Man ser jo altid i moderne tid, i hvert fald på film
, at faderen er med til fødslen eller måske en mor eller søster, og de står og gisper med en og hepper. Så det har jeg altid taget for givet, at sådan sku det også være for mig. Og jeg har tænkt, at jeg måske ville føle mig lidt alene og ensom, hvis jeg sku føde alene.
Men jo tættere jeg kommer på, er jeg meget i tvivl, om jeg overhovedet vil ha nogen med ind til selve fødslen. Egentlig har jeg det meget godt med at ha ro og koncentration til arbejdet med fødslen alene og kunne koncentrere mig om sygeplejersker og jordemødre osv. Tror jeg ville føle, at jeg skulle give opmærksomhed til de familiemedl., der var med inde, og ville føle mig nødt til også at være høflig eller give dem noget og det har man jo nok ikke overskud til.
Sådan valgte jeg det ihf til min MD-scanning. Både min mor, søster og barnets far ville med, men jeg valgte i sidste øjeblik at ta ind alene, mens de ventede i venterummet. Men det var meget rart at de var der og de fik lige lov til at komme ind og kigge til sidst. Og så havde jeg nogen, der var der bagefter og dele det med. Det virkede rigtig fint.
Hvordan gør I og hvordan har I /har I haft det med det ?
Anmeld