Hvor f*nden er.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.257 visninger
32 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Hasselnødden

den drikkeklare vælling i brikker blevet af?

Det er den midterste på billedet. De er udgået fra ABC, Netto, SuperBest, Føtex, Bilka, SuperBrugsen her i vores lokalområde (Vejle, Tørring, Jelling..indtil videre) og Elias får det som puttemad, idag har vi måtte give ham mme inden han skulle sove da vi simpelthen ikke kan opstøve vællingen nogen steder  og nu sidder jeg lidt og "frygter" at han kommer ud af sin gode vane (sidste 3 dage) med at sove igennem... og jeg og gemalen igen skal til at rende om natten. Der er dog ikke andet for end at vi må se ad i nat..

Vi har forsøgt med at blande selv vælling, men det vil ikke ud af tutten på flasken og det på trods af de rigtige delemål og et pænt stort hul i tutten.

Nogen gode råd? Oplagt at lægge det herinde i denne tråd

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Pige2009

Større hul i flasken?

Anmeld

22. januar 2011

Rosa

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

den drikkeklare vælling i brikker blevet af?

Det er den midterste på billedet. De er udgået fra ABC, Netto, SuperBest, Føtex, Bilka, SuperBrugsen her i vores lokalområde (Vejle, Tørring, Jelling..indtil videre) og Elias får det som puttemad, idag har vi måtte give ham mme inden han skulle sove da vi simpelthen ikke kan opstøve vællingen nogen steder  og nu sidder jeg lidt og "frygter" at han kommer ud af sin gode vane (sidste 3 dage) med at sove igennem... og jeg og gemalen igen skal til at rende om natten. Der er dog ikke andet for end at vi må se ad i nat..

Vi har forsøgt med at blande selv vælling, men det vil ikke ud af tutten på flasken og det på trods af de rigtige delemål og et pænt stort hul i tutten.

Nogen gode råd? Oplagt at lægge det herinde i denne tråd

Vi har NØJAGTIGT samme problem med den sk*de pulvervælling - uanset hvor meget man pisker og hvor store hullerne i sutterne er  Den anden var et kæmpehit herhjemme! Kan den ikke stadig fås i Føtex???

Anmeld

22. januar 2011

Cris

Baagøe skriver:

Større hul i flasken?

Ja, eller blande en lille smule først, jeg mener, putte lidt mælk i den maizena I skal bruge og opløse den rigtigt, og så kan resten af mælken komme... Eller bare en godnat grød eller yogurt med havre gryn eller hirse...

Anmeld

22. januar 2011

Hasselnødden

Baagøe skriver:

Større hul i flasken?

Vi har allerede lavet hullet større - og bliver det større går han med stor sandsynlighed kløjs i vællingen, han skal også have mulighed for at drikke det og ikke drukne i det

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Vi har allerede lavet hullet større - og bliver det større går han med stor sandsynlighed kløjs i vællingen, han skal også have mulighed for at drikke det og ikke drukne i det

Hvad med en kold tyrker? Kan se han er 1 år...

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

Cris skriver:

Ja, eller blande en lille smule først, jeg mener, putte lidt mælk i den maizena I skal bruge og opløse den rigtigt, og så kan resten af mælken komme... Eller bare en godnat grød eller yogurt med havre gryn eller hirse...

Jeg ville ikke give mit barn på 1 år godnatmad, da jeg mener det er en dårlig vane, når barnet er så gammel

Anmeld

22. januar 2011

Hasselnødden

Baagøe skriver:

Hvad med en kold tyrker? Kan se han er 1 år...

Nej tak

Anmeld

22. januar 2011

Hasselnødden

Cris skriver:

Godnatgrød var ingen succes i sin tid og fik det gode råd at prøve med vælling  og det har da haft sine lyspunkter

Anmeld

22. januar 2011

Cris

Baagøe skriver:

Jeg ville ikke give mit barn på 1 år godnatmad, da jeg mener det er en dårlig vane, når barnet er så gammel

Jeg har givet yogurt med banan til min store til han var 18 måneder  Ingen problem... Den lille får også noget yogurt med et eller andet forskelligt hver aften. Ingen panik, jeg er ikke så meget efter det der "dårlig vane"... nogle gange er der altså for mange regler... I den alder begge mine børn har pjattet så meget ved aftensmaden, hygget, kaste lidt med maden og sågan noget. Jeg holder øjet med det. Jeg kan se, at der ikke komme mere ind, for netop pjatter og måske ikke er så voldsomt sulten i den tid. De spiser glædeligt sådan en portion inden senge tid og så sover de hele natten. Den store spiste godt og varieret, da han var ca 18 måneder og det var det med aftens lille portion mad... Men jeg ville aldrig sende den lille i seng efter kun en kartoffel og måske et par bidder af et eller andet kl18 og så i seng til om morgenen. Jeg synes, at de er for små. Jeg kan bedst lide at de har noget i maven. Så sover de til kl07 eller 08 (de gange jeg ikke havde givet noget til den store dengang sov han også i gennem, men det var ikke unormal, at han vågnede kl05 eller 06) Jeg er ikke bange for dårlig vane, om ikke så lang tid, når jeg synes at han er klar så siger jeg bare stop 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.