Anonym skriver:
Hej tøser
jeg har ikke skrevet så meget her inde men har fulgt med fra sidelinjen men nu har jeg lige brug for jeres mening og hjælp.
Mig og min kæreste har prøvet at få ønskebarnet siden oktober 09 men der er stadig ikke sket noget
er bare så frustreret over min krop, jeg er dog blevet bedre til at slappe af men kan godt mærke at når jeg er i nærheden af de små så kommer alle tankerne flyvende tilbage.
jeg har så en veninde/bekendt der lige er blevet mor for anden gang,( dog med en mand hun ikke er sammen med, og som hun også har den første sammen med de er ikke kærester) og er da også glad på hendes vegne, men hun har svært ved at forstå hvordan jeg har det. hun spurgte mig en dag om jeg ikke havde lyst til at komme og se hendes nye baby, men takkede pænt nej tak og forklarede hende at jeg har det svært lige fortiden da det hele bare er noget tis med projekt baby, og at vi nok skal have noget hjælp. at jeg bare har mistet modet med alt det her baby halløj. Hun skriver så tilbage at hun syntes det er for meget hvis min tankegang overskygger det hele så meget at jeg ikke kan komme og se hendes nye baby og at hun er skuffet og ked og at jeg måske ikke burde tænke så meget over det hele tiden, for det nyttede jo ikke noget jeg ikke kunne være i nærheden af babyer, og hvordan jeg ville have det hvis hun ikke ville komme og se min baby hvis og når jeg forhåbentlig får sådan en.
Er det bare mig der er helt galt på den ved at takke nej til at komme og besøge hende og hendes lille ny? kan godt forstå hun er skuffet men burde hun ikke også se det fra min synsvinkel? syntes bare at hun også burde have en forståelse for hvordan jeg har det og hvor svært det er for mig at se mine veninder få børn til højre og venstre når vi nu har kæmpet så længe og så hårdt? nå det blev et længere indlæg så stopper nu.
Men tak for i læste med, ved ikke hvad jeg vil med det er bare så forvirret og håber i har nogle gode råd til hvordan jeg skal tackle det her.
Hej 
Først vil jeg lige anerkende, at du har det rigtig svært! For JEG forstår selv hvor pisse hamrende svært det kan være! Min kæreste og jeg har også prøvet i en længere periode nu! Dog ikke fra 09 af, men starten af 2010..
Nå, men jeg synes du skal tænkte over dét du kan få ud af dine veninders babyer og børn! Jeg synes bestemt du skal tænke på hvor dejlig tæt forhold du kan få med dem! Lige nu sidder min venindes dreng på 4,5år ved siden af mig, og ser bagugan! Det er da for dejligt at jeg kan hente ham, får verdens største kram og tager ham med herhjem hvor vi nu venter på kage, han ser tegnefilm, så har han vendespil med, og så har han bestemt pitabrød til aftensmad, og så skal han puttes i vores seng, til mor og stefar henter ham! DET ER FANTASTISK! Og specielt fordi han er min venindes dreng, han er SÅ stor og vigtig en del af min veninde, at jeg kan da ikke være veninder med dem, hvis ikke jeg kan elske deres børn, som var det min nevø!
JEG ville faktisk blive dybt skuffet og ked af det, hvis jeg har født min lille baby, og en af mine veninder siger nej tak til at se ham/hende!
Dét ville ramme mig så hårdt tror jeg, og jeg ville forstå hvorfor det er svært, men endnu mere elske min veninde for at komme trods alt.. Vi er jo veninder på godt og ondt, og jeg ville selvf. anerkende og acceptere hendes følelser, men skuffet, meget skuffet - hvis hun ikke kom! 
Men jeg forstår det er hårdt, og jeg tror den eneste udvej er at få det allerbedste ud af det, nyd deres børn - det er ikke dine egne, og det er nogle gange det fede ved andres børn, man aflevere bare babyerne tilbage når armen gør ondt, eller bebse græder 
NYD din venindes nyfødte! 
Men forstår dine frustrationer, men se positivt, I får snart hjælp, HVIS det er dét I ahr brug for 

Held og lykke med det