Arveligt at føde for tidligt eller sent..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. januar 2011

SussieThyssen

Mka skriver:

Godaften

Jeg tænkte på om der er en sammenhæng i om i har født for tidligt eller gået over tid, hvis i ser på jeres mor og svigermor.

For læste et sted at det kunne være arveligt. Så kunne det være meget sjovt at se om der er en sammenhæng.

Min mor gik 20 dage over med mig, og svigermor gik 5 dage over. Så jeg glæder mig til at se om der er en sammenhæng.

Næ ingen sammenhæng her..og det har heller ikke været aktuelt for min ældste datter.
Her pusler generne derimod med kæmpebørn.
Både min mor og svigermødre fulgte statestikken...tror endda den ene svigermor fødte lidt før termin, den anden et par dage over, ligesom min egen mor.
Jeg derimod gik 12 dage over med de første to, og det havde jeg nok også gjort med nr 3, hvis jeg havde fået lov
Min datter gik 1 dag over termin og hendes svigermor fødte faktisk 14 dage før termin.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2011

Mka

SussieThyssen skriver:

Næ ingen sammenhæng her..og det har heller ikke været aktuelt for min ældste datter.
Her pusler generne derimod med kæmpebørn.
Både min mor og svigermødre fulgte statestikken...tror endda den ene svigermor fødte lidt før termin, den anden et par dage over, ligesom min egen mor.
Jeg derimod gik 12 dage over med de første to, og det havde jeg nok også gjort med nr 3, hvis jeg havde fået lov
Min datter gik 1 dag over termin og hendes svigermor fødte faktisk 14 dage før termin.

Kærligst
Sussie

Ja det kan godt være generne kan spille en rolle med kæmpebørn

Det er sjovt at se om der er nogle ting der går igen og igen i ens familie.

Anmeld

30. januar 2011

liwsmor

Mka skriver:

Godaften

Jeg tænkte på om der er en sammenhæng i om i har født for tidligt eller gået over tid, hvis i ser på jeres mor og svigermor.

For læste et sted at det kunne være arveligt. Så kunne det være meget sjovt at se om der er en sammenhæng.

Min mor gik 20 dage over med mig, og svigermor gik 5 dage over. Så jeg glæder mig til at se om der er en sammenhæng.

jo der været noget i min familie, min farmor har født min far 12 uger fortidligt, men det var pågrund af følsen gik igang , og det var det ikke med mig . så ved ikk om der noget ved

Anmeld

30. januar 2011

Fru'Rugaard

Min mor fik kejsersnit med mig, en måned før termin.
Og jeg gik 6 dage over tid og fødte normalt

Anmeld

30. januar 2011

Majbriteriksen

Jeg har født begge mine børn for tidligt. den først i uge 34 og nr 2 i uge 39, men kun pga fødslen blev stoppet flere gange. Jeg selv blev født før termin og begge mine forældre er født for tidligt. Min far ekstremt, vejede kun lige over 1 kg. Så ved os/mig kan det godt passe med at det er arveligt. Der er faktisk flere i min familie der har født for tidligt, lidt underligt.

Anmeld

30. januar 2011

Mka

Majbriteriksen skriver:

Jeg har født begge mine børn for tidligt. den først i uge 34 og nr 2 i uge 39, men kun pga fødslen blev stoppet flere gange. Jeg selv blev født før termin og begge mine forældre er født for tidligt. Min far ekstremt, vejede kun lige over 1 kg. Så ved os/mig kan det godt passe med at det er arveligt. Der er faktisk flere i min familie der har født for tidligt, lidt underligt.

Det er lidt sjovt at man kan se en sammenhæng i en familie Måske er det bare tilfældighederne ellers er der noget i generne  

Anmeld

30. januar 2011

Majbriteriksen

Mka skriver:

Det er lidt sjovt at man kan se en sammenhæng i en familie Måske er det bare tilfældighederne ellers er der noget i generne  

Ja det er ikke til at vide. Det kunne være lidt sjovt at forske i.

Anmeld

30. januar 2011

Aves.

Mka skriver:

Godaften

Mine forløb lige fra jeg blev gravid til jeg fødte til størrelse af børnene er så langt fra min mors forløb som det kan være...tilgengæld er ALT fra kvalme, til fødsler, til størrelse på børn osv osv det samme som min farmors og hendes mor...lidt sjovt, ikke..

Anmeld

30. januar 2011

piadas

Nej, ingen sammenhæng her!

Min mor fødte mig og mine søskende henholdsvis 9 dage før tid, 1 dag over og 1 dag før.

Jeg har født mine to børn 19 og 15 dage over og tror også, jeg går over denne gang - der er i hvert fald ikke noget, der tyder på en fødsel rundt om hjørnet!

Min mor smuttede også bare mandler, mens jeg har haft to lange fødsler. Den første endte i kejsersnit og anden gang tog det et døgn, før hun var ude.

Anmeld

30. januar 2011

Sitrani

Jeg er selv født 2½ måned for tidligt, men jeg var så også tvilling, så der er det jo lidt mere "normalt" at man fødes for tidligt... Min søster døde 14 dage efter vi var blevet født ved kejsersnit, det er derfor jeg skriver "var tvilling".... Så håber absolut ikke det sker for mig - men jeg har så også kun 1 baby i maven  Og har da aldrig hørt at det skulle være arveligt at føde for tidligt eller for sent....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.