Andre der har børn med briller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Lou87 skriver:

Ja.. omkring de +5 et eller andet..
Bruger stadig +4,75 i dag med bygningsfejl også.. Såå..

Ja, okay så må man da håbe hun arver sine fars øjne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Chri9000

MarianneSonne skriver:

Min Isabella bruger briller. Hun fik det først par da hun var 3 år og lige var begyndt i børnehave. Vi har fundet hendes briller de mest mærkelige steder i børnehave, sågar på gulvet i fællesrummet

Hun er 6 år nu, og hendes styrke er den samme som den hele tiden har være. Hun har +6 og +8, dog er brillerne kun +4 og +6 for at styre hendes skelen. Hun klare sig lige godt med og uden briller, hvilket er vildt mærkeligt. Dog er hun efterhånden begyndt at fortælle at hun ser dårligere uden briller, for i lang tid fortalte hun at det var lige omvendt. Nu passer hun faktisk rigtig flot på brillerne og har dem altid på, på nær om morgenen, hvor hun godt kan sidde oppe på værelset og spille nintendo uden briller.

Der er tider hvor hun er rigtig ked af at hun altid skal bruge briller og siger at hun syntes at det er grimt  Men så er der også tidspunkter hvor hun syntes at hun er så smuk med briller, og dem er der heldigvis flest af. Man kan jo også få så mange flotte briller idag.

Hun bruge også plaster på det bedste øje i et par år, og det var virkelig en prøve til sidst. Hun hadede det og ville ikke have det på i børnehave. Men lige nu holder vi pause med plasteret og det er dejligt.

Der er faktisk flere i både børnehaven og skolen der bruger briller af børnene, så de syntes slet ikke at de et unormalt eller noget

Lige et billede af hende

Okai, så han hun også rimelig høj styrke i forhold til hendes alder.

Sjovt hun så bedre uden briller på og så omvendt.. Og ja, der er faktisk en del børn med briller efter hånden.. jeg synes det ser rigtig smart ud.. 

Anmeld

27. januar 2011

Chri9000

Mumto3 skriver:

Vores datter er 2½ år og har haft briller i start et år. Det er bare så kært synes jeg! Hun tager dem selv på om morgen. Hun har også haft plaster på det ene øje, nogle gange gik det godt, andre gange ville hun bare slet ikke.

Er der nogen er jer der ved hvor ridsede briller må blive? Jeg prøvede at spørge øjenlægen sidste vi var der, men han sagde bare, at når brillerne er helt matterede af ridser, så man slet ikke kan se ud af dem, så skal de skiftes.

Vores datter har to par briller og de er begge meget ridsede, men det ene par mere end det andet. Det er helt tydeligt at hun helst vil have det par på, der er mindst ridset, og det er vel heller ikke underligt.

Hvor tit skifter I briller til jeres børn???

Altså en overgang måtte han nød til at få nye briller 3 gange på 1,5 mdr, men det var fordi at der var en værre "møgunge" som synes det var synd at ødelægge dem..

Men ellers villle jeg skifte dem, hvis de var alt for ridsede for det skal jo også kunne se ordentlig ud af dem,,

Anmeld

27. januar 2011

FruEllingsen

Christina skriver:

Ej, han ser bare sød ud

Og hold da op en styrke som 9 mdr gammel.. hvordan blev det opdaget?

Lige et billede af min søn med briller  og mig.. sorry 

Han ser da smart ud med briller

Det blev opdaget, da han skulle til øjenlægetjek fordi han er født for tidligt. Og så er jeg meget landsynet.

Anmeld

27. januar 2011

Chri9000

Drømmer skriver:

Han ser da smart ud med briller

Det blev opdaget, da han skulle til øjenlægetjek fordi han er født for tidligt. Og så er jeg meget landsynet.

Okai, jo før det bliver opdaget des bedre for drengen.. Liams´s blev "opdaget" ved at han næsten fra fødsel var skeløjet og så skulle til kontrol på sygehuset.. Før han fik briller, havde det også med at tage ting ekstremt tæt på sit eget hoved når han skulle se noget, og når han ville visse noget til fx mig, så kom det "helt op i ansigtet".. 

Men sådan er det jo ikke mere

Anmeld

28. januar 2011

twinboys

MarianneSonne skriver:

Det var da helt vildt at de har haft linser siden de var så små. Hvorfor bruger de ikke bare briller?

Alexander kan kun bruge linser pga. hans syn og special lægerne mener børn ser bedre med linser frem for briller... Derfor har de linser...

Anmeld

28. januar 2011

3rollinger

Min datter fik briller da hun var 4. Hun har meget bygningsfejl og jeg ved faktisk ikke hvad de andre vaerdier er, men det er ikke vildt meget. Foerst havde hun klap for oejnene (kun ét oeje af gangen ) og skiftede oeje hver dag

Det hjalp en del paa hendes syn. Nu gaar hun kun med briller uden klap.

Ja, det er saa hende med brillerne  Har ikke lige noget bedre billede.

Anmeld

28. januar 2011

Siber

Min datter Johanna bruger briller, hun fik dem sidste jul sidste år, da var hun 2 år

Hun fik lige pludselig akut skelen, og øjelæge fandt ud af at hun har +5,5 og +7.
Hun er rigtig dygtig til at have brillerne på, og smider dem ikke rundt omkring heldigvis. Hun har efterhånden fundet ud af, at hun ser bedre med briller!

Her er hun, med låne briller!!! ( 2år)og billedet neden under er hun med sine rigtige briller!(3 år)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.