Hjælp til meget rød numse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Englebassen82

Da mine børn var små og de havde røde numser tog jeg en gylpeklud og klippede den i små firkanter og så kogte jeg dem og lagde dem i en pose ved HVERT ble skift lagde jeg en selvfølgelig afkølet firkant klud på numsen og så bleen må..... og når der så var mulighed for det fik numsen selvfølgelig luft...

Men men men de kogte klude de virker altså og de virker hurtigt..

God bedring med den lille Numse..

>:<

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

klmf

Årh den lille stakkel, det er så hårdt når de er ramt på den måde

Vi bruger en FED creme (Locobase eller A-derma Exomega) for at forebygge i hverdagen. Oliver får rød rumpet på ingen tid, så det er noget vi er meget opmærksomme på. Når det er 'gået galt' sværger jeg til zinksalve eller tjæresalven og LUFT. Lægger et tæppe og engangsunderlag i sofaen/sengen og så bar numse Selvfølgelig lidt svær med diarre

På mit arbejde har vi mange patienter, der døjer med rød og ødelagt hud forneden og vi har et vidundermiddel: Sorbact. Det er nogle grønne stykker vi lægger mod huden hvor den er rød og det virker bare fantastisk. Prøv at høre på apoteket om man kan købe det! Var da værd at prøve når hune rså hårdt ramt. De kan klippes i stykker, der passer. Ved selvfølgelig ikke om det er svinedyrt

God bedring med hende

Anmeld

31. januar 2011

BinaMor

fold en gylpeklud til stofble. eller læg bambus klude (evt afklippet bambus håndklæde) mod huden. det virker så godt!

Anmeld

31. januar 2011

jannebjerre

Herhjemme sværger vi til tjæresalve fra apoteket
Det tager bar det pjat

Anmeld

31. januar 2011

as84

Hej det lyder ikke rart. Her hjælper panthenol salve mod alt lige fra røde numser til frosne hænder og kinder...

Anmeld

1. februar 2011

Nybagt mor

Zafir skriver:

Jeg har skrevet det før og gør det gerne igen

WELEDA calendula numsecreme. Fåes i matas for ca 70 kr. Det er FABULES og virker totalt!!!

Når numsen hænger i laser, kan man evt. massere numsen med calendula olien, efter bad - først og smøre med numsecremen.

Det VIRKER!!!! God bedring.

Tilslutter mig her! Havde prøvet ALT inden jeg faldt over Weleda´s zink creme - og den virker bare!

Prøv evt at skifte mellem Weleda og kogte koldtvandsklude.

God bedring til hende

Anmeld

1. februar 2011

Malene84

Tanja84 skriver:

Hej piger

Emma har desværre fået en mave/tarminfinktion, og har i den forbindelse lidt af ekstrem diarre de sidste små to uger

Har været heldig med hendes numse her indtil week. hvor hendes diarre gik helt amok, efter den ellers havde været aftagende

Det er så slemt at der nogen steder er områder, hvor hun væsker helt, som om det er helt betændt. Har talt med både læge og vagtlæge flere gange nu, og de siger at diarren skal gå i sig selv, og fået råd vedr. kost som skulle være så godt for maven som muligt.

Men puha den numse, den er så slem, så håber virkelig nogen af jer, kender til nogen mirakkelkure, gode råd mm. til rød numse. For hun er bare så ked og øm, som den er nu. Så snart jeg bare nærmer mig puslebordet, eller begynder at knappe op forneden, så skriger hun.... skriger af smerte og ulykke som jeg aldrig har hørt hende skrige før

Har prøvet at pusle hende andre steder, men så snart jeg nærmer mig for at knappe op, så bliver hun bare helt ulykkelig

Smører med noget tjæresalve, samt bruger jeg kogte koldtvandsklude (dog ikke samtidig), men synes bare ikke det hjælper

HJÆÆÆÆÆLP

årh mus... jeg har ikke bedre råd end de andre - men vil bare lige give dig en mega . det er så hårdt når de små ikke forstår, at man prøver at hjælpe dem!!!

Anmeld

1. februar 2011

Nemesis

her er vi også plaget at meget sart hud og hul på numsen er desværre noget vi oplever tit.

Jeg bruger Inotyol ...smører et tykt lag på og drysser det med babypudder så det ligger en hel hinde hen over salven. Så bliver det heller ikke smurt af i bleen.

Det virker også som om at pudderet suger fugten fra den dårlige mave inden den når at opløse salven, så salven netop når at virke på huden.

Når det ikke længere væsker skifter jeg mellem locobase repair og tjæresalven men som oftest er det helet efter 2-3 påsmøringer.

Håber du får lappet numsen, for ja det gør bare ikke sjovt.

:-) Sisse

Anmeld

1. februar 2011

Sara_S

Jeg tænker også svampe, nu hvor det ikke bliver bedre med Inotyol - den salve virker ALTID hvis det "kun" er rød numse... 

Håber Emma får det snart bedre! 

Anmeld

2. februar 2011

Tanja84

1000 tak for alle jeres gode råd, samt ønske om god bedring, det betyder meget og varmer 

Hendes numse er heldigvis blevet en smule bedre, men den er stadigvæk meget rød og har fortsat en smule tendens til lidt bylder. Lægen har endnu ikke ville se på hende, trods jeg har ringet igen og forklaret dem situationen. Men i dag prøver jeg at ringe derop igen og sige jeg nu SKAL have en tid, så de kan kigge på den, da den stadigvæk ikke rigtig er bedring... i hvertfald ikke som jeg gerne ville ønske. 

Har desværre en sindsygt dårlig læge, og skal derfor også op i morgen og have skiftet, da jeg hver gang er utilfreds med deres rådgivning - eller mangel på samme, samt den ventetid der er, hvis de altså overhovedet vil se en

Heldigvis er hun ikke så ulykkelig længere når hun skal pusles, hvilket næsten var det værste. For det er bare ikke sjovt at se dem så ulykkelige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.