Andre der har børn med briller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

loppen82

Drømmer skriver:

Vi har Marcus på 9 mdr. som har haft briller i 4 mdr. nu.

Han har +9 på begge øjne, men styrken i hans briller er kun +3,5

Hvor er han altså bedårende med de søde briller... Sikke en skøn knægt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Rosa

Drømmer skriver:

Vi har Marcus på 9 mdr. som har haft briller i 4 mdr. nu.

Han har +9 på begge øjne, men styrken i hans briller er kun +3,5

Åååh, der var han jo 

Anmeld

26. januar 2011

Mi

Lou87 skriver:

Ja de kommer jo hele tiden med nyt, så det ku tænkes!
Jeg drømmer også selv om de får lavet en linse til mig, kan godt se, men ikke lige så godt som med mine briller.. ØV!

Og ja der er rigtig rigtig mange teenagere der får linser i stedet for i dag - de bliver meget hurtige modige på at sku ha de linser i øjnene frem for tanken med to squash bunde i fjæset Det er jo det de tænker.. selvom der ellers i dag er så mange fine stel.

Elsker selv briller.. Og ville da stadig bruge/bære dem selvom jeg fik linser, synes det er fedt som de kan ændre et look

Ja, der er jo også dem som bruger briller med alm vinduesglas i bare fordi det ser godt ud. Men det kan hurtigt blive dyr, hvis pigen ender med at ville have et par briller til hver af hendes sæt tøj

Anmeld

26. januar 2011

Mumto3

Vores datter er 2½ år og har haft briller i start et år. Det er bare så kært synes jeg! Hun tager dem selv på om morgen. Hun har også haft plaster på det ene øje, nogle gange gik det godt, andre gange ville hun bare slet ikke.

Er der nogen er jer der ved hvor ridsede briller må blive? Jeg prøvede at spørge øjenlægen sidste vi var der, men han sagde bare, at når brillerne er helt matterede af ridser, så man slet ikke kan se ud af dem, så skal de skiftes.

Vores datter har to par briller og de er begge meget ridsede, men det ene par mere end det andet. Det er helt tydeligt at hun helst vil have det par på, der er mindst ridset, og det er vel heller ikke underligt.

Hvor tit skifter I briller til jeres børn???

Anmeld

26. januar 2011

twinboys

Jeg har to drenge med linser... Dem har de haft siden de var 1år og 10 mdr. og ja dem har de nu haft i 6år... Oliver har -12 og -7 og Alexander har et normalt øje og -6.5 på det andet...

Majbritt

Anmeld

26. januar 2011

Lou87

MarianneSonne skriver:

Ja, der er jo også dem som bruger briller med alm vinduesglas i bare fordi det ser godt ud. Men det kan hurtigt blive dyr, hvis pigen ender med at ville have et par briller til hver af hendes sæt tøj

Ja der er faktisk rigtig mange som kommer og får briller uden styrke nu.. det er virkelig blevet en trend.
Men det er jo nærmest også bare et smykke

Og haha ja så kan pengepungen nok hurtigt blive tom
Jeg vil blot sige jeg er glad for mine personalegoder, men også den rentefrie konto der køres i vores butikker.

Anmeld

26. januar 2011

Mi

twinboys skriver:

Jeg har to drenge med linser... Dem har de haft siden de var 1år og 10 mdr. og ja dem har de nu haft i 6år... Oliver har -12 og -7 og Alexander har et normalt øje og -6.5 på det andet...

Majbritt

Det var da helt vildt at de har haft linser siden de var så små. Hvorfor bruger de ikke bare briller?

Anmeld

26. januar 2011

Lou87

Vores datter er 2½ år og har haft briller i start et år. Det er bare så kært synes jeg! Hun tager dem selv på om morgen. Hun har også haft plaster på det ene øje, nogle gange gik det godt, andre gange ville hun bare slet ikke.

Er der nogen er jer der ved hvor ridsede briller må blive? Jeg prøvede at spørge øjenlægen sidste vi var der, men han sagde bare, at når brillerne er helt matterede af ridser, så man slet ikke kan se ud af dem, så skal de skiftes.

Vores datter har to par briller og de er begge meget ridsede, men det ene par mere end det andet. Det er helt tydeligt at hun helst vil have det par på, der er mindst ridset, og det er vel heller ikke underligt.

Jeg synes måske øjenlægens udsagn er lidt forkert..
For barnet ligesåvel som den voksne med så ridsede briller som du beskriver han siger.. det er nok li i overkanten og ikke til nogen nytte overhovedet! Specielt ikke for nærsynede, for de vil kunne se ridserne når de er så tæt på..
Jeg synes self at børns ridser, kosmestisk set er mindre betydeligt end voksnes.. det jo også noget med forfængeligheden.
Det er jo også noget at man jo altså ikk får det bedst optimale udsynsfelt når det er så ridset og det er jo ikke optimalt.. !
Men når de når dertil hvor der er små ridser i en stor del af glasset/glassene bør man skifte det.. også hvis det er en stor fed rids i det ene, jamen så få det ene skiftet! Det er da klart til
stor gene også som du siger - hun vil klart helst ha dem uden ridser
Dog vær lige obs! på om det er 1 år siden der er taget øjenlæge/synstest da det så måske ville være en god ide og forhøre sig med øjenlægen om en evt ny test før man ofrer penge på et nyt glas der måske sku ha været en ny styrke
(nogen optikkæder er desværre ikk li flinke til og huske på og sige dette til kunden, de vil hellere bare sælge det glas mere)

Anmeld

26. januar 2011

Mi

Mumto3 skriver:

Jeg har fået at vide, at børn ikke bliver så generet at ridser som voksne gør. Vi skifter briller ca hvert andet år.

Med hensyn til plaster, så har vi købt plaster med mønster på over nettet http://dj-instrumenter.dk/shop/ Det hjalp lidt i perioder og så kunne min datter også bedre tåle limen på disse plastre.

Anmeld

27. januar 2011

Fines mor

Christina skriver:

Også tidligt hun fik briller, men godt lægerne kan finde ud af det så tidligt..

Liam, har også skelet næsten siden han blev født.. og det har så også rettet sig en del op siden, men når han er træt "hænger" det ene øje lidt..

Skal det være en skelenoperation hun skal igennem, eller den hvor de kan sprøjte botox ind?

Det er en sekelen operation, hun fik briller istedet for klap - det bruger man ikke meget mere i Danmak. Man har fundet ud af, at det gør, at det raske tøje bliver dårligere af det. :-)

Men hun har jo bare tilpasset sig brillerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.