Jontes måske første ord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

Maise

Rosa skriver:

OG så kom den - mens jeg sidder og leger tit-tit bag en skabslåge - da jeg for 5.gang stikker hovedet frem og siger bøh smiler han over hele hovedet og siger "Mamma!" 

Clara rækker armene op efter mig og råber mama, mama og prøver at trække sig op til mig og hun er 13 mdr.

Så JA ROSA det er bestemt Jontes 1 eller 2 ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Skouboe

Stort tillykke

..... nu er jeg en udmattet 2. gangs mor, så jeg er gået i gang med at lære Silja at sige FAR 

Mor lærer hun tids nok at sige...

Anmeld

22. januar 2011

DK

Jeg tror bestemt ikke det var et fluke!

Altså Kirstine kunne jo sige "Mam" som betød både mad og mor, men derefter gik der altså 100 år før hun kunne sige noget...

Jeg tror det næste hun kunne var "se" (imens hun pegede stædigt på noget, hvor vi så skulle bære hende hen imod) og der har hun været omkring et år. Og der gik mdr. efter at de andre unger i mødregruppen havde lært at snakke (vov, far, bil osv) før Kirstine kunne sige de ord. Hun var IKKE særlig hurtig til det med at snakke! Tilgengæld hurtig til det med at kravle og gå! Men det er vist helt normalt at det enten er det ene eller det andet de lærer først!

Tillykke med jeres kloge dreng! Han er nu altså bare så DEJLIG!

Anmeld

22. januar 2011

Rosa

Tusind tusind tak dejlige piger  Jeg er simpelthen også bare pavestolt selvom jeg liiige skal høre det et par gange mere før jeg er helt overbevist  Det har været under optræk en uges tid nu hvor det er gået fra bwabwa og til mummum og mawmaw og pfapfa og så endelig i dag pappa og mamma... 

Pyha, hvor bliver han bare stor stor stor!!! 

Lige nu er pappa så inde og trøste da han igen igen er vågnet og er ked af det... Den her seperationsfase er hård for de små, må man sige! Der sker simpelthen så meget i hovedet på dem og det er ikke let at vågne helt alene i buldermørke  Så det er nok meget rart at man kan begynde at kalde på mor og far...

De kærligste hilsner!

Mamma 

Anmeld

22. januar 2011

Rosa

Tjuhl skriver:

GODT SÅ! det forklarer da noget!! Sol er halvpjevset, ikke rigtig pjevset, bare sådan lidt "SNAK TIL MIG HELE TIDEN OG KIG PÅ MIG HELE TIDEN" agtig, hvilket hun altså ikke er normalt, har knaldrøde kinder og rød numse. numsen har været der on/off i en uge siden mandag, kinderne er kommet de to sidste dage og det samme med humøret. men ingen feber (dvs hendes normal temperatur er vist gået fra 36,9 til 37,3 så derfor ingen feber, tænker jeg) OG hun vil meget gerne lade en kigge i overmunden hvis man lige gnubber lidt på gummerne ved samme lejlighed. Det ser ud som om der er noget på vej ved begge hjørnetænder i overmunden. TROR jeg...

Rosa, sorry at jeg spammer din ordtråd!!

Spam du bare løs - tænder gør bare avs på de små nus 

Anmeld

22. januar 2011

Rosa

SussieThyssen skriver:

Hmmm...jeg tror det hænger sammen med, at de var så store, da de blev født.
De har jo aldrig været spæde og ligget der og ligget, men har været på og med fra dag et....noget i forskningen tyder også på, at børn med stor fødselsvægt, jo ikke har så meget der skal bygges op først, så de kan bruge energien på andre ting.

Ja, det lyder da troligt  Men min lille fyr er lidt længere end gennemsnittet men meget slank og han var lillebitte da han kom ud, kun 3 kg og 50cm... Men igen - han har jo supergener 

Anmeld

22. januar 2011

SussieThyssen

Rosa skriver:

Ja, det lyder da troligt  Men min lille fyr er lidt længere end gennemsnittet men meget slank og han var lillebitte da han kom ud, kun 3 kg og 50cm... Men igen - han har jo supergener 

Hehe selvfølgelig har han det, med den kvikke mor

Anmeld

22. januar 2011

anna-jonas

Dygtig lille Jonte-mand........Og så både papa och mamma på samme dag...................Tillykke søde, kan godt forstå at du blev rørt.

Knus Mette

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

Rosa skriver:

Nu har min lille skat efterhånden mange gange sagt "Pappa/Baba". Han siger det mens han kigger på os, men ikke nødvendigvis sådan helt koncentreret, og når han sidder for sig selv og leger er det mere "da-da" og "Bwabwiiia"... Han er jo 8,5 måned så det er vel lovligt tidligt, men her til aften sidder vi og snakker med ham mens han får sin aftensmad og siger så "Jonathan - kan du sige Pappa?" og pludselig siger han "Pappa!" men mens han kigger på mig. Han gør det to gange og stopper så... 

Mon det VAR det første ord, eller bare en tilfældighed? 

Kh

Rosa

Det lyder da til at være det første ord. Laura sagde sit første ord med 9 mdr. i livet, så tillykke med hans første ord! Husk at skrive det ned og de første 50 ord

Anmeld

22. januar 2011

Rosa

Baagøe skriver:

Det lyder da til at være det første ord. Laura sagde sit første ord med 9 mdr. i livet, så tillykke med hans første ord! Husk at skrive det ned og de første 50 ord

Absolut, det skal jeg nok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.