så kom brevet fra statsforvaltningen.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

Mi

Du kan sagtens bede dem om en udtalelse, de skal blot vide hvad de skal observerer på. De kan jo ikke rigtig udtale sig om hans forældreevner, og hvis de ikke har set dem to sammen, kan de jo heller ikke udtale sig om deres samspil. De kan dog udtale sig om din datters generelle udvikling, hvis statsamtet kan bruge det til noget.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

wamse

Fik lige nærlæst hans ansøgning og under punktet yderligere bemærkninger har han/de skrevet:

"jeg ønsker samvær, skal foregå hos mine forældre hver anden gang, så kontakten til bedsteforældre skal opretholdes. Lærke haft overnatninger, sammen med min x kone, og mine forældre har været på besøg hos dem. Lærke har god kontakt til begge bedsteforældre"

Lur mig, om der ikke er en farmor med ind over, og skrive denne ansøgning 

Lærke og jeg har overnattet der oppe 2 gange i alt, og de har været her nede 1 gang, og det er hvad denne gode kontakt består af. Jeg troede da han ønskede samvær, for at opnå et godt forhold med hans datter, men tror nu bare der er nogle andre der trækker i trådene her nu.

Men jeg vil nu sætte mig ned, og skrive alt op, hvorfor jeg ikke mener, at samvær i det omfang han ønsker kan komme på tale. Jeg vil helt klart ønske overvåget samvær, så andre kan se, hvor grelt det her er, og han skal klare sig uden moar

Anmeld

7. februar 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har hørt fra en advokat, at man skal passe på med selv at indhente oplysninger, da en evt advokat vil feje udtalelsen væk fordi det er modparten der har indhentet oplysningerne.Statsforvaltningen bør være dem der tager kontakt til børnehaven, så udtalelsen er upartisk.

Bare et gratis råd jeg selv har betalt for.

Anmeld

7. februar 2011

wamse

RGN skriver:

Jeg har hørt fra en advokat, at man skal passe på med selv at indhente oplysninger, da en evt advokat vil feje udtalelsen væk fordi det er modparten der har indhentet oplysningerne.Statsforvaltningen bør være dem der tager kontakt til børnehaven, så udtalelsen er upartisk.

Bare et gratis råd jeg selv har betalt for.

Mange tak  

Det undrer mig også at de beder mig gøre det, for jeg havde fået indtrykket af, at det var noget de skulle indhente. Men jeg ringer til dem i morgen, og så forhører jeg mig, om de indhenter oplysninger om hans domme, indlæggelser, fængslinger, misbrug, m.m.

Anmeld

8. februar 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Det er typisk statsforvaltningen. De laver simpelthen så mange fodfejl.

Men kunne de få dig til det var der selvfølgelig mindre arbejde for dem. Men de skal bare ud af starthullerne og selv kontakte børnehaven.

Jeg krydser fingre for at alt løser sig til det bedste for din datter.

Anmeld

8. februar 2011

sophiemy

Hej Wamse,

Undskyld hvis det allerede er sagt, jeg har ikke tid til at læse alle svar igennem her til morgen.

Jeg vil på det stærkeste anbefale dig at tage en advokat med i statsforvaltningen i en sag som denne. Du kan være uheldig at få en uerfaren medarbejder tilknyttet sagen - i sådanne tilfælde kan der laves alt fra fodfejl til graverende fejl ... og dette vil en advokat kunne sætte en stopper for med det samme. Det koster naturligvis penge, men tænk, hvis der blev truffet en afgørelse, der ikke var i Lærkes bedste interesse. Lige i den sag som denne med misbrug og psykisk sygdom, der er det altafgørende, at der ikke laves fejl! Har lige været nogenlunde samme igennem og havde en advokat med.

Derudover tror jeg ikke du skal få institution til at udtale sig, det indhenter statsforvaltningen selv (og på den måde er der heller ikke nogen der kan påstå, at du har forsøgt at påvirke udtalelsen).

Det med at han nærmest søger samvær til sin mor - det burde statsforvaltningen være ligeglade med. Det er kun far der får samvær - men hvad han laver og hvem han ser i sit samvær, vil man have begrænset indflydelse på.

Mange tanker herfra, håber det bedste for dig og Lærke

Anmeld

12. februar 2011

AnneBJ

Hvad fandt du ud af i forhold til at indhente udtalelse? Skal du eller Statsforvaltningen stå for det?

Anmeld

12. februar 2011

wamse

AnneBJ skriver:

Hvad fandt du ud af i forhold til at indhente udtalelse? Skal du eller Statsforvaltningen stå for det?

Jeg ringede til stf, og spurgte dem om de mente at jeg skulle komme med nogle papir, som bevis imod samvær, når det jeg mente der talte imod var hans baggrund. Så jeg fortalte dem og hans baggrund, og mine modargumenter til det han havde skrevet i ansøgningen. Så jeg skulle bare indsende en mail med de oplysninger, og de vil nu gå igang med at tjekke hans baggrund.

Men jeg har også bedt børnehaven om en udtalelse om hendes trivsel.

Anmeld

12. februar 2011

AnneBJ

wamse skriver:

Jeg ringede til stf, og spurgte dem om de mente at jeg skulle komme med nogle papir, som bevis imod samvær, når det jeg mente der talte imod var hans baggrund. Så jeg fortalte dem og hans baggrund, og mine modargumenter til det han havde skrevet i ansøgningen. Så jeg skulle bare indsende en mail med de oplysninger, og de vil nu gå igang med at tjekke hans baggrund.

Men jeg har også bedt børnehaven om en udtalelse om hendes trivsel.

Okay, og var BH med på at skrive sådan en?

Anmeld

12. februar 2011

wamse

AnneBJ skriver:

Okay, og var BH med på at skrive sådan en?

Hun sagde i hvert fald ja til det, men har ikke fået udtalelsen endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.