tandpasta hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

lisesp83

louiseandersen85 skriver:

Har personligt aldrig hørt om kun a bruge vand...

Vi bruger voksen tandpasta (som deres lillefinger negl) og har gjort det fra den dag den første tand brød frem

Det er også meget forskelligt hvad man får at vide.

Men min sp, sagde til Julie's 8 mdr's undersøgelse, at vand er mere end fint til omkring 1 års alderen. Og så helst voksen tandpasta, og meget lidt.. (børnetandpasta er for sødt)..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

B&J

Ni-ko-li-ne skriver:

det kan du roligt gøre...

de skal gerne børstes morgen og aften... men kun een af gangene med tandpasta

jamen det er jo nemt og huske lige som mor og den ene gang med tandpasta jep...

mange tak for hjælpen

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

B&J skriver:

jamen det er jo nemt og huske lige som mor og den ene gang med tandpasta jep...

mange tak for hjælpen

det var så lidt:0)

Anmeld

8. februar 2011

Simone J

Tandplejen siger at man skal bruge vand på tandbørsten til de begynder at få kindtænder så skal man begynde på tandpasta. Gerne den ganske almindelig fra zendium, da der ikke er så meget skummemidl i eller andre mærkelige ting..

Anmeld

8. februar 2011

sandramor

jeg er selv uddannet tandklinik assistent og har arbejdet i børnetandplejen........ vores råd var at man fra tanden bryder frem bruger tandpasta men en mild en af slagsen... netop zendium.... det er vigtigt at barnet vænner sig til smagen af tandpasta og flouren i  tandpastaen er jo med til at holde hullerne væk..........  med min datter startede jeg fra den dag hun fik sin første tand........ meeeget lidt tandpasta på og godt med vand på tandbørsten............ og så laaangsomt lidt mere og lidt mere.. men som en anden sagde.. aldrig mere end hva der svarer til barnets lillefinger negl......

Anmeld

8. februar 2011

Cris

Vi har altid brugt tandpasta. Vi bruger den der fra urtekram. Det var nemmere på den måde, når tandbørsten smagte lidt af noget, for det har altid været en kamp at børste tænder på mine børn. Vi bruger den stadig til vores den store, for han godt kan lide at børste selv efter os og han hygger med den. Så jeg vil hellere at tandbørstning er nemmere end at skulle bruge tandpasta med fluor men med andre kemikalier, som ikke er så smart at sluge hver dag. Vi regner med at forsætte med at bruge den, så længe børnene ikke er "trænnet" til at ikke sluge den og spytte den ud (vi børster tænder i stuen og ikke i badeværelset )

Anmeld

8. februar 2011

B&J

Simone J skriver:

Tandplejen siger at man skal bruge vand på tandbørsten til de begynder at få kindtænder så skal man begynde på tandpasta. Gerne den ganske almindelig fra zendium, da der ikke er så meget skummemidl i eller andre mærkelige ting..

Taak

godt jeg har jer her inde

Anmeld

8. februar 2011

B&J

sandramor skriver:

jeg er selv uddannet tandklinik assistent og har arbejdet i børnetandplejen........ vores råd var at man fra tanden bryder frem bruger tandpasta men en mild en af slagsen... netop zendium.... det er vigtigt at barnet vænner sig til smagen af tandpasta og flouren i  tandpastaen er jo med til at holde hullerne væk..........  med min datter startede jeg fra den dag hun fik sin første tand........ meeeget lidt tandpasta på og godt med vand på tandbørsten............ og så laaangsomt lidt mere og lidt mere.. men som en anden sagde.. aldrig mere end hva der svarer til barnets lillefinger negl......

så er det ud af købe en tandpasta så skal det prøves glæder mig til af se hvad han siger til det ihihihihhi

Anmeld

8. februar 2011

B&J

Cris skriver:

Vi har altid brugt tandpasta. Vi bruger den der fra urtekram. Det var nemmere på den måde, når tandbørsten smagte lidt af noget, for det har altid været en kamp at børste tænder på mine børn. Vi bruger den stadig til vores den store, for han godt kan lide at børste selv efter os og han hygger med den. Så jeg vil hellere at tandbørstning er nemmere end at skulle bruge tandpasta med fluor men med andre kemikalier, som ikke er så smart at sluge hver dag. Vi regner med at forsætte med at bruge den, så længe børnene ikke er "trænnet" til at ikke sluge den og spytte den ud (vi børster tænder i stuen og ikke i badeværelset )

det er også lige meget hvor man får børstet tænder bare barnet har det godt med det og syntes det er dejligt

Anmeld

8. februar 2011

Brams

B&J skriver:

hej alle sammen hvornår brugte i tandpasta til jeres små ???

Allerførste dag den første tand bryder frem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.