9 mdr. gammel - nattesøvn? Natflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.187 visninger
39 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Ryberg

lasse er snart 9 måneder gammel (om 1 uge) ... og han sover stadig ikke igennem, det kan da forekomme...

Jeg vil gerne have han sover bedre igennem, da jeg er startet i skole og d.21 februar skal jeg starte op i min socialrådgiver praktik....

Mit spørgsmål lyder...

HVAD POKKER GØR JEG?

I nat f.eks. har jeg været inde ved ham 7 gange... 7 GANGE!! .. givet ham sutten osv...

fra kl.4.45-5.50, fik jeg faktisk ikke sovet, fordi han brokkede sig... (sulten)

Men min SSP sagde han skal lære han IKKE skal have mad om natten længere, så siden 18.januar har vi droppet natflasken totalt.. ikke en han fik hver nat, en han fik når han havde behov for den... men behovet blev større og større, og en nat var jeg inde og give ham flaske 4 gange på en nat.. og derfor traf vi så beslutningen at tage turen med at fjerne flasken om natten..

Han får så morgenmad kl.6.10 ca. og derefter har vi forsøgt at skyde hans natflaske ud dertil, så den får han ca. 6.30...

Men er det det rigtige vi gør?

Hvis jeg giver ham flasken kl.4-5 stykker om morgenen, sover han til kl.6, men så er hans morgenmads appetit til grød også bare minimal... bl.a. også en af grundene til at vi droppede natflasken..

Hvad er status hos jer andre med 9 mdr. gamle lækre bebser...

og hvad synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Ryberg

slet ingen hjælp?

Anmeld

31. januar 2011

jannebjerre

I realiteten mætter mælken dem ikke længere på den måde, som da de var ganske små...så han kan og skal undvære den...
Når det så er sagt, så er det skide svært at vende dem af med det ( i de fleste tilfælde) og der er ikk andet for end hver gang jeg brokker sig efter mad og natten, give ham en tår vand i stedet, så burde han finde ud af i løbet af en uges tid at man ikk spiser om natten...
Derudover sys jeg du skal droppe morgenflasken og i stedet stå det tidligere op og servere grød for ham, for det har han langt bedre af en mme...

Det er en lang og sej kamp at tage (og man skal kun gøre det hvis man selv føler sig parat) men jeg tænker da det er bedre at tage den nu end når du skal starte på arbejde...

Vil skyde på det tager en lille uge inden han har lært det...
Derudover skal du self supplere med jern, når han ikk får så meget mme mere, da det faktisk er det eneste han har brug for fra mme'en nu

Håber det gav dig et svar og ikk bare lyder som ren volapyk...

Held og lykke med det

Anmeld

31. januar 2011

Koen.

ka desværre ikke råde eller hjælpe da Lærke 9 ½ mdr heller ikke sover igennem og det er selvom hun får natflaske ovs. men intet har virket Så kigger med efter gode råd

Anmeld

31. januar 2011

L.J.L

KittyGirl skriver:

lasse er snart 9 måneder gammel (om 1 uge) ... og han sover stadig ikke igennem, det kan da forekomme...

Jeg vil gerne have han sover bedre igennem, da jeg er startet i skole og d.21 februar skal jeg starte op i min socialrådgiver praktik....

Mit spørgsmål lyder...

HVAD POKKER GØR JEG?

I nat f.eks. har jeg været inde ved ham 7 gange... 7 GANGE!! .. givet ham sutten osv...

fra kl.4.45-5.50, fik jeg faktisk ikke sovet, fordi han brokkede sig... (sulten)

Men min SSP sagde han skal lære han IKKE skal have mad om natten længere, så siden 18.januar har vi droppet natflasken totalt.. ikke en han fik hver nat, en han fik når han havde behov for den... men behovet blev større og større, og en nat var jeg inde og give ham flaske 4 gange på en nat.. og derfor traf vi så beslutningen at tage turen med at fjerne flasken om natten..

Han får så morgenmad kl.6.10 ca. og derefter har vi forsøgt at skyde hans natflaske ud dertil, så den får han ca. 6.30...

Men er det det rigtige vi gør?

Hvis jeg giver ham flasken kl.4-5 stykker om morgenen, sover han til kl.6, men så er hans morgenmads appetit til grød også bare minimal... bl.a. også en af grundene til at vi droppede natflasken..

Hvad er status hos jer andre med 9 mdr. gamle lækre bebser...

og hvad synes i?

Sørg for han er godt fodret af inden sengetid, evt giv en gang grød inden nat (efter hans aftensmad) og så en flaske til natten. Istedet for mælk kan i prøve at give ham lidt vand, det gjorde jeg med vores dreng.

Men skal også passe på med at komme med gode råd, for min dreng sover stadig ikke igennem og han er 14 mdr

Anmeld

31. januar 2011

Mumto3

JEg skal ikke gøre mig klog på dit barn! -men jeg kan fortælle af mine 3 børn har sovet ekstremt dårligt fra omkring 8/9mdr alderen og frem til ca. 11 mdr  Det er på det tidspunkt de er vågnet FLEST gange om natten og det har været et sandt helvede.

Med den første fattede jeg ikke en dyt, fordi jeg troede at det var små babyer der sov dårlig om natten og nu havde jeg jo fået en stor baby, og så troede jeg at nætterne skulle være gode. Med nr 2 og 3 der vidste jeg bare at det var nogle seje og hårde månder uden ret meget søvn jeg skulle igennem, og vi valgte derfor at ligge med vores barn i dobbeltsengen, så jeg i det mindste ikke også skulle ud af sengen. (Den ældste havde ligget på eget værelse i egen seng på det tidspuntk)

Jeg har prøvet alt muligt af, men for os, var løsning at acceptere, og få det bedst mulige ud af det.

Men børn er heldigvis meget forskellige, og det kan være at du er heldig at jeres barn kan lære at sove igennem nu? Det er der jo nogen der kan!

Anmeld

31. januar 2011

Loa

Ved ikke om det er helt det samme, men vi har kæmpet lidt med vores datter på 6 1/2 måned der var kommet ind i en dårlig vane med at vågne en gang i timen om natten og KUN vil sove igen når hun får sin flaske..... Og jeg var simpelthen ved at gå til af træthed, så nu har vi besluttet at tage kampen med hende da SP mente det ikke var sult pga alt det hun spiser i løbet af dagen...

Vi startede i weekenden hvor min mand tog nætterne med hende, og konsekvent kun gav hende sutten når hun vågnede og brokkede sig, og en enkelt gang eller to tilbød hende vand..... Gal hun blev sur Men allerede nat nr.2 og endnu mere i nat hvor jeg så har taget hende ingen, kunne jeg fornemme hun sov mere rolig (måske fordi maven ikke skulle arbejde med alt det mælk der kom ned hele tiden) og jeg oplevede hun spiste to store portioner grød til morgenmad, hvor hun ellers kun spiste en 7-8 skeer, fordi hun jo var fyldt af "natmælk"....

Så for os tror jeg det rigtige er at droppe "natmaden" helt, så hun kan lære at sove igennem.....

Håber i finder ud af det rigtige for jer, og snart får nogle roligere nætter

Anmeld

31. januar 2011

Ryberg

jannebjerre skriver:

I realiteten mætter mælken dem ikke længere på den måde, som da de var ganske små...så han kan og skal undvære den...
Når det så er sagt, så er det skide svært at vende dem af med det ( i de fleste tilfælde) og der er ikk andet for end hver gang jeg brokker sig efter mad og natten, give ham en tår vand i stedet, så burde han finde ud af i løbet af en uges tid at man ikk spiser om natten...
Derudover sys jeg du skal droppe morgenflasken og i stedet stå det tidligere op og servere grød for ham, for det har han langt bedre af en mme...

Det er en lang og sej kamp at tage (og man skal kun gøre det hvis man selv føler sig parat) men jeg tænker da det er bedre at tage den nu end når du skal starte på arbejde...

Vil skyde på det tager en lille uge inden han har lært det...
Derudover skal du self supplere med jern, når han ikk får så meget mme mere, da det faktisk er det eneste han har brug for fra mme'en nu

Håber det gav dig et svar og ikk bare lyder som ren volapyk...

Held og lykke med det

Tak for svar

jeg tilbyder ham vand af kop hver nat også, han bliver bare  på mig, og spytter det ud, og så putter jeg ham bare.. men tilbyder ham det kun når sutten ikke er nok...

Så tidligere op? dvs. stå op kl.5 og give ham grød?!

jeg tænker det må da være en dårlig vane.. den ENESTE grund til han får flaske endnu, er fordi han ikke drikker særlig meget væske i løbet af dagen da han ikke er så hård til det med at drikke af kop endnu, så vi bliver nødt til at give ham en 3 flasker om dagen for at sikre os han får væske nok, og det er morgen flasken - efter grøden, og DP giver ham en... og så får han en om eftermiddagen....

Han er ikke interesseret i putteflaske overhovedet.. den afviser han.. har jeg også forsøgt

Anmeld

31. januar 2011

Ryberg

linselouise skriver:

Sørg for han er godt fodret af inden sengetid, evt giv en gang grød inden nat (efter hans aftensmad) og så en flaske til natten. Istedet for mælk kan i prøve at give ham lidt vand, det gjorde jeg med vores dreng.

Men skal også passe på med at komme med gode råd, for min dreng sover stadig ikke igennem og han er 14 mdr

det er heller ikke det at han vågner 1 gang om natten og vil have sin mor/tryghed/sut... det er ikke det jeg synes er træls..

Det jeg synes er træls, er gentagne gange man skal ind til en dreng der er ulykkelig, og som ligger vågen fra 4-5 stykker....

14 måneder.. puha.... hvordan klarer du det?

Anmeld

31. januar 2011

jannebjerre

KittyGirl skriver:

Tak for svar

jeg tilbyder ham vand af kop hver nat også, han bliver bare  på mig, og spytter det ud, og så putter jeg ham bare.. men tilbyder ham det kun når sutten ikke er nok...

Så tidligere op? dvs. stå op kl.5 og give ham grød?!

jeg tænker det må da være en dårlig vane.. den ENESTE grund til han får flaske endnu, er fordi han ikke drikker særlig meget væske i løbet af dagen da han ikke er så hård til det med at drikke af kop endnu, så vi bliver nødt til at give ham en 3 flasker om dagen for at sikre os han får væske nok, og det er morgen flasken - efter grøden, og DP giver ham en... og så får han en om eftermiddagen....

Han er ikke interesseret i putteflaske overhovedet.. den afviser han.. har jeg også forsøgt

Ja gu bliver han sur
Men det drejer sig måske om nogle dage og så bliver det bedre og bedre indtil han vænner sig til det, at det altså ikk er nu vi spiser...

Er han spist godt af om natten?? Med nogen der ligger godt i maven?? Det har altså også meget at sige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.