Kammilete til babyer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

CarinaSB

Min sp sagde at jeg måtte putte en 1/4 sukker i til 150 ml .. og hun anbefalede faktisk at jeg puttede en smugle sukker i .. os for hans skyld så det smagte af bare en smugle :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Gyllibik

jcmoller skriver:

jeg bruger i stedet for en sjat honning

Vi bruger kun en lille smule sukker som smertelindring, ellers ikke.

Tillykke med lille Benjamin, han er rigtig fin.

Man må ikke give børn under 1 år honning, så vidt jeg ved.

Anmeld

19. januar 2011

saxa

Jeg har lavet sukkervand til begge mine - hvis de havde mavekneb eller afføringsproblemer, da sukkeret lindrer - og kamillethe i sommervarmen da det var det sp anbefalede ved min den store dengang..

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

281210 skriver:

Jeg er lidt i tvivl om man putter sukker i hvis man skal give en baby kammilete. Håber på svar.

Under normale omstændigheder absolut nej.
Men hvis de er syge er det ok med en teske til en hel flaske og ikke til en dl, og så et lille bitte nip salt, sådan at de opretholder sukker og salt ballance.
Kamille er meget sødt i smagen af sig selv...så det er slet ikke nødvendigt ellers.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

Mama3

jcmoller skriver:

jeg bruger i stedet for en sjat honning

børn under 1 år må ikke få honning pga bakterier

Anmeld

19. januar 2011

LR85

jcmoller har skrevet I STEDET for en slat honning.

Tror vi har slået fast a de ike må få honning!!

Om man bruger sukker eller ej, er jo op til en selv, dog er det absolut IKKE anbefalelsesværdigt i følge hverken læger eller sundhedsplejersker, men mindre det drejer sig om et dehydreret barn der ikke vil have andet væske.

Anmeld

19. januar 2011

Anneiris

Sødet kamille the er en genial opfindelse til spædbørn med mavekneb, eller mangel på afføring!!!

Min datter er 3 mdr, og i starten var hun på et tidspunkt rigtig ked af det i et par dage, og ville INTET. Så gav vi hende 30-40 ml sødet kamille the, og det hjalp såååå meget! Ingen nætter uden søvn eller noget som helst.

En nat ringede vi til lægevagten og fortalte dem historien om vores datter, og han sagde, prøv evt at give hende ''sødet kamille the'' så JO det må man gerne.

Knus Anne & Jasmina.

Anmeld

19. januar 2011

FruHolm <3

281210 skriver:

Jeg er lidt i tvivl om man putter sukker i hvis man skal give en baby kammilete. Håber på svar.

hey søde

Oscar får også kamille the engang imellem, anbefalet af min sp, hun siger 1 tsk til 100 ml

Anmeld

19. januar 2011

Isabella_mor

Alberts/ skriver:

børn må i øvrigt ikke få honning før de er 1 år(; der er nogle stoffer i honningen de kan blive noget så grusomt syge af(:

det er fordi at der kan være sporer i...

og babyer må IKKE få kamille the...

Anmeld

19. januar 2011

4kløver

Malene84 skriver:

Hmmm... min sp sagde i dag at de faktisk har opdaget at k-te er no go pga allergi osv. nogen der kan bekræfte det?

nej jeg kan ikke.. Men noget af det første vores sp sagde til os ingen k-te..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.