Kammilete til babyer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

LR85

Mette. skriver:

Jo, 1 tsk. til 1 dl kamillethe. Sådan laver vi det hvertfald når Emilie får.

må jeg tillade mig venligt at spørge hvorfor. En teske pr deciliter er da MEGET?? (sys jeg)

Vil dit barn da ikke drikke det uden sukker eller hvorfor bruger du det??

Er bare nysgerrig da jeg personligt ikke kan finde e eneste god grund til a proppe sukker i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

LR85

prøv da evt uden sukker og se hva din lille sir til det. Måske er det ganske tilfredsstillende

Så må du tage det op til revision hvis du synes det blir nødvendigt

Anmeld

19. januar 2011

Mette.

må jeg tillade mig venligt at spørge hvorfor. En teske pr deciliter er da MEGET?? (sys jeg)

Vil dit barn da ikke drikke det uden sukker eller hvorfor bruger du det??

Er bare nysgerrig da jeg personligt ikke kan finde e eneste god grund til a proppe sukker i

Vi kan kun blive enige i de ikke skal have sukker hvis det ikke er nødvendigt. Min datter kun fået det få gange, den ene gang hun var syg - 6 måneder gammel. Måske er det meget!? Det var bare det læge + lægevagt sagde vi skulle blande det i, så det blev sådan.

Jeg puttede det kun i af den grund hun ikke ville have det uden - og både læge og vagtlæge sagde det var fint at gøre det, når hun var i væske og mad underskud. Men altså, jeg ved ikke om TS bare mente kamillethe sådan generelt at give dem, for jeg giver det slet ikke til min datter, med mindre hun som sagt er syg og har brug for det.

Anmeld

19. januar 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
AnjaM skriver:

Honning er slet ikke tilrådeligt til børn under 1 år...

De må ikke få det...!!

Derudover, ville jeg heller ikke selv putte sukker i kamilleteen til baby..

Anja

Lige en artikel..

fra netsundhedsplejersken..

http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.p hp?option=laes&id=111

Anja

Anmeld

19. januar 2011

LR85

Mette. skriver:

Vi kan kun blive enige i de ikke skal have sukker hvis det ikke er nødvendigt. Min datter kun fået det få gange, den ene gang hun var syg - 6 måneder gammel. Måske er det meget!? Det var bare det læge + lægevagt sagde vi skulle blande det i, så det blev sådan.

Jeg puttede det kun i af den grund hun ikke ville have det uden - og både læge og vagtlæge sagde det var fint at gøre det, når hun var i væske og mad underskud. Men altså, jeg ved ikke om TS bare mente kamillethe sådan generelt at give dem, for jeg giver det slet ikke til min datter, med mindre hun som sagt er syg og har brug for det.

Det kan jeg SAGTENS følge dig i

Hvis barnet er sygt og det er den eneste måde man kan få væske i dem, ville jeg også give det

Anmeld

19. januar 2011

Mette.

louiseandersen85 skriver:

Det kan jeg SAGTENS følge dig i

Hvis barnet er sygt og det er den eneste måde man kan få væske i dem, ville jeg også give det

Det er jeg glad for at høre . Jeg kunne godt se alle andre stemte for det, og hvis det bare er for at give lidt væske, men ikke fordi han som sådan ikke vil have mad og har brug for det, så mener jeg bestemt også hun skal tilbyde ham uden sukker.

Anmeld

19. januar 2011

ESV

Malene84 skriver:

Hmmm... min sp sagde i dag at de faktisk har opdaget at k-te er no go pga allergi osv. nogen der kan bekræfte det?

Jep. Der er potentiel risiko for allergi fremkaldende stoffer i kamille the og de holdt op med at anbefale det til børn for et par år tilbage.

Problemet er jo så bare at det stort set er det eneste hoste dæmpende du kan give børn under 2 år. så vi bruger det alligevel. Vi bruger det bare kun når det er allermest nødvendigt.

OG vi putter altså lidt sukker i, ville aldrig selv drømme om at drikke the uden sukker og vil ikke give min datter det. de må ikke få honning i hvert fald det første år (mener der er en tidligere i tråden der nævner honning)

Anmeld

19. januar 2011

lucas<3

jcmoller skriver:

jeg bruger i stedet for en sjat honning

det gjorder jeg os i starten men min sper sagde at honning kan gøre så barnet kan få allergi fordi der er noget i honning der gør det.. så jeg putter sukker i . ind til han må få det. men det kan godt være det bare er en gammel skrøne..

Anmeld

19. januar 2011

slettet_7530

Honning kan være livsfarligt for spæd og småbørn under 1 år.

Hvorfor man anbefaler sukker i kamillethe er fordi det oftest har været brugt i forbindelse med mavekneb og mangel på afføring, sukker har en let lakterende effekt og gør dermed at børn med afføringsproblemer kan komme af med deres affald, samt at modermælk er så sødt som det er så hvis man skal gøre sig forhåbninger om at barnet vil tage kamilletheen skal det helst have samme sødme, derudeover anbefaler man slet ikke kamillethe mere da det kan give allergier.

Ved sygdom er det vigtigt at barnet får tilsat salt og sukker da det er de ting de mister i høje doser ved feberhed og opkastning, derfor anbefaler saft elelr til helt små, kogt vand med lidt sukker

Til ts hvis det blot er for drikkelse ville jeg tilbyde ham bryst hvis du ammer eller vand med lille pipette

Anmeld

19. januar 2011

Nettemor

jcmoller skriver:

jeg bruger i stedet for en sjat honning

man har desuden mistanke om at honning kan medføre vuggedød. ikke for at male fanden på væggen men bare et råd til ikke at gi til bebs under 1 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.