Kammilete til babyer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

4kløver

Filucca&Smilla skriver:

børn under 1 år må ikke få honning pga bakterier

NOP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Fru Dinesen

Må sådan en lille baby få kamille the???? 

Troede der var en regl for hvor gamle de skulle være 

knuus

Anmeld

19. januar 2011

Tina2

jcmoller skriver:

jeg bruger i stedet for en sjat honning

Honning må børn under 1 år IKKE få.....

Fandt lige det her, og det er ikke for at gøre dig nervøs, men det er virkelig noget de ikke må få.....

Spædbørn må ikke få honning
Spædbørn risikerer at blive alvorligt syge af honning. Sporer fra honningen kan vokse i tarmen hos barnet -da tarmene ikke er fuldt udviklet- og danne det toxin, der giver sygdommen spædbarnsbotulisme. Der er dog ingen risiko for, at andre end spædbørn kan få sygdommen.

Anmeld

19. januar 2011

Tina2

281210 skriver:

Jeg er lidt i tvivl om man putter sukker i hvis man skal give en baby kammilete. Håber på svar.

Vores datter på 4½ mdr får ind imellem øko kamillethe og få en lille sjat øko rørsukker i.... Mest hvis hun er lidt urolig, så falder hun til ro.

Anmeld

23. januar 2011

Swerg

Albertesmor skriver:

Honning kan være livsfarligt for spæd og småbørn under 1 år.

Hvorfor man anbefaler sukker i kamillethe er fordi det oftest har været brugt i forbindelse med mavekneb og mangel på afføring, sukker har en let lakterende effekt og gør dermed at børn med afføringsproblemer kan komme af med deres affald, samt at modermælk er så sødt som det er så hvis man skal gøre sig forhåbninger om at barnet vil tage kamilletheen skal det helst have samme sødme, derudeover anbefaler man slet ikke kamillethe mere da det kan give allergier.

Ved sygdom er det vigtigt at barnet får tilsat salt og sukker da det er de ting de mister i høje doser ved feberhed og opkastning, derfor anbefaler saft elelr til helt små, kogt vand med lidt sukker

Til ts hvis det blot er for drikkelse ville jeg tilbyde ham bryst hvis du ammer eller vand med lille pipette

Fuldstændig enig..

Der står også på honning ''krukkerne'' at man ikke må give børn honning under 1 år pga. jordbakterier

Anmeld

23. januar 2011

Ox.

Lilje fik kamillethe med sukker da hun havde kolik for lindring, det var både sp, lægevagt og egen læge der sagde vi skulle gøre det

Anmeld

23. januar 2011

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Jeg er lidt nysgerrig. Hvilken grund er der til at barnet skal have kamillete? Mad  er sagen til en lille ny,og honning gives ikke til børn under1 år.

Anmeld

23. januar 2011

Valle81

Mette. skriver:

Jo, 1 tsk. til 1 dl kamillethe. Sådan laver vi det hvertfald når Emilie får.

Anmeld

23. januar 2011

Valle81

Fru Dinesen skriver:

Må sådan en lille baby få kamille the???? 

Troede der var en regl for hvor gamle de skulle være 

knuus

Det må de få fra den dag de er født - man anbefaler at give flaskebørn dette eller kogt vand som væskeindtag - ikke ret meget,men lidt:0)

1 teske sukker til 100 ml kogt vand elelr kamillete:0)

Anmeld

23. januar 2011

Mette.

Valle81 skriver:

Ej, tak. Jeg følte lige alle synes det var helt ved siden af hvad jeg sagde, men godt jeg ikke er den eneste der bruger det blandingsforhold.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.