Har el tager du "lykkepiller" medicin? (stem)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Maise

Nej og har heller aldrig følt behovet. Er selv psykiatrisk sygeplejeske i gerontopsykiatrien og har primært med ældre depressive patienter af gøre til daglig, dertil manier, psykoser, demenssygdomme mv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Ellim

Maise skriver:

Nej og har heller aldrig følt behovet. Er selv psykiatrisk sygeplejeske i gerontopsykiatrien og har primært med ældre depressive patienter af gøre til daglig, dertil manier, psykoser, demenssygdomme mv.

Wow - det lyder godt nok spændende

Anmeld

7. februar 2011

Anne G

Ellim skriver:

Jeg har det præcis som dig.. Jeg mangler også bare det stof og kan ikke danne det selv, så skal nok også være på medicin resten af med mit liv.. Det har været lidt svært at accepterer - men det har jeg så gjort nu.

Nårh ja selvfølgelig er det et stof jeg mangler, lige mig der vrøvler lidt her

Det er virkelig hårdt at måtte acceptere det.. Og bliver jeg syg igen, så er jeg jo så også nød til at få medicin igen, sådan er det bare desværre..

Er du må medicin nu her og skal du så fortsætte med det resten af livet??

Anmeld

7. februar 2011

Maise

Ellim skriver:

Wow - det lyder godt nok spændende

Det er super spændende at arbejde med en masse kompetente kollegaer bredt tværfagligt. Og det man opnår hos patienterne er bare det hele værd.

Anmeld

7. februar 2011

Ellim

Anne G skriver:

Nårh ja selvfølgelig er det et stof jeg mangler, lige mig der vrøvler lidt her

Det er virkelig hårdt at måtte acceptere det.. Og bliver jeg syg igen, så er jeg jo så også nød til at få medicin igen, sådan er det bare desværre..

Er du må medicin nu her og skal du så fortsætte med det resten af livet??

Skal faktisk starte op igen nu her og så er planen at det er forevigt.. Men det er okay med mig, det er blevet okay med tiden.. Det vigtigeste er vel at fungere i hverdagen - og det gør jeg bedst på den medicin..

Anmeld

7. februar 2011

Frøken J.

Ellim skriver:

Ja noglegange finder man ud af at det kun er en selv der kan gøre noget ved situationen (man kan få en masse hjælp til at indse det og hjælpe en på vej, men ja jeg tror også at man virkelig selv skal indse det..)

Men jeg syntes måske ikke altid at det er "fede" menneskers egen skyld at de er tykke, sådan kan man ikke altid stille det op.. Ved også godt at det ikke er det du skriver

Men sejt!!

TEKNISK set er det jo ens egen skyld, at man tager på, med mindre man har en sygdom der påvirker stofskiftet, i og med at man SELV putter maden i munden. Men når det er sagt er det en oversimplificering. For hvorfor spiser man så? Jeg var ulykkelig og ensom, og maden tilfredsstillede i dén grad belønningcenteret i min hjerne og gav mig midlertidig glæde. Kan godt gå og hade alle de mennesker, der gjorde mig ondt, så jeg stoppede mad i hovedet, men samme tid ved jeg godt, at de jo ikke har tvangsfodret mig. Der er så mange facetter af det!

Anmeld

7. februar 2011

Anne G

Ellim skriver:

Skal faktisk starte op igen nu her og så er planen at det er forevigt.. Men det er okay med mig, det er blevet okay med tiden.. Det vigtigeste er vel at fungere i hverdagen - og det gør jeg bedst på den medicin..

Okay, jamen hvis det er en nødvendighed så er det jo vigtigt at du får det..

Ja, det er nemlig vigtigere at kunne fungere i hverdagen end om man tager medicin eller ej

Anmeld

7. februar 2011

Talbutikken

Ja, har prøvet div. men har aldrig haft en efekt af det.. Og det har så vist sig senere at det simpelthen har været pga. stress.

Og står i dag med en helt anden diagnose, som min daværende psykiater slet ikke ville undersøge mig for

Anmeld

7. februar 2011

Anonym

Jeg får antidepressive, og min psykiater mener at jeg højest sansynligt vil skulle tage dem resten af livet. En stress relateret depression, kaldes det vist.

Anmeld

7. februar 2011

Ellim

Anne G skriver:

Okay, jamen hvis det er en nødvendighed så er det jo vigtigt at du får det..

Ja, det er nemlig vigtigere at kunne fungere i hverdagen end om man tager medicin eller ej

Ja lige præcis - sådan har jeg det også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.