9 mdr. gammel - nattesøvn? Natflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Mumto3

KittyGirl skriver:

altså Lasse sover indimellem igennem.. og jeg har forsøgt at lade ham sove hos os, men det vil han ABSOLUT ikke... han tror han skal lege og skal op... og så sover vi generelt træls... (selvom det da er hygsomt)

Men puha... håber da det er en jeg-vil-ikke-sove-særlig-meget fase han er igennem.. men puha.. 2 måneder endnu ...

imorges da jeg skulle køre i skole, var jeg ved at falde i søvn i bilen flere gange.. jeg har 1½ times kørsel i skole.. så det er lidt af en tur.. og det er skisme trættende... derfor jeg gerne vil have lidt nattero

Det er bare med at lytte til sit barn og hvis han ikke sover bedre inde hos jer, så skal han selvfølgelig ikke det!!!

Kan godt forstå du har brug for din søvn! Pyha der er ikke noget værre end at køre i bil når man er træt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Ryberg

B&J skriver:

det er også super dejligt men gjorde han først da han var næsten 6 mdr og da han var helt lille var vi oppe min. 15-20 gange på en nat....

men også kun der for vi ikke fjerner flasken og vores sp syntes det er en god ide... tænker på om du måske kunne stille uret give ham den kl 02 eller sådan noget eller han vil overhovede ikke have den??

eller hvad med et glas yoghurt inden han skal sove så hans mave er fyldt lidt op eller grød??

tænker at det måske er dumt at vænne ham til at få flasken om natten ??? Når det lige nu bare er en dum morgen vane?

Anmeld

31. januar 2011

Ryberg

Svenne skriver:

Åh ja okay, det kan jeg godt se så.
Jeg har desværre endnu stadig til gode at opleve, at arthur sover igennem!

Ork nej, jeg kender også mange, hvis børn har sovet igennem fra de var 6 uger gamle.. 

Jeg trøster mig selv med, at det nok skal ske engang! Om ikke før, så når han bliver teenagter og får ungdoms-sløvsind.. ha ha. 

Hahaha... ja de skal nok sove igennem... når de bliver teenager.....

men ja.. sov nu for helvede igennem ... sådan tænker jeg HVER gang jeg står op om natten......

Anmeld

31. januar 2011

Ryberg

Mumto3 skriver:

Det er bare med at lytte til sit barn og hvis han ikke sover bedre inde hos jer, så skal han selvfølgelig ikke det!!!

Kan godt forstå du har brug for din søvn! Pyha der er ikke noget værre end at køre i bil når man er træt!

det var virkelig også kritisk imorges

Anmeld

31. januar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

tænker at det måske er dumt at vænne ham til at få flasken om natten ??? Når det lige nu bare er en dum morgen vane?

jamen måske  drømmer han også bare og måske er han mæt men er det bare sutten der ryger ud hver gang eller ved du om, om han er sulten???

ved nemlig ikke så meget om sutten da min søn ikke bruger sut men kan man mon binde den i dynen så kan være han selv kan tage den i munden igen

Anmeld

31. januar 2011

L.J.L

KittyGirl skriver:

det er heller ikke det at han vågner 1 gang om natten og vil have sin mor/tryghed/sut... det er ikke det jeg synes er træls..

Det jeg synes er træls, er gentagne gange man skal ind til en dreng der er ulykkelig, og som ligger vågen fra 4-5 stykker....

14 måneder.. puha.... hvordan klarer du det?

Jeg kender det kun alt for godt. Her vågner han også flere gange om natten og er dybt ulykkelig, og så er han begyndt at vågne kl. 4-5 hver morgen, bræk siger jeg bare!!

Men vi er så begyndt at tage ham ind i vores seng fra midnat af hvor han vågner første gang, der sover han lidt bedre, og så er vi lige ved hans side hvis han vågner, så vi slipper for at skulle op.

Men lige for tiden sover han røv dårligt uanset hvor han sover, fordi han hele tiden får nye tænder, de kommer bare oven i hinanden.

Anmeld

31. januar 2011

MariaJ

KittyGirl skriver:

altså han er så meget fremme i skoen med mad, som jeg ville ønske... han spiser hverken rugbrødshapsere eller lign..

og kartoffelmos.. jamen det vil han bare IKKE have... og jeg orker ikke at tage kampen op og tilbyde ham det hver dag, og hvis han ikke vil have det må han sulte... for de små børn nede i uha uha landene ville med glæde spise det... ja ... men jeg lader ikke min dreng sulte..

Så herhjemme får han .... købegrød til aftensmad... groft grød, og kan finde på at hælde havregryn i, mose banan i og andre ting som "mætter"....

Han fik dog spagetti og kødsovs fra beauvais på glas her til aften.. det spiste han en god portion af og han spiser aldrig op, han siger pænt nej tak når han er mæt...

det med at tilbyde ham vand når han vil have en flaske, har jeg jo haft gjort siden d.18 januar...... og det har ikke hjulpet

Det er vel også godt nok, når bare han bliver mæt. Der er jo ingen, der siger at børn SKAL spise kartoffelmos.

Min datter på 9 måneder sover ikke igennem, men hun spiser meget mindre om natten efter at jeg er begyndt at sørge for at hun får mere mad om dagen. Hun vågner godt nok stadig væk, men i meget kortere tid, og har tydeligvis mere brug for lige at checke at jeg er der, end at spise rigtigt. Jeg har fået hende til at spise mere om dagen, ved bevist at vælge de ting hun bedst kan lide, og ved at give hende mellemmåltider udover de tre hovedmåltider. I en periode har hun også fået en ekstra tallerken grød inden sengetid, selvom det var lige efter aftensmaden. Den er vi gået væk fra nu, fordi hun spiser så godt i løbet af dagen, men den var rigtig god i overgangsfasen. Jeg brugte også købegrød, fordi jeg ved hun elsker den og altid spiser den. Jeg har ikke gjort noget om natten for at få hende til at spise mindre, men det er kommet af sig selv.

Anmeld

1. februar 2011

Mille83

KittyGirl skriver:

Tak for svar

jeg tilbyder ham vand af kop hver nat også, han bliver bare  på mig, og spytter det ud, og så putter jeg ham bare.. men tilbyder ham det kun når sutten ikke er nok...

Så tidligere op? dvs. stå op kl.5 og give ham grød?!

jeg tænker det må da være en dårlig vane.. den ENESTE grund til han får flaske endnu, er fordi han ikke drikker særlig meget væske i løbet af dagen da han ikke er så hård til det med at drikke af kop endnu, så vi bliver nødt til at give ham en 3 flasker om dagen for at sikre os han får væske nok, og det er morgen flasken - efter grøden, og DP giver ham en... og så får han en om eftermiddagen....

Han er ikke interesseret i putteflaske overhovedet.. den afviser han.. har jeg også forsøgt

Hej Smukke 

Har ikke læst hele tråden, men har du prøvet og komme vand i sutteflasken istedet for kop? Eller kamillete i sutteflasken istedet for kop? - evt kan du lune vandet og se om du kan snyde ham  på den måde...

Her er vi begyndt og putte Nicoline 19.30-20.00 - ellers sover hun også kun til 5-6 tiden, måske det kan være det? 

Men jeg skal heller ikke gøre mig klog, alle børn er forskellige jo...

herfra

Anmeld

1. februar 2011

Mille83

KittyGirl skriver:

det lyder som om det er hyggeligt

Grunden til at jeg jo tager den fra ham, er at han har vist flere nætter (hvor han sov igennem) at han faktisk godt kan undvære den... så var der en periode hvor han ville have den, og den blev pludselig til mange gange om natten... og så ville han pludselig ikke spise morgenmad.. ja så siger man altså stop

Det er åbenbart kun mine to veninders børn på 9 måneder der sover igennem....... argh....

Hov Hov Nicoline sover altså ikke igennem hver nat......Så den vil jeg ikke have siddende på mig  - men tit gør hun, undskyld 

Men de gange det har været værst har været når der har været tænder på vej, men nu her kan jeg godt give hende sutten et par gange om natten, bliver hun ved og skrige får hun en tår vand i sutteflaske, om dagen er det kop, om natten er det i en sutteflaske....... Og ligger hun bare og snakker går jeg ikke derind, jeg går kun derind når hun begynder og skrige el lign......

Anmeld

1. februar 2011

Ryberg

B&J skriver:

jamen måske  drømmer han også bare og måske er han mæt men er det bare sutten der ryger ud hver gang eller ved du om, om han er sulten???

ved nemlig ikke så meget om sutten da min søn ikke bruger sut men kan man mon binde den i dynen så kan være han selv kan tage den i munden igen

Det er ikke fordi han drømmer, fordi han skøjter rundt i sengen når han vågner og er ked af det, og lader vi som ingenting bliver han ved med at brokke sig... de første timer på natten er det som regel bare hans sut han vil have... og jeg er begyndt at lede efter de der MAM night sutter, men de findes kun i den 6mdr+ udgave, og Lasse vil KUN have 0-6 mdr. sutten Så det er lidt svært...

At binde den fast i dynen vil ikke hjælpe fordi så vil han jo trække den ud om natten når han danser rundt i sengen  men ellers meget god ide!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.