Jontes måske første ord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

aj! jeg begyndte næsten at græde af at læse den her tråd  TILLYKKE! det er STOOOOOOORT

(og må jeg lige stille dig et babymama spørgsmål? når ungerne får tænder, er der så ikke noget om, at de får røde kinder??)

mange børn gør.... rød(e) varm(e) kind(er).... og rød numse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Mira0911

Rosa skriver:

Nu har min lille skat efterhånden mange gange sagt "Pappa/Baba". Han siger det mens han kigger på os, men ikke nødvendigvis sådan helt koncentreret, og når han sidder for sig selv og leger er det mere "da-da" og "Bwabwiiia"... Han er jo 8,5 måned så det er vel lovligt tidligt, men her til aften sidder vi og snakker med ham mens han får sin aftensmad og siger så "Jonathan - kan du sige Pappa?" og pludselig siger han "Pappa!" men mens han kigger på mig. Han gør det to gange og stopper så... 

Mon det VAR det første ord, eller bare en tilfældighed? 

Kh

Rosa

Vil også sige det er det første ord... Det er jo meget forskelligt hvornår de begynder at snakke... 

Nu du siger at Jonte siger Baba - Det siger Julie også, men det er hendes tidligere dp's hund... 

Anmeld

22. januar 2011

oo

Ni-ko-li-ne skriver:

mange børn gør.... rød(e) varm(e) kind(er).... og rød numse

GODT SÅ! det forklarer da noget!! Sol er halvpjevset, ikke rigtig pjevset, bare sådan lidt "SNAK TIL MIG HELE TIDEN OG KIG PÅ MIG HELE TIDEN" agtig, hvilket hun altså ikke er normalt, har knaldrøde kinder og rød numse. numsen har været der on/off i en uge siden mandag, kinderne er kommet de to sidste dage og det samme med humøret. men ingen feber (dvs hendes normal temperatur er vist gået fra 36,9 til 37,3 så derfor ingen feber, tænker jeg) OG hun vil meget gerne lade en kigge i overmunden hvis man lige gnubber lidt på gummerne ved samme lejlighed. Det ser ud som om der er noget på vej ved begge hjørnetænder i overmunden. TROR jeg...

Rosa, sorry at jeg spammer din ordtråd!!

Anmeld

22. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

GODT SÅ! det forklarer da noget!! Sol er halvpjevset, ikke rigtig pjevset, bare sådan lidt "SNAK TIL MIG HELE TIDEN OG KIG PÅ MIG HELE TIDEN" agtig, hvilket hun altså ikke er normalt, har knaldrøde kinder og rød numse. numsen har været der on/off i en uge siden mandag, kinderne er kommet de to sidste dage og det samme med humøret. men ingen feber (dvs hendes normal temperatur er vist gået fra 36,9 til 37,3 så derfor ingen feber, tænker jeg) OG hun vil meget gerne lade en kigge i overmunden hvis man lige gnubber lidt på gummerne ved samme lejlighed. Det ser ud som om der er noget på vej ved begge hjørnetænder i overmunden. TROR jeg...

jamen det lyder altså meget som tænder! ih, hvor er det spændende!! det er SÅ underligt at se sit barn med tænder når man er vandt til at munden er "tom" hi hi...

men jeg synes nu at Nikoline havde mange "ryk" mht tænderne og hver gang tænkte man "nu kommer de" og så gik der alligevel 14 dage... men det kan også være at de bare er der om to dage:0)

juhuuuuu

Anmeld

22. januar 2011

oo

Ni-ko-li-ne skriver:

jamen det lyder altså meget som tænder! ih, hvor er det spændende!! det er SÅ underligt at se sit barn med tænder når man er vandt til at munden er "tom" hi hi...

men jeg synes nu at Nikoline havde mange "ryk" mht tænderne og hver gang tænkte man "nu kommer de" og så gik der alligevel 14 dage... men det kan også være at de bare er der om to dage:0)

juhuuuuu

aaargh! ikk fjorten dage, christ! så blir det lige oveni festen jo

Anmeld

22. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

aaargh! ikk fjorten dage, christ! så blir det lige oveni festen jo

nej nej, for jeg krydser fingre og er sikker på at de kommer NU!

i kan lægge en bidering i køleskabet... bare ikke fryseren, man må ikke bruge frosne ting...

Anmeld

22. januar 2011

SussieThyssen

Rosa skriver:

Åååårh, det var dejligt at høre - og hold da ferie nogle fremmelige unger du har haft!!! 

Hmmm...jeg tror det hænger sammen med, at de var så store, da de blev født.
De har jo aldrig været spæde og ligget der og ligget, men har været på og med fra dag et....noget i forskningen tyder også på, at børn med stor fødselsvægt, jo ikke har så meget der skal bygges op først, så de kan bruge energien på andre ting.

Anmeld

22. januar 2011

dorthemus

Rosa skriver:

OG så kom den - mens jeg sidder og leger tit-tit bag en skabslåge - da jeg for 5.gang stikker hovedet frem og siger bøh smiler han over hele hovedet og siger "Mamma!" 

NÅÅÅÅÅRHHHHHH altså!!! Hvor skønt

Anmeld

22. januar 2011

JustAnotherName

Tjuhl skriver:

Mange børn savler også yderligere mere end ellers, når de er ved at få tænder .....og gumler mere på fingrene osv.

Anmeld

22. januar 2011

JustAnotherName

Rosa, jeg er også SIKKER på at det var Jonte's første ord, og ikke tilfældigheder.

Det er så stort, når der pludselig kommer ord, som rent faktisk skal BETYDE noget og som skal HØRES og FORSTÅES.

Så er der hul igennem til seriøs 2-vejs-kommunikation  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.