Arveligt at føde for tidligt eller sent..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

Mka

Eva. skriver:

Mine forløb lige fra jeg blev gravid til jeg fødte til størrelse af børnene er så langt fra min mors forløb som det kan være...tilgengæld er ALT fra kvalme, til fødsler, til størrelse på børn osv osv det samme som min farmors og hendes mor...lidt sjovt, ikke..

Jo det er faktisk lidt sjovt Bare det er de gode ting man "arver"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Aves.

Mka skriver:

Jo det er faktisk lidt sjovt Bare det er de gode ting man "arver"

Var det ikke...ikke på nogen måde..kæmpe børn, kvalme og opkast, strækmærker, gå over tid og dårlig fødsel..

Anmeld

30. januar 2011

Mka

piadas skriver:

Nej, ingen sammenhæng her!

Min mor fødte mig og mine søskende henholdsvis 9 dage før tid, 1 dag over og 1 dag før.

Jeg har født mine to børn 19 og 15 dage over og tror også, jeg går over denne gang - der er i hvert fald ikke noget, der tyder på en fødsel rundt om hjørnet!

Min mor smuttede også bare mandler, mens jeg har haft to lange fødsler. Den første endte i kejsersnit og anden gang tog det et døgn, før hun var ude.

nej der er godt nok ingen sammenhæng. Men hvad med din mands mor, er der noget der ligner hendes forløb måske.. Tænker bare at det er jo barnet der "bestemmer" hvornår det vil ud, og baby har jo både arvet for dig og far

Anmeld

30. januar 2011

Chewy

Mka skriver:

Godaften

Jeg tænkte på om der er en sammenhæng i om i har født for tidligt eller gået over tid, hvis i ser på jeres mor og svigermor.

For læste et sted at det kunne være arveligt. Så kunne det være meget sjovt at se om der er en sammenhæng.

Min mor gik 20 dage over med mig, og svigermor gik 5 dage over. Så jeg glæder mig til at se om der er en sammenhæng.

Min mor fødte sin første 1 mdr. før tid. Min ældste søster som jo så er født 1 mdr. før tid har selv født begge hendes 1 mdr. før tid... Så jeg er lidt spændt på, om det er en familieting (er 28+0 idag) Jeg tror det dog ikke, da min graviditet har forløbet helt normalt indtil videre, og min mor og søster havde forskellige ting i deres, der formentlig forklarer den tidlige fødsel.

Min jordemoder sagde, at der ikke er sammenhæng mellem sådan noget - der er helt tilfældigt efter hendes mening.

Anmeld

30. januar 2011

Mka

STN skriver:

Jeg er selv født 2½ måned for tidligt, men jeg var så også tvilling, så der er det jo lidt mere "normalt" at man fødes for tidligt... Min søster døde 14 dage efter vi var blevet født ved kejsersnit, det er derfor jeg skriver "var tvilling".... Så håber absolut ikke det sker for mig - men jeg har så også kun 1 baby i maven  Og har da aldrig hørt at det skulle være arveligt at føde for tidligt eller for sent....

Nej selvfølgelig sker det heller ikke for dig, det er jo noget helt andret. Men sikke noget forfærdeligt noget at opleve.

Men det kan da være at der er noget der er "arveligt" Det er jo ikke dig som sådan der arve at føde for tidligt, men dit barn som jo arver gener fra dig og faren og bestemmer hvornår den vil til verden.. Men jeg ved det ikke, derfor jeg spørger jer.

Anmeld

30. januar 2011

Mka

Eva. skriver:

Var det ikke...ikke på nogen måde..kæmpe børn, kvalme og opkast, strækmærker, gå over tid og dårlig fødsel..

Hmmm nej det er lige alle de ting som de godt kan holde helt for dem selv Men bare der kommer noget lækkert ud af det tilsidst

Anmeld

30. januar 2011

TTM

Jeg tror det kommer an på rigtig mange ting...

Min mor fødte alle os (Vi er 3 søskende) 1 måned før tid, og min søster fødte begge hendes børn omkring termin og lidt over (Tror det var 2 dage...) Jeg har selv født min datter 2 uger over tid, så man kan ikke se nogen sammenhæng her

Min ex-svigermor fødte størstedelen af hendes børn før tid, min ex blev hun sat i gang med 1 måned før da han var skænnet til 4000 g........ Og jeg fik en lille pæn velskabt pige på 3300g

Anmeld

30. januar 2011

Mka

Chewy skriver:

Min mor fødte sin første 1 mdr. før tid. Min ældste søster som jo så er født 1 mdr. før tid har selv født begge hendes 1 mdr. før tid... Så jeg er lidt spændt på, om det er en familieting (er 28+0 idag) Jeg tror det dog ikke, da min graviditet har forløbet helt normalt indtil videre, og min mor og søster havde forskellige ting i deres, der formentlig forklarer den tidlige fødsel.

Min jordemoder sagde, at der ikke er sammenhæng mellem sådan noget - der er helt tilfældigt efter hendes mening.

Uhh ja det bliver spændende at se   Din JM har nok ret i at det er helt tilfældigt, men man ved aldrig.

Anmeld

30. januar 2011

piadas

Mka skriver:

nej der er godt nok ingen sammenhæng. Men hvad med din mands mor, er der noget der ligner hendes forløb måske.. Tænker bare at det er jo barnet der "bestemmer" hvornår det vil ud, og baby har jo både arvet for dig og far

Jeg ved faktisk ikke, hvordan min mands mors fødsler har været. Min mand er fra Tyrkiet, så jeg kan heller ikke lige spørge hende!

Men mon ikke hun også bare smuttede mandler - min mand er i hvert fald den sidste ud af 12!

Anmeld

30. januar 2011

Karo

Min mormor har 3 børn og hun har ved alle 3 gået så meget overtid at hun er blevet sat igang. MIn mor har 2 børn og hun er også blevet sat igang med os begge 2. Med mig (den ældste) blev hun sat igang pga. svangerskabsforgiftning (på terminsdatoen) og med min bror gik hun 3 uger over tid før de satte hende igang.

Jeg var derfor godt klar over at chancerne var store for at jeg ville skulle sættes igang da jeg blev gravid. Og ganske rigtigt gik jeg 14 dage over tid og blev sat igang. Da Marcus var 10 måneder blev jeg gravid igen og jm mente at da det var så tæt på min første fødsel ville jeg selv gå igang denne gang. Men nej 14 dage over tid (uden en eneste plukve) blev jeg sat igang igen.

Så i min famillie er der vist noget arvelighed ind over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.