Anonym skriver:
Jeg kan sagtens forstå jeres følelser og tanker omkring det, jeg står næsten med et ben i samme grøft, og er også vildt i tvivl
Jeg er enlig mor til en større dreng, og har ikke fundet drømmemanden. Mit største ønske er at få et barn mere, men jeg er i tvivl om hvad jeg har det bedst med. Jeg har et fyr i vennekredsen som gerne vil hjælpe flere børn til verden. Konen ved intet - og skal ikke vide noget. Men jeg havde overvejet at takke ja til tilbuddet og sige til barnet at det var lavet via anonym donor. Jeg føler bare det er vigtigt for MIG at jeg kan stå inde for at det er en ordentlig far, det med at jeg kender ham er et stort plus for mig.
Jeg har været meget i tvivl om de etiske ting i denne situation, og i må gerne kommenterer livligt på dette. Jeg syntes en familie er hvad man gør den til, meeen alligevel....
Jeg har en veninde der stod i den situation og så alligvel ikke.
Hun voksede op med far og mor og lillebror, en helt almindelige kernefamilie. ALtså lige indtil hun en dag efter sin konfirmation fik at vide: Far er ikke far, men som 'Svend Åge' er din rigtige far. 'Svend Åge' var ven af familien, en god ven, min veninde holdt meget af ham, og han havde da også altid været med til hendes fødselsdage, konfirmation osv. uden at hun havde tænkt at det var mærkeligt. Men hun havde det VILDT underligt med at få at vide at de voksne selvfølgelig havde vist at hvem hendes mor og far var, men at hun ikke vidste det.
Hendes mor var blevet gravid til en fest på sygeplejeskolen (hvor 3 andre sygeplejestuderende også var blevet gravide, og dette er før aborten blev fri, så der var kun en vej frem, og det var at få barnet), moren havde så fundet en anden kæreste som gerne ville tage hendes barn til sig som 'far', og det tænkte de, at det jo var fint (så holdt fasaden jo, de var bare en alm. kernefamilie som alle andre), men min veninde følte sig SÅ svigtet og bedraget at hun aldrig fik et godt forhold til sin mor, sin følelelsmæssige far, eller hendes biologiske far igen.
Det faktum at manden du kender er gift, synes jeg blot gør det endnu mere problematisk, specielt hvis konen ikke må vide noget....