Hjælp til meget rød numse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

TbCp

Når Liva har haft virkelig rød numse, det får hun desværre nemt, så bruger vi brentan salve! Det virker bare! Allerede efter én gang er der stor bedring!
Jeg er ret sikker på at vi plejer at kunne få det i håndkøb.

Det var forøvrigt min sundhedsplejerske der i sin tid gav mig en prøve på det, og det virker altså bare!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Sara_S

Tanja84 skriver:

1000 tak for alle jeres gode råd, samt ønske om god bedring, det betyder meget og varmer 

Hendes numse er heldigvis blevet en smule bedre, men den er stadigvæk meget rød og har fortsat en smule tendens til lidt bylder. Lægen har endnu ikke ville se på hende, trods jeg har ringet igen og forklaret dem situationen. Men i dag prøver jeg at ringe derop igen og sige jeg nu SKAL have en tid, så de kan kigge på den, da den stadigvæk ikke rigtig er bedring... i hvertfald ikke som jeg gerne ville ønske. 

Har desværre en sindsygt dårlig læge, og skal derfor også op i morgen og have skiftet, da jeg hver gang er utilfreds med deres rådgivning - eller mangel på samme, samt den ventetid der er, hvis de altså overhovedet vil se en

Heldigvis er hun ikke så ulykkelig længere når hun skal pusles, hvilket næsten var det værste. For det er bare ikke sjovt at se dem så ulykkelige

Gør det Tanja!

Jeg skiftede læge i sidste uge, præcis af de samme grunde! Jeg føler mig altid så frustreret, hver gang jeg er hos min læge - og det gider jeg slet ikke mere! Glæder mig til at møde den nye og håber det bliver bedre med ham! 

Du kan skifte læge på nettet ( http://www.kk.dk/Borger/Borgerservice/Selvbetjening/SundhedOgSygdom/Laegeskift_ny.aspx)

Det tager ikke mere end fem minutter og koster 175kr (hvis jeg husker rigtig) 

Hvordan går det med Emma? Han hun det bedre?

Anmeld

2. februar 2011

Ryberg

Tanja84 skriver:

Hej piger

Emma har desværre fået en mave/tarminfinktion, og har i den forbindelse lidt af ekstrem diarre de sidste små to uger

Har været heldig med hendes numse her indtil week. hvor hendes diarre gik helt amok, efter den ellers havde været aftagende

Det er så slemt at der nogen steder er områder, hvor hun væsker helt, som om det er helt betændt. Har talt med både læge og vagtlæge flere gange nu, og de siger at diarren skal gå i sig selv, og fået råd vedr. kost som skulle være så godt for maven som muligt.

Men puha den numse, den er så slem, så håber virkelig nogen af jer, kender til nogen mirakkelkure, gode råd mm. til rød numse. For hun er bare så ked og øm, som den er nu. Så snart jeg bare nærmer mig puslebordet, eller begynder at knappe op forneden, så skriger hun.... skriger af smerte og ulykke som jeg aldrig har hørt hende skrige før

Har prøvet at pusle hende andre steder, men så snart jeg nærmer mig for at knappe op, så bliver hun bare helt ulykkelig

Smører med noget tjæresalve, samt bruger jeg kogte koldtvandsklude (dog ikke samtidig), men synes bare ikke det hjælper

HJÆÆÆÆÆLP

Ved ikke om det her råd er kommet, men B5 vitamin salve fra apoteket.... Panthotanol eller sådan noget...

Det virker bare på alt... rifter, hud afskrabninger, tør hud, rød numse, sprækkede brystvorter.. ja alt...

Selv min dagpleje mor er imponeret

Håber i klarer den, for det lyder da ikke alt for godt..

og så se at få en anden læge, det andet kan i da ikke bruge til noget

Anmeld

2. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Herhjemme bruger vi Inotyol, så er GULD VÆRD  Men når det væsker som det gør ville jeg banke i bordet hos lægen og sige, at du vil have en tid

Anmeld

2. februar 2011

<3

Svamp eller anden infektion... Så ja op til lægen og blive podet.

Inotyol eller kolde kogtvandsklude ja. Ellers luft luft luft., op i babybadekaret med hende med løsble eller klude til at tage det værste også bare lad hende ligge så længe hun gidet

Anmeld

2. februar 2011

Tanja84

Sara_S skriver:

Gør det Tanja!

Jeg skiftede læge i sidste uge, præcis af de samme grunde! Jeg føler mig altid så frustreret, hver gang jeg er hos min læge - og det gider jeg slet ikke mere! Glæder mig til at møde den nye og håber det bliver bedre med ham! 

Du kan skifte læge på nettet ( http://www.kk.dk/Borger/Borgerservice/Selvbetjening/SundhedOgSygdom/Laegeskift_ny.aspx)

Det tager ikke mere end fem minutter og koster 175kr (hvis jeg husker rigtig) 

Hvordan går det med Emma? Han hun det bedre?

1000 tak for link, Sara. Får skiftet her senere på ugen. En fra min MG har anbefalet en læge, men hun er ude at rejse nu her, og kan ikke huske navnet.

Men hvor er det altså bare frustrerende, når man ikke føler ens læge er der for en

Emma er heldigvis i bedring. Numsen er stadigvæk rød, men har fået bekræftet det ikke er svamp. Fremfor at kontakte lægen, tog jeg op til åbent hus i vores sundhedshus, og talte med en SP. Fik ved samme lejlighed målt og vejet Emma, da jeg ikke var i tvivl om hun havde tabt sig. Da SP var her for 3-4 uger siden vejede hun 6.300 g. og i dag vejde hun 6.200 g. så hun havde desværre tabt sig

Men heldigvis har hendes humør ikke været påvirket på noget tidspunkt, hvilket trods alt er det bedste

Så vi kører fortsat efter princippet, lille men kvik

Anmeld

2. februar 2011

Tanja84

Kirle skriver:

Svamp eller anden infektion... Så ja op til lægen og blive podet.

Inotyol eller kolde kogtvandsklude ja. Ellers luft luft luft., op i babybadekaret med hende med løsble eller klude til at tage det værste også bare lad hende ligge så længe hun gidet

Det er lige præcis de tre ting vi har benyttet herhjemme, og numsen er heldigvis i bedring nu

Har i dag været oppe i vores sundhedshus og talt med SP, der kunne bekæfte at der heldigvis ikke var tale om svamp, men "blot" rød numse.

Så vi fortsætter med luft, dejlige lange bade, luft, creme også lidt mere luft

Min mor arbejder i hjemmeplejen og har taget nogen engangs tisselagner med hjem til mig. Så dem får hun lov til at ligge på inde i stuen på tæppet lige så ofte der er mulighed for det. De kan nemlig dejligt nemt krølles sammen og smides ud bageefter, eller når uheldet er ude, og man behøver ikke bekymrer sig om tæppet

Anmeld

2. februar 2011

LIZO

det enetse der hjælper her hjemme er kolde kogte bomuld klude..

klip en stofble i en masse stykker- 5-6 cm ca. lig dem i en bøtte med låg. hæld kogene vand over og stil dem ind i køleskabet.. når de så er kolde.. ( skal det gå stærkt kan du sætte en dem i fryser i 5.10 min ) lig dem så på huden og giv bleen på.. og når hun så skiftes næste gang skal den så bare smides ud med bleen..

zoet sked 10 gange om dagen da hun var lille. hun var så sød hele tiden.. og gjorde så ondt på hende. men så snart hun fik den kolde klud på stoppet hun.. for det kølet onrådet..  det forsvandt så hurtigt på den måde,

Anmeld

2. februar 2011

Tanja84

LIZO skriver:

det enetse der hjælper her hjemme er kolde kogte bomuld klude..

klip en stofble i en masse stykker- 5-6 cm ca. lig dem i en bøtte med låg. hæld kogene vand over og stil dem ind i køleskabet.. når de så er kolde.. ( skal det gå stærkt kan du sætte en dem i fryser i 5.10 min ) lig dem så på huden og giv bleen på.. og når hun så skiftes næste gang skal den så bare smides ud med bleen..

zoet sked 10 gange om dagen da hun var lille. hun var så sød hele tiden.. og gjorde så ondt på hende. men så snart hun fik den kolde klud på stoppet hun.. for det kølet onrådet..  det forsvandt så hurtigt på den måde,

Kogte koldtvandsklude er SÅ gode, og kender folk hvor det har virket i løbet af en nat/dag. Det tog også en del af toppen herhjemme, men tror simpelthen hun har været så ramt så jeg bare må indse det tager et par dage. Skifter lidt mellem kogte koldtvandklude og inotyol også MASSER af luft, og det er helt klart blevet meget bedre

Anmeld

2. februar 2011

<3

Tanja84 skriver:

Det er lige præcis de tre ting vi har benyttet herhjemme, og numsen er heldigvis i bedring nu

Har i dag været oppe i vores sundhedshus og talt med SP, der kunne bekæfte at der heldigvis ikke var tale om svamp, men "blot" rød numse.

Så vi fortsætter med luft, dejlige lange bade, luft, creme også lidt mere luft

Min mor arbejder i hjemmeplejen og har taget nogen engangs tisselagner med hjem til mig. Så dem får hun lov til at ligge på inde i stuen på tæppet lige så ofte der er mulighed for det. De kan nemlig dejligt nemt krølles sammen og smides ud bageefter, eller når uheldet er ude, og man behøver ikke bekymrer sig om tæppet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.