Hjælp til meget rød numse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.729 visninger
39 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Tanja84

Hej piger

Emma har desværre fået en mave/tarminfinktion, og har i den forbindelse lidt af ekstrem diarre de sidste små to uger

Har været heldig med hendes numse her indtil week. hvor hendes diarre gik helt amok, efter den ellers havde været aftagende

Det er så slemt at der nogen steder er områder, hvor hun væsker helt, som om det er helt betændt. Har talt med både læge og vagtlæge flere gange nu, og de siger at diarren skal gå i sig selv, og fået råd vedr. kost som skulle være så godt for maven som muligt.

Men puha den numse, den er så slem, så håber virkelig nogen af jer, kender til nogen mirakkelkure, gode råd mm. til rød numse. For hun er bare så ked og øm, som den er nu. Så snart jeg bare nærmer mig puslebordet, eller begynder at knappe op forneden, så skriger hun.... skriger af smerte og ulykke som jeg aldrig har hørt hende skrige før

Har prøvet at pusle hende andre steder, men så snart jeg nærmer mig for at knappe op, så bliver hun bare helt ulykkelig

Smører med noget tjæresalve, samt bruger jeg kogte koldtvandsklude (dog ikke samtidig), men synes bare ikke det hjælper

HJÆÆÆÆÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

L-Mortil3

Puha den lille stakkel, det du har gjort er det vi også gør ved rød nummer, dog helst kun kludene da de har størst effekt herhjemme.

Nu skriver du jo hun har kraftig diarre, men luft, luft, luft og lidt mere LUFT hjælper på helingen. Så af med bleen, så vidt det er muligt.

Anmeld

31. januar 2011

Vial

Inotyol skulle være det bedste - men det er nok det, du bruger. Der er tjære i blandt andet.

Hvor lyder det helt helt forfærdeligt. Stakkels lille pige. Mon ikke hun skal ligge bar med numsen rigtig meget?? (Med et godt underlag...) jeg ville nok holde igen med at smøre alle mulige ting på, som folk synes hjælper. Matas og naturforretninger har noget, som også skulle være rigtig godt. Noget min søster brugte, men kan ikke huske, hvad det hedder (sikke en hjælp!) Prøver lige at google det. Men som sagt ville nok bare give masser af luft til numsen.

Rigtig god bedring med hende.

Anmeld

31. januar 2011

sorgenfrei

Nå den lille stakkel

Vi har prøvet noget tilsvarende herhjemme, dog ikke helt så slemt som du beskriver... Vi brugte zinksalve, Et ordentligt fedt lag, så der ingen friktion er... Samtidig virker det beroligende og kølende på huden... Vi oplevede ihvertfald at det hjalp rigtig meget og hans lille numse blev hurtigt fin igen...

God bedring med jeres lille guldklump

Anmeld

31. januar 2011

Tanja84

Line&Liam skriver:

Puha den lille stakkel, det du har gjort er det vi også gør ved rød nummer, dog helst kun kludene da de har størst effekt herhjemme.

Nu skriver du jo hun har kraftig diarre, men luft, luft, luft og lidt mere LUFT hjælper på helingen. Så af med bleen, så vidt det er muligt.

Ja, det er bare så hårdt. Står med tårer ned af kinderne nogen gange når jeg skal pusle hende. For den gråd hun kommer med, er bare så fuld af smerte, at det gør lige så ondt på mig

Sørger også for masser af luft. Hun får lov at ligge med numsen bar, så meget som muligt, så den netop kan få alt den luft den vil.

Ååååhhh.... håber så meget det hurtigt bliver bedre

Anmeld

31. januar 2011

Tanja84

KaMa skriver:

Inotyol skulle være det bedste - men det er nok det, du bruger. Der er tjære i blandt andet.

Hvor lyder det helt helt forfærdeligt. Stakkels lille pige. Mon ikke hun skal ligge bar med numsen rigtig meget?? (Med et godt underlag...) jeg ville nok holde igen med at smøre alle mulige ting på, som folk synes hjælper. Matas og naturforretninger har noget, som også skulle være rigtig godt. Noget min søster brugte, men kan ikke huske, hvad det hedder (sikke en hjælp!) Prøver lige at google det. Men som sagt ville nok bare give masser af luft til numsen.

Rigtig god bedring med hende.

Det er lige præcis den creme du nævner, vi bruger. Har haft rigtig meget held med den tidligere, når hun har haft en lille smule tendens til rød numse. Så snart jeg har kunnet fornemme der var lidt på vej, har jeg smurt med denne, også er det gået helt i sig selv igen.

Men denne gang er det bare gået helt ude af kontrol

Jeg står med tårer ned af kinderne når hun skal pusles, da den gråd hun kommer med, er så fuld af smerte at det gør SÅ ondt på mig også

Glemte helt at nævne at hun naturligvis får lov at ligge så meget med numsen bar som muligt. Min mor er hjemmehjælper, så har fået en masse af sådan engangs tisselagner (som de kalder dem). Så dem får hun lov til at ligge på, og skulle uheldet så være ude, så krøller jeg det bare sammen og smider det ud.

Men håber virkelig hun snart får det bedre, for det er bare slet ikke sjovt, for hverken hende eller mor her

Anmeld

31. januar 2011

Bondepigen

I har talt med lægen, men har lægen kigget på numsen, for måske er der svamp, som er blevet betændt... og så skal hun altså have ordineret en brentan creme hos lægen.

Da min datter var helt lille fik hun det nemlig sådan der en overgang, hvor intet, ikke engang kogtvandsklude hjalp. Gik så til lægen, som konstaterede svamp, og da vi først fik begyndt med brentan cremen hjalp det meget hurtigt.

Anmeld

31. januar 2011

B&J

ind i mellem har vores dreng numse også være ild rød som væsker på grund af tænder men vi bruger kartoflemel og jubii det virker vi brugte zinksalve og min mor spurgte om vi havde prøvet kartoflemel dog ikke blev lidt forkert i hovede men det virker

Anmeld

31. januar 2011

Zafir

Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen

WELEDA calendula numsecreme. Fåes i matas for ca 70 kr. Det er FABULES og virker totalt!!!

Når numsen hænger i laser, kan man evt. massere numsen med calendula olien, efter bad - først og smøre med numsecremen.

Det VIRKER!!!! God bedring.

Anmeld

31. januar 2011

Vial

Tanja84 skriver:

Det er lige præcis den creme du nævner, vi bruger. Har haft rigtig meget held med den tidligere, når hun har haft en lille smule tendens til rød numse. Så snart jeg har kunnet fornemme der var lidt på vej, har jeg smurt med denne, også er det gået helt i sig selv igen.

Men denne gang er det bare gået helt ude af kontrol

Jeg står med tårer ned af kinderne når hun skal pusles, da den gråd hun kommer med, er så fuld af smerte at det gør SÅ ondt på mig også

Glemte helt at nævne at hun naturligvis får lov at ligge så meget med numsen bar som muligt. Min mor er hjemmehjælper, så har fået en masse af sådan engangs tisselagner (som de kalder dem). Så dem får hun lov til at ligge på, og skulle uheldet så være ude, så krøller jeg det bare sammen og smider det ud.

Men håber virkelig hun snart får det bedre, for det er bare slet ikke sjovt, for hverken hende eller mor her

Jeg tænker også svamp - som en anden skrev. Op til lægen med jer!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.