Hjælp til meget rød numse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

De3Guldklumper

Åhh den lille stakkel min datter havde også hudløs numse da hun ikke var ret mange måneder gammel.. hendes afføring var så tynd og hun sked tit lige efter hianden så huden kunne slet ikke følge med til at hele, det boblede op som vabler og sprang.

Jeg har lige luret i barnets bog og kan se min sp har anbefalet en creme som hedder Brentan Baby Pasta.. Den var super god og med en masse numseluftning samt kogte klude så var hendes numseproblem løst i løbet af 3-4 ugers tid..

Du må helst ikke bruge zinksalve da det skulle forværre det. Her bruges der også inotyol men det kunne slet slet ikke afhjælpe da der ikek var mere skind på numsen..

Håber i snart er det kvit.. Det gør så ondt i hjertet når man kan se de har ondt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Dictes mor

Dicte har lige været igennem det samme med helt vildt rød numse, der gik ligefrem hul, det var bare så synd. Der var to ting som hjalp, når jeg puslede hende dubbede jeg hende tør med et rent håndklæde og så lå hun uden ble og legede med mig indtil hun blev helt tør, og så på med inotyl, og det hjalp faktisk meget hurtigt, allerede dagen efter var hun helet og det gjorde ikke ondt længere, men hold da op, hvor skiftede jeg ble tit, fordi jeg var bange for, at det skulle blive værre. Men det er hjerteskærende. OG jeg vil også sige, ser det ikke ud til at hjælpe, så snak med lægen.

Anmeld

31. januar 2011

Dictes mor

Hov forresten, da det var allerværst skyllede jeg hende under bruseren, for at få renset alt skidtet væk, og det gjorde heller ikke så ondt på hende, som når man gnubber med klude, det kunne også afhjælpe det lidt måske, jeg ved det ikke, jeg kunne bare ikke bære, at hun lå der og græd så hjerteskærende, så prøvede at se, om ikke det gjorde mindre ondt, og det så det ud til.

Anmeld

31. januar 2011

sanne O

Panthenol salve er rigtig godt, det er lidt som tynd zinksalve, men det fremmer helingsprocessen når der er hul.

Anmeld

31. januar 2011

Tanja84

bondepigen skriver:

I har talt med lægen, men har lægen kigget på numsen, for måske er der svamp, som er blevet betændt... og så skal hun altså have ordineret en brentan creme hos lægen.

Da min datter var helt lille fik hun det nemlig sådan der en overgang, hvor intet, ikke engang kogtvandsklude hjalp. Gik så til lægen, som konstaterede svamp, og da vi først fik begyndt med brentan cremen hjalp det meget hurtigt.

Hvor er jeg glad for du siger dette, for det har jeg slet ikke tænkt over

Men iiihhh..... hvor bliver jeg også harm over sådan noget. Hvorfor pokker spørger min egen læge ikke ind til dette????

Føler virkelig ikke det hele blev taget særlig seriøst da jeg ringede. Jeg måtte selv fortælle og forklarer alt, og det eneste hun sagde, var blot at det skulle gå i sig selv, og de ikke kunne gøre noget. Hun spurgte hverken ind til evt. mad eller numsen, som jeg jo ellers forklarede var helt rød mm. 

Det er vagtlægen der har givet råd og vejledning vedr. kost, og han sagde at jeg i dag skulle kontakte min egen læge i dag, da der efter så lang tid (over en uge), skulle tages afføringsprøve...  Det var i hvert fald hvad han ville gøre. En prøve ville højst sandsynligt ikke vise noget, også er det som nævnt "blot" noget der skal gå over af sig selv. Men hvorfor pokker vil lægen ikke tage denne prøve, også i det mindste afvise at der ikke er noget???

Har ringet til min SP og lagt en besked på hendes telefonsvarer, da jeg lige vil rådfører mig hende, da jeg som sagt ikke føler jeg har fået denne rette rådgivning hos lægen

Anmeld

31. januar 2011

Tanja84

Dictes mor skriver:

Hov forresten, da det var allerværst skyllede jeg hende under bruseren, for at få renset alt skidtet væk, og det gjorde heller ikke så ondt på hende, som når man gnubber med klude, det kunne også afhjælpe det lidt måske, jeg ved det ikke, jeg kunne bare ikke bære, at hun lå der og græd så hjerteskærende, så prøvede at se, om ikke det gjorde mindre ondt, og det så det ud til.

Ååååhhh... hvor er jeg glad for at hører, at du allerede dagen efter har kunnet se fremskridt. Håber så meget det også virker herhjemme. Som du selv nævner, skyller jeg ind i mellem også under bruseren, og lader hende hver gang luftører, så jeg netop ikke skal tørre med klude, men samtidig så numsen igen kan få MASSER af luft.

Hvor ofte smurte du med cremen? For der står jo man kun må smører 1-3 gange dagligt. Men er det bare at smører på nu her hvor det er værst, eller gør det kun det hele værre, hvis jeg smørrer for meget?

Anmeld

31. januar 2011

mortil3trustrup

Tanja84 skriver:

Hej piger

Emma har desværre fået en mave/tarminfinktion, og har i den forbindelse lidt af ekstrem diarre de sidste små to uger

Har været heldig med hendes numse her indtil week. hvor hendes diarre gik helt amok, efter den ellers havde været aftagende

Det er så slemt at der nogen steder er områder, hvor hun væsker helt, som om det er helt betændt. Har talt med både læge og vagtlæge flere gange nu, og de siger at diarren skal gå i sig selv, og fået råd vedr. kost som skulle være så godt for maven som muligt.

Men puha den numse, den er så slem, så håber virkelig nogen af jer, kender til nogen mirakkelkure, gode råd mm. til rød numse. For hun er bare så ked og øm, som den er nu. Så snart jeg bare nærmer mig puslebordet, eller begynder at knappe op forneden, så skriger hun.... skriger af smerte og ulykke som jeg aldrig har hørt hende skrige før

Har prøvet at pusle hende andre steder, men så snart jeg nærmer mig for at knappe op, så bliver hun bare helt ulykkelig

Smører med noget tjæresalve, samt bruger jeg kogte koldtvandsklude (dog ikke samtidig), men synes bare ikke det hjælper

HJÆÆÆÆÆLP

Lille stakkel. Prøv at gå på apotek og køb det der hedder Silan. Det er i en hvis æske med lilla streger det virker med det samme og er bare super. Mine unger har lidt meget af rød numse trods mange bleskift så bleen ikke var våd osv men intet hjalp før vi opdagede denne creme. Den er FANTASTISK. Prøv det kan klart anbefales.

Anmeld

31. januar 2011

Bondepigen

Hvor er jeg glad for du siger dette, for det har jeg slet ikke tænkt over

Men iiihhh..... hvor bliver jeg også harm over sådan noget. Hvorfor pokker spørger min egen læge ikke ind til dette????

Føler virkelig ikke det hele blev taget særlig seriøst da jeg ringede. Jeg måtte selv fortælle og forklarer alt, og det eneste hun sagde, var blot at det skulle gå i sig selv, og de ikke kunne gøre noget. Hun spurgte hverken ind til evt. mad eller numsen, som jeg jo ellers forklarede var helt rød mm. 

Det er vagtlægen der har givet råd og vejledning vedr. kost, og han sagde at jeg i dag skulle kontakte min egen læge i dag, da der efter så lang tid (over en uge), skulle tages afføringsprøve...  Det var i hvert fald hvad han ville gøre. En prøve ville højst sandsynligt ikke vise noget, også er det som nævnt "blot" noget der skal gå over af sig selv. Men hvorfor pokker vil lægen ikke tage denne prøve, også i det mindste afvise at der ikke er noget???

Har ringet til min SP og lagt en besked på hendes telefonsvarer, da jeg lige vil rådfører mig hende, da jeg som sagt ikke føler jeg har fået denne rette rådgivning hos lægen

Ja, man kan blive noget så desperat og prøve alverdens salver og cremer, men er det svamp, er der altså ikke andet end brendan creme der hjælper. Synes det er dårligt at lægen ikke engang vil de numsen.

Vores læge vil hellere se børn en gang for meget end en gang for lidt. Hun beder faktisk selv om, at vi skal komme forbi, når vi ringer for at rådføre os med hende.

Håber SP kan råde dig ellers må du slå lidt i bordet overfor lægen, og få hende til at se på hende!

Anmeld

31. januar 2011

Bondepigen

Mener brentan creme....

Anmeld

31. januar 2011

oerbaek

vi brugte noget der hedder bituminol creme det er simpelthen super og tager den røde numse lige med det samme, men ja som andre skriver så få hende tjekket for svamp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.