Tyk! hvem? mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Siljesmor

Mums hvor er hun lækker  Skøøøøøn at se på og total nuttet med alle de elastikker  Kan godt forstå at du smiler, for man kan jo ikke rigtig gøre så meget andet. Hun er som hun er, og hun er helt sin egen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

LISBETH:-)

tinasmor skriver:

Jeg synes det er rigtig dejligt du har sådan en holdning. Jeg har været "nervøs" for min datter, siden jeg fik af vide til 1 års undersøgelsen at hun vejede for meget. Hun ELSKER at spise. Så min læge har sagt, at jeg skal passe på ikke at give hende for store potioner osv. Af samme grund har hun aldrig fået kage, is osv (ville vi sikkert ikke have gjort alligevel, men har alligevel været endnu mere opmærksom på det) ønsker jo ikke at hun bliver overvægtig.

Nu skal hun snart til 3 års undersøgelse, og håber, at hun ligger bedre på sin kurve. Lægen sagde, at så længe ingen af os var overvægtige eller havde været det som børn, så plejde det ikke at være et problem (fordi man så som regel spiste normalt og var aktive) så det håber vi jo passer. Men hun ELSKER bare at spise. Men vi ved selvfølgelig godt, at når hun lige har spist, så skal hun ikke spise en halv time efter osv. Masser af frugt og grønt (som hun heldigvis godt kan lide) Alle sagde, at det nok skulle gå væk når hun gik. (skete ikke) så sagde alle: Når hun starter i vuggestue (SÅ går hun det af) Men heller ikke. Kan ikke forstå det for hun er bare SÅ ekstremt aktiv. Men nu hvor hun er vokset, så tror jeg det skal gå fremad. De "kloge" siger, at mens de er små så er det ok, så længe det ikke hæmmer deres mototik (dvs at de kan kravle, gå osv til normal tid, rulle osv) og det kunne min datter sagtens. Sidst sagde de, at så længe hun bruger tøj i den størrelse hun normalt skulle bruge var det fint. Men desværre er hun i bluser 2 størrelser (alders størrelser) oppe, (busker størrelse er normal) Men jeg synes det er rigtig godt du har den holdning, for jeg ved, at jeg har været meget bekymret over det (uden hun selvfølgelig har kunne mærke noget) da vi ikke gør spisning eller lign til et isue.

Har også massere af venner der siger: Bare det var mig der havde et barn der spiste så meget og nemt

Hun er som sagt tjekket i hoved og røv og så føler jeg mig sikker når eksperterne ikke synes det tyder på at hun fejler noget. Hun mangler dog lige blodprøverne som vi venter på dato på.

Ang. hendes kost så er der jo ikke så meget man kan gøre når hun kun er 8 mdr og spiser baby mad dvs. sundt og varieret og ingen søde sager eller sukker - Altså ADRIG søde sager. Vi har den holdning at børn ikke skal proppes med alt muligt skidt og skrammel.

Vi er blevet tilbudt at blive tilknyttet en diætist på holdbæk sygehus, der skulle der være en der er ekspert i babyer og "overvægt" så hun skal lave en kostsammensætning til os der gør at Elina får dækket alle sine fedt kilder unden at skulle proppes med sødmælk, smør og fedt som babyer jo ellers skal have for at få næring til udvikling af hjernen mv. Dog er det blevet understreget at hun IKKE skal på slankekur, blot have en lidt anden kost der gør at hun bliver hurtigere mæt.

Ud over det er jeg nok sådan et menneske der bare ikke gidder hidse mig op over ting jeg i bund og grund ikke kan gøre en skid ved. Så jeg ser bare positivt på det, og elsker at jeg har fået den nemmeste datter man kunne ønske sig. At hun så også er tyk, det tager vi bare med og tager de udfordringer det må bringe i stiv arm.

Anmeld

2. februar 2011

marhemor skriver:

Hun er da bare SÅ skøn...

Min Andrea vil også gerne aflaste lidt af vægten, hun kan godt bruge lidt mere på sidebenene.. Skal vi prøve i næste uge??

Glæder mig til vi ses!!

Det er en aftale

Anmeld

2. februar 2011

merle2010 skriver:

ej hvor er hun dejlig når hun sidder der og klapper kage merle har ikke fundet ud af at klappe endnu, men hun vinker for livet løs hun er sku skøn den lille Elina

Hun har lige lært det, og det ser bare så sødt ud. I nat da hun vågnede lå hun og klappede da jeg kom ind til hende. Så kan man altså ikke lade være med at grine selv om klokken er lort om natten

Anmeld

2. februar 2011

otlitrom

lisbeth2910 skriver:

Hun er som sagt tjekket i hoved og røv og så føler jeg mig sikker når eksperterne ikke synes det tyder på at hun fejler noget. Hun mangler dog lige blodprøverne som vi venter på dato på.

Ang. hendes kost så er der jo ikke så meget man kan gøre når hun kun er 8 mdr og spiser baby mad dvs. sundt og varieret og ingen søde sager eller sukker - Altså ADRIG søde sager. Vi har den holdning at børn ikke skal proppes med alt muligt skidt og skrammel.

Vi er blevet tilbudt at blive tilknyttet en diætist på holdbæk sygehus, der skulle der være en der er ekspert i babyer og "overvægt" så hun skal lave en kostsammensætning til os der gør at Elina får dækket alle sine fedt kilder unden at skulle proppes med sødmælk, smør og fedt som babyer jo ellers skal have for at få næring til udvikling af hjernen mv. Dog er det blevet understreget at hun IKKE skal på slankekur, blot have en lidt anden kost der gør at hun bliver hurtigere mæt.

Ud over det er jeg nok sådan et menneske der bare ikke gidder hidse mig op over ting jeg i bund og grund ikke kan gøre en skid ved. Så jeg ser bare positivt på det, og elsker at jeg har fået den nemmeste datter man kunne ønske sig. At hun så også er tyk, det tager vi bare med og tager de udfordringer det må bringe i stiv arm.

Du kan jo heller ikke gøre andet! Det nytter ikke noget at stresse over ting man aldrig kan gøre noget ved!

Så fortsæt du med at smile og nyd at du har en dejlig datter - ja faktisk 2 Du er heldig Lisbeth! Nyd du det, uden dårlig samvittighed. Den kan du ikke bruge til en dyt alligevel!

Anmeld

2. februar 2011

Siljesmor skriver:

Mums hvor er hun lækker  Skøøøøøn at se på og total nuttet med alle de elastikker  Kan godt forstå at du smiler, for man kan jo ikke rigtig gøre så meget andet. Hun er som hun er, og hun er helt sin egen

TAK! hvor er du bare sød! Hun er nettop helt sin egen.

Anmeld

2. februar 2011

merle2010

lisbeth2910 skriver:

Hun har lige lært det, og det ser bare så sødt ud. I nat da hun vågnede lå hun og klappede da jeg kom ind til hende. Så kan man altså ikke lade være med at grine selv om klokken er lort om natten

haha, det kender jeg sku godt... merle ligger og snakker højlydt når hun vågner, og hun deler altså soveværelse med os så når hun vågner er det altså slut med at sove.. hehe.. men kan da ikke lade være med at grine lidt af hende når hun ligger og siger dadadada..

Anmeld

2. februar 2011

kitty skriver:

Du kan jo heller ikke gøre andet! Det nytter ikke noget at stresse over ting man aldrig kan gøre noget ved!

Så fortsæt du med at smile og nyd at du har en dejlig datter - ja faktisk 2 Du er heldig Lisbeth! Nyd du det, uden dårlig samvittighed. Den kan du ikke bruge til en dyt alligevel!

Lige nettop! Og dårlig samvittighed det har jeg altså ikke.

Jeg takker de højere magter dagligt for at jeg havde styrken til at kæmpe videre og fik mine 2 dejlige piger. Jeg er dybt taknemmelig!

Anmeld

2. februar 2011

otlitrom

lisbeth2910 skriver:

Lige nettop! Og dårlig samvittighed det har jeg altså ikke.

Jeg takker de højere magter dagligt for at jeg havde styrken til at kæmpe videre og fik mine 2 dejlige piger. Jeg er dybt taknemmelig!

Fortsæt du endelig med det, og så glem resten! Lægerne holder øje med hende, og så kan du være MOR!

Anmeld

4. februar 2011

Kamilla-m

omg hvor er hun dog kær :i.

mathilde er syv mdr og er 69 lang og vejer 8300g .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.