KittyGirl skriver:
altså han er så meget fremme i skoen med mad, som jeg ville ønske... han spiser hverken rugbrødshapsere eller lign..
og kartoffelmos.. jamen det vil han bare IKKE have... og jeg orker ikke at tage kampen op og tilbyde ham det hver dag, og hvis han ikke vil have det må han sulte... for de små børn nede i uha uha landene ville med glæde spise det... ja ... men jeg lader ikke min dreng sulte..
Så herhjemme får han .... købegrød til aftensmad... groft grød, og kan finde på at hælde havregryn i, mose banan i og andre ting som "mætter"....
Han fik dog spagetti og kødsovs fra beauvais på glas her til aften.. det spiste han en god portion af
og han spiser aldrig op, han siger pænt nej tak når han er mæt...
det med at tilbyde ham vand når han vil have en flaske, har jeg jo haft gjort siden d.18 januar...... og det har ikke hjulpet 
Det er vel også godt nok, når bare han bliver mæt. Der er jo ingen, der siger at børn SKAL spise kartoffelmos.
Min datter på 9 måneder sover ikke igennem, men hun spiser meget mindre om natten efter at jeg er begyndt at sørge for at hun får mere mad om dagen. Hun vågner godt nok stadig væk, men i meget kortere tid, og har tydeligvis mere brug for lige at checke at jeg er der, end at spise rigtigt. Jeg har fået hende til at spise mere om dagen, ved bevist at vælge de ting hun bedst kan lide, og ved at give hende mellemmåltider udover de tre hovedmåltider. I en periode har hun også fået en ekstra tallerken grød inden sengetid, selvom det var lige efter aftensmaden. Den er vi gået væk fra nu, fordi hun spiser så godt i løbet af dagen, men den var rigtig god i overgangsfasen. Jeg brugte også købegrød, fordi jeg ved hun elsker den og altid spiser den. Jeg har ikke gjort noget om natten for at få hende til at spise mindre, men det er kommet af sig selv.
Anmeld