hold k*ft hvor er jeg ked

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.505 visninger
76 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Caroline86

Jeg trænger til at græde ud....

Jeg har haft første dag efter barsel i dag.

Da vi er flyttet til den anden ende af landet skal jeg færdiggøre min uddannelse på en ny skole og ikke kun i en ny klasse.

Vi mangler kun sidste semester så min nye klasse er naturligvis godt smedet sammen allerede.

Jeg har været VILDT nervøs for opstart og var milimeter fra at kaste op i morges selvom jeg plejer at være rigtigt god socialt.

Jeg møder på skolen i morges og bliver af receptionen peget i den rigtige retning og kommer hen til klasselokalet.

Der sidder ca. 15 elever derinde og da de kigger på mig siger jeg glad "hej, jeg er den nye pige i klassen"... Får svaret NÅ sammen med en håndfuld elevator blik og så kigger de ellers videre i deres computere og vender tilbage til deres samtaler

Jeg spørger så "er der faste pladser herinde eller skal jeg bare sætte mig" og får et fnys og "der er ikke faste pladser"...

godt så... jeg sætter mig og pakker mine ting ud... INGEN taler til mig!

Jeg prøver at vende mig om mod en gruppe piger der sidder og taler bag mig i håb om at de vil inddrage mig i samtalen men de reagerer ikke... Hmm

Vores lærer kommer ind og kommer over og hilser på mig og så går timen i gang. Jeg har ingen bøger, jeg kan ikke gå på nettet og finde den fremlæggelse vi skal følge med i og jeg sidder faktisk bare og tænker "ØHM"...

Da første time er gået har vi en kort pause og ingen henvender sig til mig selvom jeg "gør mig til"... Da vi skal til at starte 2. time spørger jeg min lærer om ikke jeg lige kan få lov at præsentere mig og det må jeg gerne.

Jeg fortælle hvad jeg hedder, hvor gammel jeg er, at jeg har haft 1 års barsel og bor i Nivå med Laura og Daniel som også går på skolen på en anden uddannelse og fortæller om skolen i Randers og mit afsluttede speciale og slutter af med at sige "Hvis I gerne vil vide mere om mig så kom endelig hen og snak og spørg løs. Jeg har masser at fortælle"...

Et par stykker siger velkommen, men det lyder helt ærligt ikke som om de mener det helt... Der er ca 20-25 elever i klassen her...

Vi skal arbejde i grupper med et nyt emne som slet ikke har været berørt før og ingen tilbyder at jeg må arbejde med dem så jeg spørger i klassen om jeg måske kan være med i en af grupperne!? den ene gruppe forlader klassen uden at svare... og da ingen andre svarer er der 2 piger der siger at så kan jeg være sammen med dem...

De ignorerer mig mest muligt, svarer ikke på mine spørgsmål, lader mig ikke kigge med i bøgerne, og lader som ingenting når jeg kommer med forslag (som jeg senere fik bekræftet af læreren var fuldstændig korrekte)...

vi nærmer os næste frikvarter (spisefrikvarter) og jeg mærker den der nervøse spænding nærme sig igen. Timen bliver opløst og INGEN spørger om jeg skal med i kantinen

Så fik jeg nok.. jeg var SÅ ked af det og jeg skrev til Daniel om han ikke ville møde mig... Jeg pakkede mine ting og gik ham i møde og jeg er bare SÅ ulykkelig lige nu...

Jeg valgte at tage hjem (jeg har ikke mødepligt da jeg har afsluttet alle fagene tidligere og bare tager dem for at være social og repetere) og nu sidder jeg her og aner ikke hvilket ben jeg skal stå på..

På den ene side kan det ikke blive værre, men på den anden side har jeg bare heller ikke lyst til at være i klassen og til undervisningen hvis det fortsætter sådan her...

Jeg overvejer ikke at droppe undervisningen endnu, for det tager tid at komme ind i en klasse der er rystet sammen på den måde.. men hold op hvor jeg synes det er modgang!

Og i forvejen var det skide svært for mig at skulle starte igen efter barsel og amningen er slut osv...

ØV en møgstart

1000 tak fordi du læste med!

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Den lykkelige

Årh hvor er jeg ked af det på dine vegne..  Lyder simpelthen som en rigtig dårlig start.. Folk må da vide eller kunne sætte sig ind i at det er vildt svært at komme der som ny.. Jeg har ikke selv prøvet det.. men kan forestille mig hvor trist det må have været..  Håber virkelig det bliver meget bedre efter en periode.. men kan godt forstå hvis du bare ikke synes det sjovt..

Sender dig en masse tanker og håber de ændre sig..

Anmeld

1. februar 2011

ChatH

Caroline86 skriver:

Da vi er flyttet til den anden ende af landet skal jeg færdiggøre min uddannelse på en ny skole og ikke kun i en ny klasse.

Vi mangler kun sidste semester så min nye klasse er naturligvis godt smedet sammen allerede.

Jeg har været VILDT nervøs for opstart og var milimeter fra at kaste op i morges selvom jeg plejer at være rigtigt god socialt.

Jeg møder på skolen i morges og bliver af receptionen peget i den rigtige retning og kommer hen til klasselokalet.

Der sidder ca. 15 elever derinde og da de kigger på mig siger jeg glad "hej, jeg er den nye pige i klassen"... Får svaret NÅ sammen med en håndfuld elevator blik og så kigger de ellers videre i deres computere og vender tilbage til deres samtaler

Jeg spørger så "er der faste pladser herinde eller skal jeg bare sætte mig" og får et fnys og "der er ikke faste pladser"...

Jeg prøver at vende mig om mod en gruppe piger der sidder og taler bag mig i håb om at de vil inddrage mig i samtalen men de reagerer ikke... Hmm

Vores lærer kommer ind og kommer over og hilser på mig og så går timen i gang. Jeg har ingen bøger, jeg kan ikke gå på nettet og finde den fremlæggelse vi skal følge med i og jeg sidder faktisk bare og tænker "ØHM"...

Da første time er gået har vi en kort pause og ingen henvender sig til mig selvom jeg "gør mig til"... Da vi skal til at starte 2. time spørger jeg min lærer om ikke jeg lige kan få lov at præsentere mig og det må jeg gerne.

Jeg fortælle hvad jeg hedder, hvor gammel jeg er, at jeg har haft 1 års barsel og bor i Nivå med Laura og Daniel som også går på skolen på en anden uddannelse og fortæller om skolen i Randers og mit afsluttede speciale og slutter af med at sige "Hvis I gerne vil vide mere om mig så kom endelig hen og snak og spørg løs. Jeg har masser at fortælle"...

Et par stykker siger velkommen, men det lyder helt ærligt ikke som om de mener det helt... Der er ca 20-25 elever i klassen her...

Vi skal arbejde i grupper med et nyt emne som slet ikke har været berørt før og ingen tilbyder at jeg må arbejde med dem så jeg spørger i klassen om jeg måske kan være med i en af grupperne!? den ene gruppe forlader klassen uden at svare... og da ingen andre svarer er der 2 piger der siger at så kan jeg være sammen med dem...

De ignorerer mig mest muligt, svarer ikke på mine spørgsmål, lader mig ikke kigge med i bøgerne, og lader som ingenting når jeg kommer med forslag (som jeg senere fik bekræftet af læreren var fuldstændig korrekte)...

vi nærmer os næste frikvarter (spisefrikvarter) og jeg mærker den der nervøse spænding nærme sig igen. Timen bliver opløst og INGEN spørger om jeg skal med i kantinen

Så fik jeg nok.. jeg var SÅ ked af det og jeg skrev til Daniel om han ikke ville møde mig... Jeg pakkede mine ting og gik ham i møde og jeg er bare SÅ ulykkelig lige nu...

Jeg valgte at tage hjem (jeg har ikke mødepligt da jeg har afsluttet alle fagene tidligere og bare tager dem for at være social og repetere) og nu sidder jeg her og aner ikke hvilket ben jeg skal stå på..

På den ene side kan det ikke blive værre, men på den anden side har jeg bare heller ikke lyst til at være i klassen og til undervisningen hvis det fortsætter sådan her...

Jeg overvejer ikke at droppe undervisningen endnu, for det tager tid at komme ind i en klasse der er rystet sammen på den måde.. men hold op hvor jeg synes det er modgang!

Og i forvejen var det skide svært for mig at skulle starte igen efter barsel og amningen er slut osv...

ØV en møgstart

Knus Caroline

Ej hvad er det for noget.DET KAN MAN DA IKKE! kan godt forstå du er mega ked, det ville jeg sku også være hvis det var mig der havde fået den behandling, det er sku da også meget at læren ikke ligesom siger eller gør noget...

Hvad er alternativet hvis du ikke kommer? at du skal skrive selv eller hvordan?

kæmpe fra mig.

Anmeld

1. februar 2011

TbCp

Øv Sikke nogle klaphatte!

Hvad pokker er det for en måde at opføre sig på!!!

Jeg håber for dig at det bare var lidt begynder vanskeligheder og at det snart vender!

Anmeld

1. februar 2011

SSL

Nåårh, søde - jeg sidder og får total 'ondt' af dig, altså, på dén måde at jeg bare tydeligt forstår dig.. Tøser, i sådan en klasse kan bare være 100gange værre end børnehavepiger! Det er jo helt vildt, og enorm typisk!

Stakkels dig altså, hvor er det bare surt!!

Kan du tage det som selvstudie, egentlig? Men ok, jeg forstår godt hvis det ikke er i din interesse, fordi man netop gerne vil have det sociale!

Sikke en røvet situation, og forstår udemærket hvordan sådan nogle piger, som ER smedet sammen - kan være..

Du får i hvert fald et knus herfra!

Anmeld

1. februar 2011

Den lykkelige

Vil bare også sige at jeg synes det var flot at du selv var så god til at snakke med folk og endda spørge om du ikke måtte præsentere dig osv.. jeg havde være meget mindre "aktiv", fordi jeg er genert.. bare synd de var så dårlige til at tage imod en ny..

Krydser fingre for de ændre sig!!

Anmeld

1. februar 2011

Kruse90

årrh skat

Øj det gør mig ked af det. SÅdan kan man sgu ikke opfører sig. De burde vide ( hvis de er kloge nok ) at det aldrig er nemt af være ny i en klasse, og burde tage sig ekstra godt af dig i starten især, så du føler dig velkommen. Jeg får ondt i maven på dine vegne.

Du ved hvor jer er

Kæmpe kram

Anmeld

1. februar 2011

Caroline86

Chatarina skriver:

Ej hvad er det for noget.DET KAN MAN DA IKKE! kan godt forstå du er mega ked, det ville jeg sku også være hvis det var mig der havde fået den behandling, det er sku da også meget at læren ikke ligesom siger eller gør noget...

Hvad er alternativet hvis du ikke kommer? at du skal skrive selv eller hvordan?

kæmpe fra mig.

læreren var der jo ikke ret meget af tiden fordi vi skulle lave gruppearbejde (vi skal lave forretningsplan)..

Men jeg skal nok alligevel skrive alene for de andre er allerede i grupper..hmm..

Grunden til at være på skolen skulle være at genopfriske fagene og ruste mig bedre til at skrive min hovedopgave... og bestemt også det sociale som jeg havde glædet mig til

Jeg håber godt nok det bliver bedre og at de bare lige skal se mig lidt an

Jeg synes jo selv jeg er ret like-able og jeg virkede hverken über genert eller way out there.. tror jeg! Mener selv jeg var sådan lige i midten.. og forsøgte jo også at komme "med i gruppen".... det var de bare ret ligeglade med

Anmeld

1. februar 2011

SD21

Caroline86 skriver:

ØV en møgstart

Knus Caroline

Puha, sikke en dag ! Jeg kan godt forstå du er ked af det ! Det lyder som om du er kommet ind i en klasse med nogle mennesker der har nok i dem selv !

Jeg ved desværre ikke rigtig hvad du kan gøre, men jeg  fingre for at de begynder at henvende sig lidt mere og at det bare var første dag der skulle overståes !

Stort

Anmeld

1. februar 2011

NinaNymannMadsen

det aldrig rart.

kan da håbe det hurtig bliver bedre når de har vænnet sig til at du også skal være der i klassen.
for det er bestemt ikke en rar start at få.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.