så kom brevet fra statsforvaltningen.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2011

wamse

AnneBJ skriver:

Og det kan børnehaven (forhåbentlig) give dig ret i (selvom det lyder mærkeligt håbe det).

Jeg vil spørge dem i dag, for de kan jo have en lidt presset hverdag, og også have lyst til lige at vende hendes/Jeres sag på et stuemøde eller lignende, inden de laver noget på skrift! Men helt sikkert spørg dem!

De ved godt at dette var under opsejling, og de har selv ytret bekymring om hendes trivsel, og jeg har derfor søgt hjælp ved en børnekonsulent.

Jeg spørger dem lige i morgen tidlig, for min datter har haft fri her hjemme sammen med mig i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

wamse

Talbutikken skriver:

Først og fremmest PØJ PØJ d.23

Du kan sagtens bede om en udtalse fra børnehaven.. Og hvis jeg var dig ville jeg bede om en børnesagkyndig undersøgelse. Da der her så vil blive indraget en børne psykolog, som kun vil se på hvad der er bedst for jeres datter.. Ja man bliver undersøgt i hoved og R.., men hvis man inte har at skjule er der intet at frygte. Her vil der blive intet en udtale fra din xes psykolog/psykiater, samt at han vil blive obseveret under samvær med jeres datter..

Sådan en undersøgelse har gjort underværker i vores sag og jeg kunne forstille mig at din x er af den type som vil modsige en psykolog uden at blinke med øjene fordi han mener han har ret, og ja det vil ikke lige frem stille ham bedre.

Der er blevet sat i gang med en udredning, for jeg vidste godt, at jeg blev nød til at være på forkant for min datters skyld. Jeg venter på at en børnekonsulent skal tage kontakt til mig, vil selv forsøge at få fat på hende i morgen.

Mon ikke de vil indhente oplysninger fra hans psykiatrier? For han er jo underlagt samtaler med en psykiater, som en del af hans dom i september. Jeg ved at han har været meget depressiv den sidste måneds tid, og det er så tydeligt at se på ham.

Anmeld

7. februar 2011

Talbutikken

wamse skriver:

Mon ikke de vil indhente oplysninger fra hans psykiatrier? For han er jo underlagt samtaler med en psykiater, som en del af hans dom i september. Jeg ved at han har været meget depressiv den sidste måneds tid, og det er så tydeligt at se på ham.

Det ville jeg mene var det rigtige, men det der få mig til at studse lidt er at de give dig besked om at indhente oplysninger fra børnehaven som som at du skal fremvise bevise omkring hans psykiske tilstand som det jo udemærket er klar over.

I mine øjne burde det være statsforvaltningen der bede sig om tillades til at indhente sådanne oplysninger.

Anmeld

7. februar 2011

wamse

Talbutikken skriver:

Det ville jeg mene var det rigtige, men det der få mig til at studse lidt er at de give dig besked om at indhente oplysninger fra børnehaven som som at du skal fremvise bevise omkring hans psykiske tilstand som det jo udemærket er klar over.

I mine øjne burde det være statsforvaltningen der bede sig om tillades til at indhente sådanne oplysninger.

De beder mig om beviser for noget, som skal være til hindring for almindeligt samvær, men jeg troede at de ville indhente oplysninger omkring ham. For alt det, der forefindes om ham, burde være rigeligt til at det max blev til overvåget samvær mellem ham og Lærke.

Anmeld

7. februar 2011

B&J

wamse skriver:

Han har slet ikke haft alenesamvær med hende i over 1 år nu, og han ringede og ville tale med hende for 1 uge siden, hvor han ville tage livet af sig selv

Jeg håber godt nok, at det ender med overvåget samvær, for så må de se, hvad jeg har set hver gang, og se hvor meget min datter trækker sig ind i sig selv nu.

Det kan ikke passe de ikke undersøger hans baggrund, for han er jo stadig underlagt psykiatrisk behandling i 4½ år endnu.

hvordan kan en mand der gør sådan noget over for sit barn overhovede få lov af se hende.. håber virkelig det ender med af han ikke får lov af se hende eller som du selv siger så skal der en overvåger på....

og måske skulle du nævne de vist ikke lige har tjekkes hans baggrundt

ved godt de vil gøre det bedste for barnet men det gør de altså ikke altid har selv prøvet det med min mor og far og det er overhovede ikke sjovt..

Anmeld

7. februar 2011

Pige2009

wamse skriver:

Vi skal møde d. 23/2 til møde omkring samvær. Han har valgt at ville søge samvær hver 2 weekend, hver 2 jul, hver 2 påske, hver 2 efterårsferie og 3 uger i sommerferien.

Han skriver så i hans begrundelse at jeg har villet have ham til at søge samvær Han mener at han har haft normalt samvær indtil hans indlæggelse(som altså var en fængsling på retspsykiatrisk afd, og ikke en indlæggelse) Han skriver at han har haft passet hende mens hun var syg, da jeg startede på pædagoguddannelsen februar 2010, og det var så 2 dage, hvor han så valgte at tage hende med ned i byen for at shoppe tøj til ham, selvom hun havde 41 i feber Han skriver at han er blevet nægtet adgang til samvær med hende i vores hjem, jaaa for vi har hemmelig addresse for ham, fordi han mødte påvirket og truende op, hvor vi boede før.

Åhhh jeg hader det her crap, og håber statsforvaltningen kan træffe den bedste løsning for Lærke, og ikke for os forældre.

Men jeg skal medbringe udtalelse fra børnehave eller lignende, hvis jeg mener der er noget til hindring for normalt samvær, men kan jeg godt bede børnehaven om en sådan udtalelse?

Sikke da en redelighed. Nå, men nu ved du i det mindste hvordan landet ligger og kan tage den derfra. Jeg mener bestemt godt, at du kan bede BH om en udtalelse Det er med til at vise, du er samarbejdsvillig.

Lad os håbe, at de varetager Lærkes behov og ikke jeres som du skriver. Jeg synes deværre bare ofte, det er faderens behov der bliver sat over barnets.

Held og lykke!

Anmeld

7. februar 2011

Nemesis

Jeg synes du skal ringe til SFV og spørge om du overover en udtalelse fra Børnehaven og evt. børnekonsulent også selv skal sørge for at have kopier med af hans behandlingsdom for vold, om de selv tager kontakt til din ex psykiater og indhenter oplysninger og også om de er klar over at i har hemmelig adresse netop pga ham, så de bør være særlig opmærksomme på at de ikke kommer til at videresende kopier med din adresse på.

I øvrigt så ville jeg skrifteligt inden mødet redegøre for hans "beskyldninger" i brevet.

Jeg ville gå med livrem og seler hvad angår dette.

Pøj pøj.

Sisse

Anmeld

7. februar 2011

Aves.

wamse skriver:

Vi skal møde d. 23/2 til møde omkring samvær. Han har valgt at ville søge samvær hver 2 weekend, hver 2 jul, hver 2 påske, hver 2 efterårsferie og 3 uger i sommerferien.

Han skriver så i hans begrundelse at jeg har villet have ham til at søge samvær Han mener at han har haft normalt samvær indtil hans indlæggelse(som altså var en fængsling på retspsykiatrisk afd, og ikke en indlæggelse) Han skriver at han har haft passet hende mens hun var syg, da jeg startede på pædagoguddannelsen februar 2010, og det var så 2 dage, hvor han så valgte at tage hende med ned i byen for at shoppe tøj til ham, selvom hun havde 41 i feber Han skriver at han er blevet nægtet adgang til samvær med hende i vores hjem, jaaa for vi har hemmelig addresse for ham, fordi han mødte påvirket og truende op, hvor vi boede før.

Åhhh jeg hader det her crap, og håber statsforvaltningen kan træffe den bedste løsning for Lærke, og ikke for os forældre.

Men jeg skal medbringe udtalelse fra børnehave eller lignende, hvis jeg mener der er noget til hindring for normalt samvær, men kan jeg godt bede børnehaven om en sådan udtalelse?

Først og fremmest skal du altså ikke bruge to sek. på alt hans...jeg oplevede som skrevet til dig præcis det samme og de forholdt sig KUN til børnene og deres bedste og de skal nok undersøge det de kan og slå alt til jorden.

Jeg bad både bh og skole om papirer, men havde dem ikke med. Jeg vidste de var der hvis de bad om det, men jeg mente ikke jeg skulle forsvare og forklare noget. Og det de gør, det er at tage kontakt til BH hvis der er tvivlsspørgsmål, men du kan altid bede om en udtalelse fra bh.

Knus til dig og ro på..

Anmeld

7. februar 2011

mortil3trustrup

wamse skriver:

statsforvaltningen burde selv rette henvendelse til bh angående denne udtalelse. OG syn bestet også du skal have det med hemmelig adresse samt grunden plus hans egen indlæggelse. Håber på det bedste resultat for lærke og en  krammer til dig for ved det er enormt hårdt og man konstant tiden op til tænker på hvad resultatet bliver.

Anmeld

7. februar 2011

frk Jensen

wamse skriver:

årh sødeste....

Nu har jeg ikke læst hvad de andre har svaret..

men tag det stille og roligt når i kommer i amtet.
Han har jo knap nok set hende på det sidste og det er jo ikke forløbet helt uden problemer.. (tænker på hans mor )
Min eks søgte 7/7.. og fik to timers overvåget samvær om ugen.. som han ikke dukkede op til...

Hvis jeg var dig ville jeg kræve overvåget samvær.. syns jeg kan huske noget om at hun ikke var særlig tryg ved hendes far..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.