Har du nogensinde haft din baby til kiropraktor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Faith

Mille83 skriver:

Jeg har været til kiropraktor med Nicoline, men det var fordi hun havde ondt i nakken og svært ved og se til den ene side...

Det samme med vores Mikkel.... Vi fik en helt ny dreng med hjem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Rosa

SussieThyssen skriver:

Jeps..nu er det os..igen

Jo..jeg tror jeg har haft min rigelige del af kolikbarn...i 3 mdr skreg min den ældste fra kl halv 4 om eftermiddagen til kl halv 2 om natten
Men..jeg ville aldrig tage hende til kiropraktor af den grund..som jeg har anført herover.
Og nej..jeg ville ikke lade mit barn være skævt i ryggen HVIS det var en proffessionel læge, der ordnede det...men aldrig en kiropraktor.
Jeg tror ikke det er spor sundt på langt sigt at blive rettet op på den måde de gør det..og hvis det skal ske..så vil det stadig kun være en læge med speciale i de dele, der fik lov...og så ville jeg endda betænke mig kraftigt.
De er stadig ikke uddannede til at bearbejde en menneskekrop så kraftigt som man gør i visse tilfælde..derfor vil jeg ikke anbefale det.

Men..nu har kiropraktik jo heller ikke noget med kolik at gøre.
Kolik kommer fra mave og tarme og ikke fra bevægeapparatet...det er to helt forskellige ting.
Min datter havde jo så kraftig mælkeallergi, men det vidste man ikke rigtigt noget om dengang, andet end at man kunne konstatere at hun ikke kunne tåle mælk og derfor fik kærnemælk i stedet, hvilket også hjalp lidt, da vi gik over til det.

Zoneterapi ja, massage ja..også akupunktur ja bestemt, men aldrig en kiropraktor.
Min ældste har fået meget hjælp af en dygtig kiropraktor med hendes nakke, som er slået skæv efter fald.
Og hun spurgte hvad jeg syntes, da hun overvejde om hun skulle forsøge.
Jeg sagde at det kunne kun hun selv afgøre. Hun risikerede at det blev værre eller bedre.
Nu kan det holdes så nogenlunde stangen, og det er godt han kan hjælpe hende...ikke noget der, men jeg vil altid være bekymret for, om han ikke i virkeligheden på langt sigt gør det værre.
Så..igen..det er jo folks eget valg også mht deres børn. Mit valg er så et nej!

Ihh, min MG er på trapperne så jeg når ikke at skrive et langt svar, men vil bare lige slå fast at kolik ikke nødvendigvis har en hat at gøre med maven og tarmene - kolik er noget barnet GØR. Det handler om det lægerne kalder "uforklarlig gråd" i x antal timer om dagen. Så det er ikke rigtigt at kolik ikke i visse tilfælde kan dreje sig om nerver som sidder i klemme i nakke/ryg/bækken.  

Anmeld

19. januar 2011

Rosa

anna-jonas skriver:

Tilslutter mig dine spørgsmål Rosa................men er ked af at det ikke havde nogen varig virkning på Jonte-manden. Vi har jo samme kiropraktor, og hun er jo ellers utrolig til spædbørn. Der bliver ikke brækket i knogler hos små børn, kun blide tryk nemlig fordi de er så bløde i led og knogler.

Jeg gik til kiropraktor med Anna (vores 4 årige), da hun var 18 mdr. Hun ville ikke støtte på benene, og heller ikke kravle. Hun gumpede sig rundt på numsen i stedet. Vi havde haft et forløb hos en børnefysioterapeut i 3-4 mdr. uden nogen synlig effekt. Da vi så havde været hos Eli (kiro) 2 gange, rejste tøsen sig op, og begyndte at drøne rundt om vores bord. Hun gik da hun var 22 mdr. og hun har hypermobile led.

Jeg går selv hos denne kiro. og har stor gavn af det.

Det skal lige siges, især til Sussie Thyssen. En kiropraktor har en noget bedre uddannelse i f.t knogler, led og muskler end en alm. læge. Dette fordi deres 5 årige uddannelse KUN er centeret om disse dele af kroppen. Hvorimod en læge har mange flere aspekter inde over, bl.a medicin, psyke og kommunikation i den 7 år lange uddannelse. Jeg vil virkelig sige at en kiropraktor er rigtig godt uddannet inden for sit felt, og da det er en anerkendt behandling i DK, så er der absolut ikke noget hokus pokus over det.

Knus Mette

Fedt! 

Jeg var faktisk derude i forgårs og blive ordnet for første gang i flere år  Jeg var bare så megaøm i ryggen af at slæbe rundt på Jonte. Det lidt pudsige var at Biklas og jeg havde haft et af vores sjældne skænderier dagen forinden, og pludselig siger Jepser, mens han står og prikker mig rundt på kroppen "Nådada - der er nok en der har været hidsig for nylig!" Jeg benægtede selvfølgelig, men det troede han ikke på  Han er god til at gætte, må man sige!

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Rosa skriver:

Ihh, min MG er på trapperne så jeg når ikke at skrive et langt svar, men vil bare lige slå fast at kolik ikke nødvendigvis har en hat at gøre med maven og tarmene - kolik er noget barnet GØR. Det handler om det lægerne kalder "uforklarlig gråd" i x antal timer om dagen. Så det er ikke rigtigt at kolik ikke i visse tilfælde kan dreje sig om nerver som sidder i klemme i nakke/ryg/bækken.  

Ja...slog det lige op og kan se, at man nu betegner kolik som uforklarligt og udefineret.
Før i tiden var ordet kolik så KUN forbundet med ondt i maven.
Så...Sussie var ikke up to date her

Anmeld

19. januar 2011

Rosa

SussieThyssen skriver:

Ja...slog det lige op og kan se, at man nu betegner kolik som uforklarligt og udefineret.
Før i tiden var ordet kolik så KUN forbundet med ondt i maven.
Så...Sussie var ikke up to date her

Jeg var selv kolikbarn og mine forældre gik til kiro en gang - vupti!!!

Anmeld

19. januar 2011

Stine85

W010910 skriver:

Nu har jeg af flere årsager bestilt en tid til kiropraktor til William.

Jeg er på ingen måde hypokonder, men jeg vil helst gøre det bedste for min dreng og jeg fornemmer, at det er dette han har brug for.

Men der er mange der ikke forstår hvorfor en baby skal til kiropraktor - De tror , at det er "det nye" og det er hipt og trendy (jeg taler generation mine forældre)

Så jeg ville gerne høre Jeres holdninger !

Tine, måske mini-hypokonder

Da Liam var helt lille - blev han helt ulykkelig når han kom ned at ligge på ryggen. Vi fik tjekket hans øre og alt muligt - men det var ikke det der var galt.

Så ringede jeg til min kiropraktor og bestilte en tid. Det viste sig så at han havde en nakkehvivel (staves??) der sad skævt. Hun mente at det kunne være et følge af en meget hurtig fødsel. Men efter 2 besøg var det væk og har ikke haft de problemer siden.

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Rosa skriver:

Jeg var selv kolikbarn og mine forældre gik til kiro en gang - vupti!!!

Dejligt

Anmeld

19. januar 2011

eElak

tror bare det skulle hedde ja, i stedet for ja da.. 

for det er jo ikke en selvfølge for alle, som har været

jeg har været med min knægt, det var pga han havde kolik. og så var han ved at få skævt hoved. desværre kom vi for sent afsted med ham i forhold til at få den fulde effekt.

jeg lavede også zoneterapi med ham derhjemme da en i familien er uddannet i det, med spec. i småbørn. så jeg lærte det af hende

hvis jeg får flere børn, så kommer de afsted så snart jeg fornemmer det meste... 

man skal self. huske at bruge en som har speciale med småbørn. for det er ikke ligesom med voksne... det er massage, i samspil med knogler og muskler, og ikke som man forstår ved normal kiropraktik. 

Anmeld

20. januar 2011

TineA

Hvor dejligt med SÅ mange svar! Jeg er SÅ glad for at høre, at jeg ikke er den eneste der vil tage sit barn/baby til kiropraktoren. Jeg har set, at flere har skrevet, at deres børn har haft svært ved at ligge på ryggen og køfte sig, og det er lige præcis sådan det er herhjemme - det er som om det gør ondt på ham og han har svært ved at dreje hovedet fra side til side.

Så jeg håber og krydser alt hvad jeg har, for at kiropraktoren kan hjælpe den lille trold!

Tusinde tak for alle Jeres svar, det er bare så dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.