overvægt og graviliter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2008

tascia

nu ved jeg godt jeg heviser til konkurrenten, men læste lige dette

http://www.b-a-b-y.dk/artikler/gravid/overvaeg.asp

og jeg citer:

Der er forøget risiko for både mor og foster, når moderen er overvægtig, før hun bliver gravid; imidlertid gennemgår de allerfleste kvinder en normal graviditet og fødsel. Hvis en tyk pige opdager, at hun er gravid, bør hun ikke bruge sin energi på at bekymre sig om risikoen, men i stedet koncentrere sig om at få den rigtige ernæring og passe godt på sig selv inden fødslen.

men det er da nogle slemme konsekvenser overvægt kan have, og det skal man da ikke over se (ligeså vel man ikke skal over se konsekvenserne hvis man ryger)

det hele handler vel om at man som udgangspunkt vil give sit ufødte barn de bedste vilkår, og ikke om det er pga. røg eller overvægt!

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2008

monstar99

til uge 9 undersøgelsen ved lægen sagde min læge præcis at det var bedre jeg vejede lidt for meget end jeg røg.:)
Og ved at jeg ikke har taget så meget på men Min baby og maven vokser som den skal er kun godt.:D
Det kan tyde på en humon ubalance inden jeg blev gravid.:S
Men passer da også mere på hvad og hvor meget jeg spiser, så jeg er så sund som jeg har lyst til (minus motion, har bækkenlæsning), uden at jeg sulter mig eller barnet.

Tror rygning og alkohol er farligere, end lidt overvægt.
Men hvis man kommer op i de helt stor størrelser kan det måske godt være.
Nu har de jo bare taget og generaliseret alle overvægtig.
Der sikkert mange som kun er få kg fra max. BMI.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.