9 mdr. gammel - nattesøvn? Natflaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Ryberg

Mumto3 skriver:

JEg skal ikke gøre mig klog på dit barn! -men jeg kan fortælle af mine 3 børn har sovet ekstremt dårligt fra omkring 8/9mdr alderen og frem til ca. 11 mdr  Det er på det tidspunkt de er vågnet FLEST gange om natten og det har været et sandt helvede.

Med den første fattede jeg ikke en dyt, fordi jeg troede at det var små babyer der sov dårlig om natten og nu havde jeg jo fået en stor baby, og så troede jeg at nætterne skulle være gode. Med nr 2 og 3 der vidste jeg bare at det var nogle seje og hårde månder uden ret meget søvn jeg skulle igennem, og vi valgte derfor at ligge med vores barn i dobbeltsengen, så jeg i det mindste ikke også skulle ud af sengen. (Den ældste havde ligget på eget værelse i egen seng på det tidspuntk)

Jeg har prøvet alt muligt af, men for os, var løsning at acceptere, og få det bedst mulige ud af det.

Men børn er heldigvis meget forskellige, og det kan være at du er heldig at jeres barn kan lære at sove igennem nu? Det er der jo nogen der kan!

altså Lasse sover indimellem igennem.. og jeg har forsøgt at lade ham sove hos os, men det vil han ABSOLUT ikke... han tror han skal lege og skal op... og så sover vi generelt træls... (selvom det da er hygsomt)

Men puha... håber da det er en jeg-vil-ikke-sove-særlig-meget fase han er igennem.. men puha.. 2 måneder endnu ...

imorges da jeg skulle køre i skole, var jeg ved at falde i søvn i bilen flere gange.. jeg har 1½ times kørsel i skole.. så det er lidt af en tur.. og det er skisme trættende... derfor jeg gerne vil have lidt nattero

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Ryberg

Loa skriver:

Ved ikke om det er helt det samme, men vi har kæmpet lidt med vores datter på 6 1/2 måned der var kommet ind i en dårlig vane med at vågne en gang i timen om natten og KUN vil sove igen når hun får sin flaske..... Og jeg var simpelthen ved at gå til af træthed, så nu har vi besluttet at tage kampen med hende da SP mente det ikke var sult pga alt det hun spiser i løbet af dagen...

Vi startede i weekenden hvor min mand tog nætterne med hende, og konsekvent kun gav hende sutten når hun vågnede og brokkede sig, og en enkelt gang eller to tilbød hende vand..... Gal hun blev sur Men allerede nat nr.2 og endnu mere i nat hvor jeg så har taget hende ingen, kunne jeg fornemme hun sov mere rolig (måske fordi maven ikke skulle arbejde med alt det mælk der kom ned hele tiden) og jeg oplevede hun spiste to store portioner grød til morgenmad, hvor hun ellers kun spiste en 7-8 skeer, fordi hun jo var fyldt af "natmælk"....

Så for os tror jeg det rigtige er at droppe "natmaden" helt, så hun kan lære at sove igennem.....

Håber i finder ud af det rigtige for jer, og snart får nogle roligere nætter

det er jo også det jeg egentlig mener er mest fornuftigt... at "natmaden" kommer væk.. fordi han afviste virkelig morgengrøden.... 2-3 skefulder og så ville han ikke have mere.. og det er altså ikke nok til når han skal i DP ...

Men efter natflasken er væk, spiser han en hel portion grød hver morgen (han er jo pludselig sulten).. men gal nogle nætter altså...

Alle siger "det tager en uge"..... okey.. jeg har været igang siden d.18 januar.. det er over en uge puha...

Anmeld

31. januar 2011

Loa

KittyGirl skriver:

det er jo også det jeg egentlig mener er mest fornuftigt... at "natmaden" kommer væk.. fordi han afviste virkelig morgengrøden.... 2-3 skefulder og så ville han ikke have mere.. og det er altså ikke nok til når han skal i DP ...

Men efter natflasken er væk, spiser han en hel portion grød hver morgen (han er jo pludselig sulten).. men gal nogle nætter altså...

Alle siger "det tager en uge"..... okey.. jeg har været igang siden d.18 januar.. det er over en uge puha...

Ja det er pisse f*cking hårdt......

Men tror det er det rigtige du har gang i, uden at være ekspert selvfølgelig

Og det er sikkert hamrende forskelligt hvor længe det tager fra barn til barn....... 

Anmeld

31. januar 2011

Svenne

Jeg er nok heller ikke den rette til at komme med gode råd, da min søn på 9 måneder heller ikke sover igennem endnu!

Men vi tog kampen op med ham i sidste uge. Før det kunne han også nemt bede om mad (jeg ammer) 4-5 gange om natten. 

Det tog kun en enkelt nat, før det var bedre.

Nu spiser han lidt kl. 19 ca, kl. 23 - og så kl. 05, hvor jeg tager ham med ind i sengen og så sover han til kl. 07.
Vi har valgt den løsning for ikke at tage det hele fra ham på en gang! Og vi får jo selv masser af søvn, da jeg går i seng, når han har spist kl. 23 og der kl. 5 er han kun vågen de 5 min., det tager at spise - og ved at vi ligger inde i sengen falder jeg også selv i søvn med det samme  

Anmeld

31. januar 2011

B&J

vores dreng får stadig nat flaske kl 23-23.30 han var stoppet med den men ville have den tilbage da han vågnede og var sulten men han er også en bølle ang. mad han spiser ikke så meget og har aldrig gjordt så vi lever ledt på flasken lidt inu og vores dreng sover fra kl 19-07 om morgen men ville han ikke gøre hvis han ikke fik flasken

Anmeld

31. januar 2011

Ryberg

jannebjerre skriver:

Ja gu bliver han sur
Men det drejer sig måske om nogle dage og så bliver det bedre og bedre indtil han vænner sig til det, at det altså ikk er nu vi spiser...

Er han spist godt af om natten?? Med nogen der ligger godt i maven?? Det har altså også meget at sige..

altså han er så meget fremme i skoen med mad, som jeg ville ønske... han spiser hverken rugbrødshapsere eller lign..

og kartoffelmos.. jamen det vil han bare IKKE have... og jeg orker ikke at tage kampen op og tilbyde ham det hver dag, og hvis han ikke vil have det må han sulte... for de små børn nede i uha uha landene ville med glæde spise det... ja ... men jeg lader ikke min dreng sulte..

Så herhjemme får han .... købegrød til aftensmad... groft grød, og kan finde på at hælde havregryn i, mose banan i og andre ting som "mætter"....

Han fik dog spagetti og kødsovs fra beauvais på glas her til aften.. det spiste han en god portion af og han spiser aldrig op, han siger pænt nej tak når han er mæt...

det med at tilbyde ham vand når han vil have en flaske, har jeg jo haft gjort siden d.18 januar...... og det har ikke hjulpet

Anmeld

31. januar 2011

Ryberg

Svenne skriver:

Jeg er nok heller ikke den rette til at komme med gode råd, da min søn på 9 måneder heller ikke sover igennem endnu!

Men vi tog kampen op med ham i sidste uge. Før det kunne han også nemt bede om mad (jeg ammer) 4-5 gange om natten. 

Det tog kun en enkelt nat, før det var bedre.

Nu spiser han lidt kl. 19 ca, kl. 23 - og så kl. 05, hvor jeg tager ham med ind i sengen og så sover han til kl. 07.
Vi har valgt den løsning for ikke at tage det hele fra ham på en gang! Og vi får jo selv masser af søvn, da jeg går i seng, når han har spist kl. 23 og der kl. 5 er han kun vågen de 5 min., det tager at spise - og ved at vi ligger inde i sengen falder jeg også selv i søvn med det samme  

det lyder som om det er hyggeligt

Grunden til at jeg jo tager den fra ham, er at han har vist flere nætter (hvor han sov igennem) at han faktisk godt kan undvære den... så var der en periode hvor han ville have den, og den blev pludselig til mange gange om natten... og så ville han pludselig ikke spise morgenmad.. ja så siger man altså stop

Det er åbenbart kun mine to veninders børn på 9 måneder der sover igennem....... argh....

Anmeld

31. januar 2011

Ryberg

B&J skriver:

vores dreng får stadig nat flaske kl 23-23.30 han var stoppet med den men ville have den tilbage da han vågnede og var sulten men han er også en bølle ang. mad han spiser ikke så meget og har aldrig gjordt så vi lever ledt på flasken lidt inu og vores dreng sover fra kl 19-07 om morgen men ville han ikke gøre hvis han ikke fik flasken

ja, men hvis bare Lasse så ville have den ved 22-23 tiden, det kunne jeg godt klare.. for så kan man gå i seng og sove bagefter... men kl.3-4-5 stykker... så har man sovet og skal op

Men må være dejligt din sover så længe!

Anmeld

31. januar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

ja, men hvis bare Lasse så ville have den ved 22-23 tiden, det kunne jeg godt klare.. for så kan man gå i seng og sove bagefter... men kl.3-4-5 stykker... så har man sovet og skal op

Men må være dejligt din sover så længe!

det er også super dejligt men gjorde han først da han var næsten 6 mdr og da han var helt lille var vi oppe min. 15-20 gange på en nat....

men også kun der for vi ikke fjerner flasken og vores sp syntes det er en god ide... tænker på om du måske kunne stille uret give ham den kl 02 eller sådan noget eller han vil overhovede ikke have den??

eller hvad med et glas yoghurt inden han skal sove så hans mave er fyldt lidt op eller grød??

Anmeld

31. januar 2011

Svenne

KittyGirl skriver:

det lyder som om det er hyggeligt

Grunden til at jeg jo tager den fra ham, er at han har vist flere nætter (hvor han sov igennem) at han faktisk godt kan undvære den... så var der en periode hvor han ville have den, og den blev pludselig til mange gange om natten... og så ville han pludselig ikke spise morgenmad.. ja så siger man altså stop

Det er åbenbart kun mine to veninders børn på 9 måneder der sover igennem....... argh....

Åh ja okay, det kan jeg godt se så.
Jeg har desværre endnu stadig til gode at opleve, at arthur sover igennem!

Ork nej, jeg kender også mange, hvis børn har sovet igennem fra de var 6 uger gamle.. 

Jeg trøster mig selv med, at det nok skal ske engang! Om ikke før, så når han bliver teenagter og får ungdoms-sløvsind.. ha ha. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.