dum fordi jeg er ung.

Min 3½ årige datter lider ingen nød, hun er sund og rask, har en mor med uddannelse, er altid ren og pæn, kommer regelmæssigt i daginstitution og har det generalt godt.

Jeg er ung mor og stolt af det og fortryder på ingen måde mit valg!

Puha, det gav lige lidt luft 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

signe.

Tillykke med du skal være mor igen til sommer og helt ærligt.. Hvornår er man for ung? det er der vist ingen svar på så bare nyd din dejlige datter, og snart en bettesøs eller bror

Anmeld

9. februar 2011

Manakauapo

Hvor dejligt at høre også!

Men nu er de fleste (også unge) mødre, altså også de bedste for deres barn!

Jeg syntes hvis man er parat til at få børn er det ligemeget om man er 19 eller 25 år.

Og stort tillykke med din graviditet. Nyd du den bare

Anmeld

9. februar 2011

Stéphanie

Mor-til-Hasse skriver:

Tillykke med du skal være mor igen til sommer og helt ærligt.. Hvornår er man for ung? det er der vist ingen svar på så bare nyd din dejlige datter, og snart en bettesøs eller bror

Tak for det

Anmeld

9. februar 2011

Stéphanie

Valkyrien skriver:

Hvor dejligt at høre også!

Men nu er de fleste (også unge) mødre, altså også de bedste for deres barn!

Jeg syntes hvis man er parat til at få børn er det ligemeget om man er 19 eller 25 år.

Og stort tillykke med din graviditet. Nyd du den bare

Tusind tak  Det er også min mening..

Fik bare lige nok af at være ung og dum 

Anmeld

9. februar 2011

Manakauapo

momse22 skriver:

Tusind tak  Det er også min mening..

Fik bare lige nok af at være ung og dum 

Ja, det forstår jeg godt! For dem man ser i fjernsynet er måske ikke lige de klogeste at høre på. Men det er jo kun et fåtal, der er sådan..

Anmeld

9. februar 2011

Hvem?

momse22 skriver:

Sidder herinde og læser forskellige indslag og bl.a nogle om unge mødre og De Unge Mødre, og bliver faktisk lidt ked..

Jeg er 22 og venter mit 2. barn eller egentlig det 3.! Jeg blev gravid med min eksmand(jeg blev gift da jeg var 19 og er blevet skilt.. Ih altså de unge mødre!!!) ved et uheld men valgte at tage ansvaret som følge af min handling, hvilket resulterede i at jeg fødte et dødfødt barn i marts 2006. Jeg var 17 år!

Vi valgte at når vi blev klar både fysisk og psykisk ville vi have et barn mere, ikke en erstatning, men vi var klar til det hele og og vores lille pige blev brutalt revet fra os.

Jeg fødte i 2007 en vidunderlig datter og var super lykkelig.. Men som jeg har fået smidt i hovedet et utal af gange var jeg jo ung så selvfølgelig holdte lykken ikke og jeg gik fra min mand for knap 1½ år siden.

Som sagt er jeg 22 og åbenbart stadig ung og dum for jeg er blevet gravid med min nye kæreste og venter et barn til sommer. Ja det er hurtigt det er jeg godt klar over, men efter jeg blev erklæret steril stoppede jeg på p-piller da det virkede meget unødvendigt, så det her barn er ikke planlagt, men eftersom jeg troede at jeg aldrig skulle have flere børn er dette en gave som jeg på intet tidspunkt fortryder.

Det jeg egentlig vil med det her indlæg er at fortælle at jeg er så træt af at blive regnet for dum fordi jeg er ung.

Min 3½ årige datter lider ingen nød, hun er sund og rask, har en mor med uddannelse, er altid ren og pæn, kommer regelmæssigt i daginstitution og har det generalt godt.

Jeg er ung mor og stolt af det og fortryder på ingen måde mit valg!

Puha, det gav lige lidt luft 

Nu ved jeg ikke hvornår man er betegnet som ung mor, men hvad med at vende debatten, der blir aldrig snakket om gamle forældre, jeg har heldigvis forholdsvis unge forældre, eller min far var 30 og mor var 24 da de fik mig, så de er jo ikke gamle den dag idag, men jeg sad f.eks. og så Tvillinger på TV2 igår hvor der er et par hvor manden er 52, det sgu li i overkanten.

Jeg var selv 23 med den første og 24 med nr. 2

Eller da jeg arbejde på Lungemedicinsk i Skive, var der en far der var 86 og han havde en søn på 14.

Anmeld

9. februar 2011

Stéphanie

Valkyrien skriver:

Ja, det forstår jeg godt! For dem man ser i fjernsynet er måske ikke lige de klogeste at høre på. Men det er jo kun et fåtal, der er sådan..

Nej det er de ikke altid, og gider virkelig ikke blive ved med at blive samlignet med dem, for synes virkelig ikke at jeg er den der "unge dumme mor" ved da godt at jeg måske burde have ventet med at få børn, men sådan blev det ikke, og min datter trives, så synes ikke det fair at tage alle over en kamp 

Anmeld

9. februar 2011

Tkcuf

Lol. Tror det er et mindre tal af unge mødre der er nogle fuck up's.. Jeg er forlængst holdt op med at føle mig truffet når folk sætter alle unge mødre i bås med dem fra de unge mødre. Jeg er ikke 'ung mor' som i 'dum mor' jeg er bare mor, i medgang og modgang.. Præcis som alle andre mødre.

Anmeld

9. februar 2011

Stéphanie

SanneBoe skriver:

Nu ved jeg ikke hvornår man er betegnet som ung mor, men hvad med at vende debatten, der blir aldrig snakket om gamle forældre, jeg har heldigvis forholdsvis unge forældre, eller min far var 30 og mor var 24 da de fik mig, så de er jo ikke gamle den dag idag, men jeg sad f.eks. og så Tvillinger på TV2 igår hvor der er et par hvor manden er 52, det sgu li i overkanten.

Jeg var selv 23 med den første og 24 med nr. 2

Eller da jeg arbejde på Lungemedicinsk i Skive, var der en far der var 86 og han havde en søn på 14.

Du har fat i noget dér... Det kunne faktisk være super interesant at vende den om.. Puha tænkt at have så gammel en far, det må altså ikke være sjovt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.