9 mdr. gammel - nattesøvn? Natflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

Det er ikke fordi han drømmer, fordi han skøjter rundt i sengen når han vågner og er ked af det, og lader vi som ingenting bliver han ved med at brokke sig... de første timer på natten er det som regel bare hans sut han vil have... og jeg er begyndt at lede efter de der MAM night sutter, men de findes kun i den 6mdr+ udgave, og Lasse vil KUN have 0-6 mdr. sutten Så det er lidt svært...

At binde den fast i dynen vil ikke hjælpe fordi så vil han jo trække den ud om natten når han danser rundt i sengen  men ellers meget god ide!

super træls.. er det fordi sengen er for stor???

vi købte nemlig en meget tyk senge rand til vores dreng både til hjemme og i rejsesengen hos min mor ellers fiser han også rundt og vågner fordi han føler sengen er for stor og ingen trykhed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Ryberg

B&J skriver:

super træls.. er det fordi sengen er for stor???

vi købte nemlig en meget tyk senge rand til vores dreng både til hjemme og i rejsesengen hos min mor ellers fiser han også rundt og vågner fordi han føler sengen er for stor og ingen trykhed

ja men det tænker jeg da også... men synes bare de er dyre de sengerande!!

Har faktisk haft tænkt på det....

Anmeld

1. februar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

ja men det tænker jeg da også... men synes bare de er dyre de sengerande!!

Har faktisk haft tænkt på det....

det er de også men kan du ikke finde en på dba eller gul og gratis?? jeg fandt begge mine en til 150 og en til 200kr de var lige så pæne som nye og betrækket vaskede jeg så var de super

Anmeld

2. februar 2011

Ryberg

Mille83 skriver:

Hov Hov Nicoline sover altså ikke igennem hver nat......Så den vil jeg ikke have siddende på mig  - men tit gør hun, undskyld 

Men de gange det har været værst har været når der har været tænder på vej, men nu her kan jeg godt give hende sutten et par gange om natten, bliver hun ved og skrige får hun en tår vand i sutteflaske, om dagen er det kop, om natten er det i en sutteflaske....... Og ligger hun bare og snakker går jeg ikke derind, jeg går kun derind når hun begynder og skrige el lign......

du har altså været mega heldig med Nicoline fra starten af med at hun har sovet igennem  måske ikke hver nat.. men tit.. og det var altså ikke ondt ment  kun ren frustration over at lasse alså også skal!!!

jeg går heller ikke ind til Lasse hvis han snakker, kun når han virkelig græder..

og han afviser sutteflasken hvis der er vand i den og bliver stik tosset.. har lige prøvet det igen

tror bare jeg retter ryggen og tænker.. "han lærer det nok....... om et par uger"

det gør jo heller ikke noget at han vågner kl.6... for det er jo der vi skal op.... men han vågner HVER nat/morgen kl. 4.40 og skal have sutten.. og brokker sig fra kl.5.30 til kl.6... og jeg vil ikke tage ham op der og give ham morgenmad.. for tænk hvis han så tænker.. "hey jeg kom tidligere op og få mad... så nu starter jeg da bare kl.5 istedet for"...

Vi har forsøgt at strække ham om aftenen til kl.19.... men er du sindssyg et brokkehoved vi har når kl. bare er 18.40  Han er SÅ træt... og når jeg putter ham, har han faktisk allerede lukket sine øjne når jeg går ind på hans værelse med ham.. han er DØD træt ovenpå det dagpleje.... har ellers forsøgt.. men det er næsten børne mishandling -¨så træt er han

Anmeld

2. februar 2011

Ryberg

det er de også men kan du ikke finde en på dba eller gul og gratis?? jeg fandt begge mine en til 150 og en til 200kr de var lige så pæne som nye og betrækket vaskede jeg så var de super

jeg tror det er en mulighed.... må jeg vidst lige undersøge

Tusind tak

Anmeld

2. februar 2011

Ryberg

MariaJ skriver:

Det er vel også godt nok, når bare han bliver mæt. Der er jo ingen, der siger at børn SKAL spise kartoffelmos.

Min datter på 9 måneder sover ikke igennem, men hun spiser meget mindre om natten efter at jeg er begyndt at sørge for at hun får mere mad om dagen. Hun vågner godt nok stadig væk, men i meget kortere tid, og har tydeligvis mere brug for lige at checke at jeg er der, end at spise rigtigt. Jeg har fået hende til at spise mere om dagen, ved bevist at vælge de ting hun bedst kan lide, og ved at give hende mellemmåltider udover de tre hovedmåltider. I en periode har hun også fået en ekstra tallerken grød inden sengetid, selvom det var lige efter aftensmaden. Den er vi gået væk fra nu, fordi hun spiser så godt i løbet af dagen, men den var rigtig god i overgangsfasen. Jeg brugte også købegrød, fordi jeg ved hun elsker den og altid spiser den. Jeg har ikke gjort noget om natten for at få hende til at spise mindre, men det er kommet af sig selv.

vi bruger også købegrød  .. han elsker det, og så most banan i...

Jeg sørger også for at få alt det mad i ham om dagen jeg kan... men vi var inde i en periode hvor han slet ikke ville spise, og så fandt vi ud af at vi pressede for meget på...

Så lige nu kører det sådan, at når han siger NEJ med hovedet eller brokker sig når skeen nærmer ham, så stopper vi....

Dog er portionerne begyndt at blive større..

kl.6 - grød med banan
kl.6.40 - 100 ml. flaske
kl.9 - Tykmælk med frugt, havregryn eller andre ting.
kl.12. Får tilbudt rugbrødshapsere og ellers øllebrød
kl.15 - Får tilbudt krydderbolle med smør og en banan med tykmælk, pære eller andre ting i..
kl.16.30 - 150 ml MME i flaske
kl.18.30 - aftensmad - Beauvais glasmad (middagsretterne), Fuldkornsgrød eller det vi spiser (forskelligt)

Jeg tænker at det er vel nok mad i løbet af dagen?

Anmeld

2. februar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

jeg tror det er en mulighed.... må jeg vidst lige undersøge

Tusind tak

det var så lidt

Anmeld

2. februar 2011

MariaJ

KittyGirl skriver:

vi bruger også købegrød  .. han elsker det, og så most banan i...

Jeg sørger også for at få alt det mad i ham om dagen jeg kan... men vi var inde i en periode hvor han slet ikke ville spise, og så fandt vi ud af at vi pressede for meget på...

Så lige nu kører det sådan, at når han siger NEJ med hovedet eller brokker sig når skeen nærmer ham, så stopper vi....

Dog er portionerne begyndt at blive større..

kl.6 - grød med banan
kl.6.40 - 100 ml. flaske
kl.9 - Tykmælk med frugt, havregryn eller andre ting.
kl.12. Får tilbudt rugbrødshapsere og ellers øllebrød
kl.15 - Får tilbudt krydderbolle med smør og en banan med tykmælk, pære eller andre ting i..
kl.16.30 - 150 ml MME i flaske
kl.18.30 - aftensmad - Beauvais glasmad (middagsretterne), Fuldkornsgrød eller det vi spiser (forskelligt)

Jeg tænker at det er vel nok mad i løbet af dagen?

Jo, det lyder da som om han spiser rigtig godt . Hvis han vågner i løbet af aftenen kan du jo se om du kan lokke lidt vælling i ham før din egen sengetid, men ellers kan jeg heller ikke helt se at du kan gøre mere på den front. Her varierer det også meget, hvor glad hun er for at spise, og vi presser heller ikke på når hun selv siger fra. Det, jeg opdagede var at hun tit var sulten til et mellemmåltid selvom hun ikke brokkede sig over noget, og på den måde kom den totale mængde mad op, men din dreng får jo allerede mange måltider.

Det er altid svært at finde ud af hvad man skal gøre, og nogle gange rykker man sig bare i håret af frustration over al den prøven sig frem, men der er nok ikke så meget at gøre. Jeg trøster mig altid med at uanset hvad det er der driller lige nu, så er det en overgang, og det går over på et tidspunkt.

Maria

Anmeld

2. februar 2011

Ryberg

MariaJ skriver:

Jo, det lyder da som om han spiser rigtig godt . Hvis han vågner i løbet af aftenen kan du jo se om du kan lokke lidt vælling i ham før din egen sengetid, men ellers kan jeg heller ikke helt se at du kan gøre mere på den front. Her varierer det også meget, hvor glad hun er for at spise, og vi presser heller ikke på når hun selv siger fra. Det, jeg opdagede var at hun tit var sulten til et mellemmåltid selvom hun ikke brokkede sig over noget, og på den måde kom den totale mængde mad op, men din dreng får jo allerede mange måltider.

Det er altid svært at finde ud af hvad man skal gøre, og nogle gange rykker man sig bare i håret af frustration over al den prøven sig frem, men der er nok ikke så meget at gøre. Jeg trøster mig altid med at uanset hvad det er der driller lige nu, så er det en overgang, og det går over på et tidspunkt.

Maria

haha.. ja alt er bare en fase eller en overgang når det er børn vi snakker om

Jeg har forsøgt med vælling.. både inden han skal sove, og kl.22-23 stykker inden jeg går i seng.. og hvis du vil se en dreng der absolut IKKE vil have det.. så skal du være med her .. Så det var en hel pakke vælling der blev smidt ud for en uges tid siden

Men ja.. må bare tage en dag af gangen og komme igennem det her....

Anmeld

2. februar 2011

Fru'Rugaard

Jeg syntes måske det lyder som om at han ikke bliver mæt nok om dagen måske? også vågner om natten på grund af sult.
Min datter har sovet igennen fra hun var 1½ måned, og hun har aldrig vågnet pågrund af sult (udover da hun var helt lille)- hvis hun ikke gad og have mad inden hun skulle i seng, jamen så sov hun 12 timer alligevel- da hun var 9 mdr, begyndte hun også at vågne et par gange om natten, og ville ikke falde i søvn medmindre en af os lagde ved sidan af hende- jeg tror at det er seperationsfasen hun har været igennem, eller også er det min kærestes arbejde der påvirker hende.
Min SP sagde til mig dengang, at det var meget normalt at de vågnede om natten, og ville have tryghed og savnede mor.
Men er du helt sikker på at han ER sulten om natten? man kan jo godt tro at de er sultne hvis de bare græder og græder?
Jeg kunne se at en anden har skrevet at hun havde købt en tyk sengerand- der kan du også bare en ammepude også ligge ham i selve buen, hvis du forstår?
Ikke sikkert at du kan bruge mit svar til noget, men ville da lige skrive alligevel

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.