Andre der har børn med briller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Lou87 skriver:

Håber, håber, håber og  alt hvad jeg kan for at min datter arver sin fars syn og ikke mit ! Har haft briller siden jeg var 2 år, høje styrker, bygningsfejl og intet samsyn!
Og det ønsker jeg bare ikk for hende..

Okai, ja det må man da håbe så.. havde du høj styrke da du var lille?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Chri9000

Vi har Marcus på 9 mdr. som har haft briller i 4 mdr. nu.

Han har +9 på begge øjne, men styrken i hans briller er kun +3,5

Ej, han ser bare sød ud

Og hold da op en styrke som 9 mdr gammel.. hvordan blev det opdaget?

Lige et billede af min søn med briller  og mig.. sorry 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. januar 2011

Chri9000

Fines mor skriver:

Ja jeg har Isabella som har +3,5 på begge øjne, da hun skeler :-)

Hun har haft briller siden hun var 1 år, og er nu 5 år. Om ½ år ved vi om de vil gøre noget, for at oprette hendes skelen ved en operation.

Også tidligt hun fik briller, men godt lægerne kan finde ud af det så tidligt..

Liam, har også skelet næsten siden han blev født.. og det har så også rettet sig en del op siden, men når han er træt "hænger" det ene øje lidt..

Skal det være en skelenoperation hun skal igennem, eller den hvor de kan sprøjte botox ind?

Anmeld

26. januar 2011

Lou87

Eva. skriver:

Nej, det har han ikke lige kunne rumme..er sket så meget andet i hans liv, så det var bestemt ikke det her der var vigtigst...ja, han kan slet ikke tåle tanken og jeg tror han ville besvime...men jeg håber han finder ud af det er meget rart at have de briller på en dag, for det gør det jo lidt nemmere for ham..

Okay.. Ja det er ikk altid lige nemt.
Men vil blot foreslå kontaktlinser.
Hvis han har små styrker som kan gøres i en 1 dags linse tror jeg altså han ville blive lykkelig

Står i optiker butik og kan huske min egen frygt for at putte linser i, men det er simpelthen noget man kører op inde i sig selv, lidt a la man tror en tattoovering eller vaccine gør sindsyyyyygt ondt.
Men det er slet ikk så slemt - self skal det læres
Og ville selv bruge linser - hvis jeg ku.. men ser desværre bare bedre med briller end med linser pga mine styrker.

Håber også han en dag vil synes bedre om brillerne - det har hans øjne jo nok bedst af

Anmeld

26. januar 2011

Lou87

Christina skriver:

Okai, ja det må man da håbe så.. havde du høj styrke da du var lille?

Ja.. omkring de +5 et eller andet..
Bruger stadig +4,75 i dag med bygningsfejl også.. Såå..

Anmeld

26. januar 2011

Mi

Min Isabella bruger briller. Hun fik det først par da hun var 3 år og lige var begyndt i børnehave. Vi har fundet hendes briller de mest mærkelige steder i børnehave, sågar på gulvet i fællesrummet

Hun er 6 år nu, og hendes styrke er den samme som den hele tiden har være. Hun har +6 og +8, dog er brillerne kun +4 og +6 for at styre hendes skelen. Hun klare sig lige godt med og uden briller, hvilket er vildt mærkeligt. Dog er hun efterhånden begyndt at fortælle at hun ser dårligere uden briller, for i lang tid fortalte hun at det var lige omvendt. Nu passer hun faktisk rigtig flot på brillerne og har dem altid på, på nær om morgenen, hvor hun godt kan sidde oppe på værelset og spille nintendo uden briller.

Der er tider hvor hun er rigtig ked af at hun altid skal bruge briller og siger at hun syntes at det er grimt  Men så er der også tidspunkter hvor hun syntes at hun er så smuk med briller, og dem er der heldigvis flest af. Man kan jo også få så mange flotte briller idag.

Hun bruge også plaster på det bedste øje i et par år, og det var virkelig en prøve til sidst. Hun hadede det og ville ikke have det på i børnehave. Men lige nu holder vi pause med plasteret og det er dejligt.

Der er faktisk flere i både børnehaven og skolen der bruger briller af børnene, så de syntes slet ikke at de et unormalt eller noget

Lige et billede af hende

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. januar 2011

Mi

Lou87 skriver:

Okay.. Ja det er ikk altid lige nemt.
Men vil blot foreslå kontaktlinser.
Hvis han har små styrker som kan gøres i en 1 dags linse tror jeg altså han ville blive lykkelig

Står i optiker butik og kan huske min egen frygt for at putte linser i, men det er simpelthen noget man kører op inde i sig selv, lidt a la man tror en tattoovering eller vaccine gør sindsyyyyygt ondt.
Men det er slet ikk så slemt - self skal det læres
Og ville selv bruge linser - hvis jeg ku.. men ser desværre bare bedre med briller end med linser pga mine styrker.

Håber også han en dag vil synes bedre om brillerne - det har hans øjne jo nok bedst af

Læste lige at du står i en optikerbutik. Ved du så hvor gamle de skal være før de må bruge kontaktlinser? Jeg kan forstille mig at det bliver aktuelt for os engang. Kan de lave linser med +6 i styrke?

marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

26. januar 2011

Lou87

MarianneSonne skriver:

Læste lige at du står i en optikerbutik. Ved du så hvor gamle de skal være før de må bruge kontaktlinser? Jeg kan forstille mig at det bliver aktuelt for os engang. Kan de lave linser med +6 i styrke?

marianne

www.stjerneleg.dk

Altså man sætter "egentlig" ikke alder på..
Jeg ved de vidst nogle steder siger 12 eller 15 år mener jeg.
Men det er vidst mest pga barnet/den unge helst skal være rimelig bevidst om det kræver lidt hygiejne kendskab.
Mener vi har haft sat linser på en på de 10 år. (men skal siges barnet her var modent og meget lærenem)

Du kan sagtens få linser i + 6 .. men hvis der er noget bygningsfejl også, ved jeg ikk om der er ? så kan det nogengange knibe oppe i de styrker. Og i de styrker kan man heller ikk altid få "budget" linsen, da de vidst som regel kun laves til +4.. Men så er de bare en smule dyrere (ikke meget).. dog skal det også siges at nogle med høje styrker eller feks tørre øjne.. etc.. heller ikk kan bruge de "billige" linser, da de feks er for tørre eller lign.

Anmeld

26. januar 2011

Mi

Lou87 skriver:

Altså man sætter "egentlig" ikke alder på..
Jeg ved de vidst nogle steder siger 12 eller 15 år mener jeg.
Men det er vidst mest pga barnet/den unge helst skal være rimelig bevidst om det kræver lidt hygiejne kendskab.
Mener vi har haft sat linser på en på de 10 år. (men skal siges barnet her var modent og meget lærenem)

Du kan sagtens få linser i + 6 .. men hvis der er noget bygningsfejl også, ved jeg ikk om der er ? så kan det nogengange knibe oppe i de styrker. Og i de styrker kan man heller ikk altid få "budget" linsen, da de vidst som regel kun laves til +4.. Men så er de bare en smule dyrere (ikke meget).. dog skal det også siges at nogle med høje styrker eller feks tørre øjne.. etc.. heller ikk kan bruge de "billige" linser, da de feks er for tørre eller lign.

Det varer jo nogle år, før de bliver aktuel for os, så det kan godt være at der er udviklet noget helt andet på det tidspunkt. Men kan forstille mig en følsom teenagepige som måske gerne vil have kontaktlinser på et tidspunkt

Anmeld

26. januar 2011

Lou87

MarianneSonne skriver:

Det varer jo nogle år, før de bliver aktuel for os, så det kan godt være at der er udviklet noget helt andet på det tidspunkt. Men kan forstille mig en følsom teenagepige som måske gerne vil have kontaktlinser på et tidspunkt

Ja de kommer jo hele tiden med nyt, så det ku tænkes!
Jeg drømmer også selv om de får lavet en linse til mig, kan godt se, men ikke lige så godt som med mine briller.. ØV!

Og ja der er rigtig rigtig mange teenagere der får linser i stedet for i dag - de bliver meget hurtige modige på at sku ha de linser i øjnene frem for tanken med to squash bunde i fjæset Det er jo det de tænker.. selvom der ellers i dag er så mange fine stel.

Elsker selv briller.. Og ville da stadig bruge/bære dem selvom jeg fik linser, synes det er fedt som de kan ændre et look

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.