overvægt og graviliter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2008

moniquesmor

det skal hun nok få de har skifte læge:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2008

Fam. Madsen

agnieszka skriver:

ungmor2008 skriver:

agnieszka skriver:

nu ved jeg så ikke hvor meget kg vejer jeg for meget..men meget hehe
men har aldrig hørt fra min jm eller læge at det kan være farlig eller jeg skal tabe sig eller holde min vægt ned..og man kan bare ikke holde vægt ned når man er gravid det er ikke noget som vi bedstemmer men vores krop..

det vil jeg ikke give dig ret i, for jeg tog ikke på under hele min graviditet og jeg var også overvægtig under min graviditet og er det stadigvæk:)

ja men er det fordi du har lavet noget specielt defor har du ikke taget på eller? min læge har sagt om man vil være på slankekur når man er gravid så vil man alligevel ta´på da det er krop som styrer det..man kan selvfølgeligt sørge for ikke ta alt alt for meget ved begrænse slik osv.. men man ta´altid uanset hvad på.. jeg tog 6 kg på og det passer med det hvad barnet har vejet,fostervand og moderkage..

nej jeg gjor ikke noget under min graviditet og jeg tabte mig 1½ kg.

Anmeld

18. september 2008

A.

nå ok så du vil sige at du har heller ikke taget på det dit barn har vejet??mærkeligt.. men kender det godt men tabe sig det har jeg gjort det første 6mdr bagefter har jeg taget på det 6 kg

Anmeld

18. september 2008

monstar99

havde ligget syg efter 2 operationer og havde stadig min rygestops vægt da jeg blev gravid.
Så fik også en bemærkning fra lægen om min BMI.
Så har i dag fået taget den sukkerblastnings test så nu må vi se.
Men til uge24 undersøgelsen fik jeg ros da jeg kun havde taget 3,5kg på efter jeg er blevet gravid er jeg ikke sulten på samme måde som jeg var før.
Så håber på alt går som det skal.
Nu må vi se skal til JM på mandag og finde ud af om jeg skal have PKS.
Ikke pga. vægten:D

Anmeld

19. september 2008

moniquesmor

19. september 2008

Honningblomst

Det ER farligt både for mor og barn at være gravid og overvægtig og ja, det er jo ikke sundt overhoved at være overvægtig.
Så lige meget hvor mange positive historier man hører, så kan det jo ikke bruges til noget, da den enkelte jo ikke aner hvilken indvirkning overvægten vil have i netop denne graviditet.
Så jeg synes jo det er super at du taber dig inden du bliver gravid, både for dinegen skyld, men da mest for at give dit ufødte barn optimale betingelser fra starten af.
Knus Eva

Anmeld

19. september 2008

tascia

Eva skriver:

Det ER farligt både for mor og barn at være gravid og overvægtig og ja, det er jo ikke sundt overhoved at være overvægtig.
Så lige meget hvor mange positive historier man hører, så kan det jo ikke bruges til noget, da den enkelte jo ikke aner hvilken indvirkning overvægten vil have i netop denne graviditet.
Så jeg synes jo det er super at du taber dig inden du bliver gravid, både for dinegen skyld, men da mest for at give dit ufødte barn optimale betingelser fra starten af.
Knus Eva

SÅ enig...

faktisk vil jeg være så fræk at samligne det med dem der ryger under graviditeten og siger, jamen min mor røg også og der er da ikke sket noget med mig og jeg kender flere som også er ryger-børn etc. det ændre jo altså ikke på det faktum at det er farligt, man kan derimod sige man er heldig at der ikke er sket noget.

Undersøgelser viser at overvægt kan være farligt for både mor og barn, og det må man så forholde sig til.

//Natascia som ikke gidder en ryge-debat, bare lige for at understrege det!

Anmeld

19. september 2008

moniquesmor

SÅ enig...

faktisk vil jeg være så fræk at samligne det med dem der ryger under graviditeten og siger, jamen min mor røg også og der er da ikke sket noget med mig og jeg kender flere som også er ryger-børn etc. det ændre jo altså ikke på det faktum at det er farligt, man kan derimod sige man er heldig at der ikke er sket noget.

Undersøgelser viser at overvægt kan være farligt for både mor og barn, og det må man så forholde sig til.

hold op det var noget af et slag af få i hovedet.. og blive samligne med en ryger..
især fordi under graviliten tog jeg 7kg på.
min veninde kom op på det samme som mig og over selv om hun var tynd..

Anmeld

19. september 2008

Honningblomst

moniquesmor skriver:

SÅ enig...

hold op det var noget af et slag af få i hovedet.. og blive samligne med en ryger..

Det er jo udfra det faktum at både overvægt OG rygning kan være og er skadeligt for det ufødte barn. Så jeg kan godt følge Tascias sammenligning og uden at føle mig stødt.
Det positive er at du og alle andre kan ændre ved det.:)
Knus..

Anmeld

19. september 2008

tascia

moniquesmor skriver:

SÅ enig...

jeg samliger det jo blot med at undersøgelser viser at begge ting kan være farligt, og derfor bør man forholde sig til det...

Og det var altså ikke for at støde dig ;)

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.