Har du nogensinde haft din baby til kiropraktor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Som overskrift

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

19.188 visninger
38 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

TineA

Nu har jeg af flere årsager bestilt en tid til kiropraktor til William.

Jeg er på ingen måde hypokonder, men jeg vil helst gøre det bedste for min dreng og jeg fornemmer, at det er dette han har brug for.

Men der er mange der ikke forstår hvorfor en baby skal til kiropraktor - De tror , at det er "det nye" og det er hipt og trendy (jeg taler generation mine forældre)

Så jeg ville gerne høre Jeres holdninger !

Tine, måske mini-hypokonder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

missie20

Har ikke været til en kiropraktor med Frederik, men en zoneterapeut. Men det kunne godt have været en kiropraktor. Frederik havde mavekolik som spæd. Zoneterapeuten udførte kraniumsekral terapi på ham, og der var allerede virkning efter første besøg. Kraniumsekral terapi kan en kiropraktor også udføre, så det var bare fordi vi havde en zoneterapeut nærmest.
Vi tog ham til hende da vi havde hørt godt om det ved kolik, og det hjalp som skrevet også. Håber det ikke var for inviklet et svar.

Anmeld

19. januar 2011

lollandpigen

Har ikke været til kiropraktor med nogle af mine 3 børn, de har aldrig haft noget de skulle til kiropraktor med, og må indrømme at hvis de havde haft ville jeg ha valgt en healer eller massør/ evt zoneterapeut i stedet. Synes kiropraktor er for hårdt ved de små men det er jo bare min mening...

God dag til alle....

Anmeld

19. januar 2011

JulieE

Jeg har aldrig været til kiropraktor med nogle af ungerne. Men det var kun fordi jeg ikke var klar over det måske kunne have afhjulpet Lines gylpeproblemer. Havde jeg vidst det, havde vi klart været til kiropraktor med hende

Anmeld

19. januar 2011

Mille83

Jeg har været til kiropraktor med Nicoline, men det var fordi hun havde ondt i nakken og svært ved og se til den ene side...

Anmeld

19. januar 2011

Mikkelmusen

Ja jeg har min den største med til kiropraktor da hun var 4-5 mdr første gang. Vi var der 3 gange i alt. Hun var skæv i ryggen, så hun lå som en banan eller et C når hun lå på ryggen. Det hjalp, men det sænkede også udviklingen lidt fordi hun skal nærmest lære bevægelserne forfra. Ikke desto mindre gik hun selv perfekt da hun var 10½ måned

Anmeld

19. januar 2011

Nadia&Daniel

Nej det har jeg ikke. Men min underbo, som jeg også er i mødregruppe med, har haft hendes datter til det. Datteren "gik" der pga kolik..

Anmeld

19. januar 2011

DK

Jeg har selv været til kiropraktor som spæd, da jeg var stjernekigger og derfor havde ret ondt i nakken som var skæv.

Derudover har jeg en veninde, hvor hendes datters hårde "kolik" mirakuløst forsvandt fuldstændigt efter to besøg hos en kiropraktor. Det viste sig at det bette pus havde haft et eller andet siddende fast i bækkenet/hoften.

Anmeld

19. januar 2011

maria_wlt

Det har jeg.. Heldigvis..

Tristan kunne ikke se til højre. Det voste sig at være noget i hans venstre hofte der sad fast.. 1 behandling og han kiggede til begge sider uden problemer.. 

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

W010910 skriver:

Nu har jeg af flere årsager bestilt en tid til kiropraktor til William.

Jeg er på ingen måde hypokonder, men jeg vil helst gøre det bedste for min dreng og jeg fornemmer, at det er dette han har brug for.

Men der er mange der ikke forstår hvorfor en baby skal til kiropraktor - De tror , at det er "det nye" og det er hipt og trendy (jeg taler generation mine forældre)

Så jeg ville gerne høre Jeres holdninger !

Tine, måske mini-hypokonder

Nej, og det er det sidste jeg vil anbefale.
Zoneterapi, Kranio Sekral terapi og babymassage ja, men ALDRIG kiropraktor.
Det skyldes at et barns skelet er opbygget på en helt anden måde end en voksens og består af ufærdige leddele med ufærdige bruskplader og muskler, og det skal der IKKE brækkes i på nogen måde, for man ved ikke hvilke skader, man kan påføre barnet, som siden kan gøret dets liv til et helvede.
Jeg siger ikke, at det ikke kan virke nu og her, men det er på lang sigt jeg taler om.

Endeligt er kiropraktorer ikke lægeligt uddannede med speciale i skelettets opbygning, så alene der, bør man tænke sig om.
Nu er der sikkert mange, der vil sige mig imod og sige at deres barn har fået behandlet det og det, men som sagt alene det, at de ikke er spciallæger og derigennem er blevet uddannet til at vide hvad de gør med barnets skelet er nok til, at jeg ikke ville tage chancen overhovedet.
Man vil heller ikke lade en massør operere en i hjernen, blot fordi han er god til hovedbundsmassage, vel??
Og endelig, man har desværre også historier om, at børn er blevet invalideret netop af kiropraktorer.
Så for mig er det et no-go.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.