SSL skriver:
Selvom jeg ikke er gravid, endnu - taler vi om det, fordi det er en så stor del af dét at få en baby.. Det har netop været vigtigt, at vi har talt om det, inden hele processen - og vi har også begge forståelsen af at man netop går igennem mange mange processer når man ER gravid og tingene ændre sig.. Men det er rart at hører andres erfaringer, muligheder, osv
Eller, at min kæreste ikke vil være den første mand, der ligger dejset om på gulvet 
Han kan forestille sig, at han heller ikke har lyst til at klippe navlgestrengen, men én af mine veninder synes det var meget forkert af ham, og derfor blev jeg da lidt ked af, at hun ikke tænkte over, at han skal være far bagefter.. Så det er jo rart at hører, at andre mænd, er som min
Min kæreste var heller ikke meget for det med fødsel. Bare det at snakke om det synes han var lidt klamt kunne jeg se på ham.
Vi er ikke nået til det endnu, men har det dog inden for overskuelig fremtid - max 2 mdr.
Jeg belv ked af, at han ikke ville klippe navlesnor men kommenterede det ikke, for han skal ikke føle sig forkert. Vi tog sammen til sygehusets fødselsforberedelse, og vi lærte ikke som sådan noget vi IKKE viddste - men vi fik åbnet op for, hvordan vi hjælper hinanden til at gøre den fødsel så god en oplevelse som muligt for os begge.
Vi så nemlig en film, med en kvinde der føder. Den startede helt fra hun fik veer og sluttede med de tog hjem fra sygehuset. Vi brugte man timer de efterfølgende dage på at sige "det vil jeg også gerne" eller "sådan tror jeg ikke jeg vil bryde mig om.." Så jeg holder med Sussie - sæt Jer og se Zafirs fødsel, eller en fødselsfillm generelt, for den kan være et super godt springbræt for nogle gode snakke.
Og lad være med at fortvivl nu - når din mand/kæreste har set din mave vokse i 9 mdr., har set og mærket sin baby sparke og hørt dets hjertelyd; så skal hans deltagelse til fødslen nok komme helt af sig selv. Det er muligt den ikke er som alle andres, deltagelsen altså, men hvis bare I 2 er tilfredse med den, så er alt jo fint?!