overvægt og graviliter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2008

moniquesmor

Uden at vide noget om det vil jeg gætte på at det der er farligt er hvis man f.eks allerede inden graviditeten vejer 25 kilo for meget, så kan ens krop ikke tåle at ta yderlige på under en graviditet

jeg vejet selv 20kg for meget inde min..
og der var ikke noget med mig jeg tog 7kg på under hele graviliten.
og ellers forme det overskynde fedt sig bare til en smuk mave(L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2008

Christinahr

moniquesmor skriver:

Uden at vide noget om det vil jeg gætte på at det der er farligt er hvis man f.eks allerede inden graviditeten vejer 25 kilo for meget, så kan ens krop ikke tåle at ta yderlige på under en graviditet

Ja så det jo ingenting. JEg tog 30 kilo på og var normalvægtig før så i princippet, selvom du tog 7 kilo på + de 20 for meget, så var det jo mindre... Tankevækkende

Anmeld

18. september 2008

moniquesmor

Ja så det jo ingenting. JEg tog 30 kilo på og var normalvægtig før så i princippet, selvom du tog 7 kilo på + de 20 for meget, så var det jo mindre... Tankevækkende

jah det jo det min veninde der født i dec vejer det hun skal hun tog 35kg på..

Anmeld

18. september 2008

A.

det er også meget afhæng af ens krop nogen ha ingen problemer og andre har dem..
men hvis man ikke har nogen helbreds problemer i forvejen så skulle de ikke være farligt..

Anmeld

18. september 2008

Fam. Madsen

moniquesmor skriver:

min søter vejer ca. 30kg for meget uden og vide det, så er det det jeg vil skyde på, og hun har altså "kun" fået afvide at hun helst skal tabe sig, eller i hverfald holde sin vægt.

så jeg synes din veninde skal søge råd hos en anden læge..:)

Anmeld

18. september 2008

A.

nu ved jeg så ikke hvor meget kg vejer jeg for meget..men meget hehe
men har aldrig hørt fra min jm eller læge at det kan være farlig eller jeg skal tabe sig eller holde min vægt ned..og man kan bare ikke holde vægt ned når man er gravid det er ikke noget som vi bedstemmer men vores krop..

Anmeld

18. september 2008

Fam. Madsen

agnieszka skriver:

men har aldrig hørt fra min jm eller læge at det kan være farlig eller jeg skal tabe sig eller holde min vægt ned..og man kan bare ikke holde vægt ned når man er gravid det er ikke noget som vi bedstemmer men vores krop..

det vil jeg ikke give dig ret i, for jeg tog ikke på under hele min graviditet og jeg var også overvægtig under min graviditet og er det stadigvæk:)

Anmeld

18. september 2008

Plysbjørnen

Hm er det farligt at være gravid og overvægtig??? det er et godt spørgsmål, der vil jo altid være de samme risici ved at en overvægtig gravid, som ved at være almindelig overvægtig... Og der er selfølgelig vise ting der har en øget risiko i forhold til en ikke overvægtig gravid (bl.a. graviditets sukkersyge).

Jeg er selv røget under kategorien svært overvægtigt i denne graviditet, men det er sgu da fordi jeg er krumpet 7 cm i forhold til sidste graviditet (var i hvert fald 7 cm kortere end det jeg selv sagde jeg var)...

Men nej har heller ikke fået afvide at jeg skulle tabe mig, men har da fået afvide at jeg skulle holde øje med vægten og sørge for at spise sundt... Og jeg har da også kun taget godt 10 kg på denne gang...

Men er det farligt at være gravid og overvægtig, det ved jeg ikke men der er da nok visse risici ved det...

Betina

Anmeld

18. september 2008

A.

ungmor2008 skriver:

agnieszka skriver:

det vil jeg ikke give dig ret i, for jeg tog ikke på under hele min graviditet og jeg var også overvægtig under min graviditet og er det stadigvæk:)

ja men er det fordi du har lavet noget specielt defor har du ikke taget på eller? min læge har sagt om man vil være på slankekur når man er gravid så vil man alligevel ta´på da det er krop som styrer det..man kan selvfølgeligt sørge for ikke ta alt alt for meget ved begrænse slik osv.. men man ta´altid uanset hvad på.. jeg tog 6 kg på og det passer med det hvad barnet har vejet,fostervand og moderkage..

Anmeld

18. september 2008

Pia

Jeg tror at der nogen gange er lidt for meget fokus på det overvægt.

Jeg vejer selv ca 25 kg for meget :$ Da vi var i behandling for og få min datter fik jeg afvide at det kunne være at de hjalp at jeg tabte mig, men at de ikke kunne sige med sikkerhed at det var det.

Jeg tabte mig så 5 kilo og blev gravid.
Jeg fik taget den der sukkersyge blodprøve som i andre også omtaler, men der var ikke noget og komme efter der.. tværdigmod var mine tal super flotte sagde de.
Da jeg var 25 uger henne havde jeg taget 8 kilo på og det var helt iorden sagde de.
Da jeg fødte havde jeg taget 12 kilo på ialt og det skal lige siges at Lærke er født den 11 januar ,så det havde jo lige været jul med div frokoster osv.. Så jeg var mega stolt over mig selv, over at jeg ikke havde taget mere på.:D
Og vil lige tilføje at jeg IKKE havde gjort noget for at det ikke skulle blive til mere end de 12kilo.
Jeg fik også ros af min jm for det. Hun sagd at det var flot.
Faktisk tabte jeg mig også tre kiloe de første ti uger.

Mine veninder jeg kender der er normalt vægtige har taget melle 25 og 30 kilo på i deres graviditeter..

Om det er mere farligt og være overvægtig og gravid.. Det tror jeg ikke..
Men selvf skal man nok tænke lidt mere over hvad man spsier..
For de ekstra kilo skal jo af igen bagefter..

Håber din veninde får en god graviditet..

Kh Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.