Jeg ved godt det ikke er det du spørger til, så undskyld på forhånd at jeg kommenterer det.
Men I kunne jo overveje at fortælle at lige netop Jeres barn er det så heldig at det får 2 fædre; en der har lavet det, og en der passer på det. Det kender jeg en familie der har gjort, dog er den biologiske far død, men da var barnet ca. 2 år. Han ved godt at hans stedfar ikke er hans far - men han ved også at stedfaren elsker ham og er der for ham, selvom han ikke har "lavet" ham.
Det synes jeg personligt er en rigtig fornuftig løsning, som egentlig også kan præsenteres for barnet ret "tidligt".
Man skal jo også tænke over de følelser man sendere med sit barn videre - vil det skulle "skamme" sig, ligesom det lader til din kæreste gør, hvis det en dag ikke selv kan få børn? Ville du så som bedsteforældre ikke gerne vide, hvad dit barn gik igennem så du kunne støtte både det, og barnebarnet i processen, frem for at det er noget tys-tys noget?
Nåh, igen, var det ikke det du spurgte om/til, men jeg håber I vil genoverveje "Jeres" beslutning 
Anmeld