Har du nogensinde haft din baby til kiropraktor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

oo

ikke til en kiropraktor decideret, men vores læge kan nogle "kiropraktortricks" som hun brugte på Sol i de første uger efter fødslen. Det er nemlig sådan at når en fødsel går rigtig stærkt, så kan barnet godt blive en slags forstrukket i nakkemusklerne, og det kan give forstoppelse. Sol led meget af forstoppelse (og så var hun jo flaskebarn oveni) efter fødslen og da vi havde prøvet ALT, tog vi til doktor Ines som gik i gang med et større projekt for at løsne hendes nakkemuskler i den ene side, hvor hun var helt anspændt og nægtede at dreje hovedet over. Da det var løsnet op efter en 3-4 gange kom afføringen helt af sig selv og Sol NØD doktor Ines behandling, så det var en meget positiv oplevelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Kvindemin

W010910 skriver:

Nu har jeg af flere årsager bestilt en tid til kiropraktor til William.

Jeg er på ingen måde hypokonder, men jeg vil helst gøre det bedste for min dreng og jeg fornemmer, at det er dette han har brug for.

Men der er mange der ikke forstår hvorfor en baby skal til kiropraktor - De tror , at det er "det nye" og det er hipt og trendy (jeg taler generation mine forældre)

Så jeg ville gerne høre Jeres holdninger !

Tine, måske mini-hypokonder

Ja da! Mickas blev en helt anden baby da vi tog til kirop.
Glad og tilpas.

Held og lykke

Anmeld

19. januar 2011

Zafir

Vi havde Idun til zoneterapi Så jeg har svaret andet

Anmeld

19. januar 2011

bullerbassen

Ja Silas har været til kiropraktor pga væske & AB , vi gik nogle få gange men stoppede igen inden vi kunne se virkning.

Vi gik hos en 45-60 min fra os som var super til små børn, men da det ikke er muligt for os at komme afsted med os begge på arbejde måtte vi desværre stoppe igen

Anmeld

19. januar 2011

esrt

Jeg stemte andet, da det nej du har skrevet, ikke er noget jeg mener.

Altså, nej Oskar har aldrig været til kiroprakter, da grudnet til at skulle afsted, aldrig har været der.

Anmeld

19. januar 2011

Lou87

W010910 skriver:

Jeg er på ingen måde hypokonder, men jeg vil helst gøre det bedste for min dreng og jeg fornemmer, at det er dette han har brug for.

Men der er mange der ikke forstår hvorfor en baby skal til kiropraktor - De tror , at det er "det nye" og det er hipt og trendy (jeg taler generation mine forældre)

Har taget.. andet.
For synes ikke at "ja da" passede på mig da det ikk var med glæde jeg tog derop med min lille datter

Men hun havde nogle problemer i starten, og ville bare tjekke at hun var ok.. og hun havde så faktisk lidt skævhed i nak og ryg.
Men fandt senere ud af det mere var maven der drillede. Såå..

Men fik at vide og har også hørt før.. At de fleste, typisk dem der har født normalt, burde overveje at tage til kiropraktor, blot for et tjek med deres barn. Da det hurtigt kan være blevet skævt nogle steder på vejen ud.

Anmeld

19. januar 2011

birthee

Jeg har svaret ja, da jeg var afsted med Frederik da han var lille... Han havde meget svært ved at ligge på maven, og det var også svært at amme ham... Jeg fik besøg af en fra kommunen, en ergoterapeut, som skulle lave noget kranio-sakral-terapi på ham,  men vores kemi var der slet ikke!!! Hun mente jeg var en hysterisk mor, og skulle bare tage mig sammen  så fik jeg anbefalet kiropraktor, og fandt en i Nyborg, som bare har hjulpet så meget!!! Frederik var låst i højre side af nakken og begge sider af bækkenet

Nu går han til kontrol derovre 1 gang om året, og når den lille kommer skal den også lige over og ha' tjekket at der ikke er noget der er blevet trykket under fødslen...

Knus

Anmeld

19. januar 2011

Plysbjørnen

W010910 skriver:

Kiropraktor var det bedste der skete for min søn. han havde en lås i nakken og nede mellem skulderne.

Som du kan se på billederne her vred han konstant til den ene side, for alt andet gjorde ondt. 

Det billede hvor hans nakke er bagoverbøjet, er ikke fordi vi holdte ham sådan, han pressede altid hovedet bagover, så man ikke kunne holde det almindeligt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Rosa skriver:

Ej, Sussie - er det nu os to igen? 

Jamen jeg har haft Jonathan til kiropraktor flere gange i forbindelse med hans kolik - dog uden vedvarende effekt. 

Men jeg vil så stille dig nogle spørgsmål til det du skriver.

Vil du hellere at spædbørn og småbørn skal lide ubeskriveligt med nerver i klemme m.m. fordi der måske engang kan komme komplikationer?

Ville du, i mit sted,  som ellers havde prøvet ALT, zoneterapi osv. og stadig ikke havde fundet noget der kunne hjælpe min lille dreng med de 5 timer dagligt hvor han SKREG af smerte bare undlade at undersøge om en kiropraktor kunne løsne op for hans smerte? 

Nu ved jeg ikke om du har erfaring med kolik, men som forælder til sådan et lille nus handler det om at overleve HER OG NU! At lade barnet vånde sig i smerte dagligt i 3 måneder eller mere er IKKE en løsning hvis der findes nogen derude som kan hjælpe.

Kolik eller ej - hvis et barn er skævt i ryggen så får man det da ordnet! Man lader da ikke bare barnet leve med det fordi alternativet er at det kunne blive skævt igen senere i livet - jeg forstår slet ikke din logik...  

Kh

Rosa 

Jeps..nu er det os..igen

Jo..jeg tror jeg har haft min rigelige del af kolikbarn...i 3 mdr skreg min den ældste fra kl halv 4 om eftermiddagen til kl halv 2 om natten
Men..jeg ville aldrig tage hende til kiropraktor af den grund..som jeg har anført herover.
Og nej..jeg ville ikke lade mit barn være skævt i ryggen HVIS det var en proffessionel læge, der ordnede det...men aldrig en kiropraktor.
Jeg tror ikke det er spor sundt på langt sigt at blive rettet op på den måde de gør det..og hvis det skal ske..så vil det stadig kun være en læge med speciale i de dele, der fik lov...og så ville jeg endda betænke mig kraftigt.
De er stadig ikke uddannede til at bearbejde en menneskekrop så kraftigt som man gør i visse tilfælde..derfor vil jeg ikke anbefale det.

Men..nu har kiropraktik jo heller ikke noget med kolik at gøre.
Kolik kommer fra mave og tarme og ikke fra bevægeapparatet...det er to helt forskellige ting.
Min datter havde jo så kraftig mælkeallergi, men det vidste man ikke rigtigt noget om dengang, andet end at man kunne konstatere at hun ikke kunne tåle mælk og derfor fik kærnemælk i stedet, hvilket også hjalp lidt, da vi gik over til det.

Zoneterapi ja, massage ja..også akupunktur ja bestemt, men aldrig en kiropraktor.
Min ældste har fået meget hjælp af en dygtig kiropraktor med hendes nakke, som er slået skæv efter fald.
Og hun spurgte hvad jeg syntes, da hun overvejde om hun skulle forsøge.
Jeg sagde at det kunne kun hun selv afgøre. Hun risikerede at det blev værre eller bedre.
Nu kan det holdes så nogenlunde stangen, og det er godt han kan hjælpe hende...ikke noget der, men jeg vil altid være bekymret for, om han ikke i virkeligheden på langt sigt gør det værre.
Så..igen..det er jo folks eget valg også mht deres børn. Mit valg er så et nej!

Anmeld

19. januar 2011

anna-jonas

Rosa skriver:

Ej, Sussie - er det nu os to igen? 

Jamen jeg har haft Jonathan til kiropraktor flere gange i forbindelse med hans kolik - dog uden vedvarende effekt. 

Men jeg vil så stille dig nogle spørgsmål til det du skriver.

Vil du hellere at spædbørn og småbørn skal lide ubeskriveligt med nerver i klemme m.m. fordi der måske engang kan komme komplikationer?

Ville du, i mit sted,  som ellers havde prøvet ALT, zoneterapi osv. og stadig ikke havde fundet noget der kunne hjælpe min lille dreng med de 5 timer dagligt hvor han SKREG af smerte bare undlade at undersøge om en kiropraktor kunne løsne op for hans smerte? 

Nu ved jeg ikke om du har erfaring med kolik, men som forælder til sådan et lille nus handler det om at overleve HER OG NU! At lade barnet vånde sig i smerte dagligt i 3 måneder eller mere er IKKE en løsning hvis der findes nogen derude som kan hjælpe.

Kolik eller ej - hvis et barn er skævt i ryggen så får man det da ordnet! Man lader da ikke bare barnet leve med det fordi alternativet er at det kunne blive skævt igen senere i livet - jeg forstår slet ikke din logik...  

Kh

Rosa 

Tilslutter mig dine spørgsmål Rosa................men er ked af at det ikke havde nogen varig virkning på Jonte-manden. Vi har jo samme kiropraktor, og hun er jo ellers utrolig til spædbørn. Der bliver ikke brækket i knogler hos små børn, kun blide tryk nemlig fordi de er så bløde i led og knogler.

Jeg gik til kiropraktor med Anna (vores 4 årige), da hun var 18 mdr. Hun ville ikke støtte på benene, og heller ikke kravle. Hun gumpede sig rundt på numsen i stedet. Vi havde haft et forløb hos en børnefysioterapeut i 3-4 mdr. uden nogen synlig effekt. Da vi så havde været hos Eli (kiro) 2 gange, rejste tøsen sig op, og begyndte at drøne rundt om vores bord. Hun gik da hun var 22 mdr. og hun har hypermobile led.

Jeg går selv hos denne kiro. og har stor gavn af det.

Det skal lige siges, især til Sussie Thyssen. En kiropraktor har en noget bedre uddannelse i f.t knogler, led og muskler end en alm. læge. Dette fordi deres 5 årige uddannelse KUN er centeret om disse dele af kroppen. Hvorimod en læge har mange flere aspekter inde over, bl.a medicin, psyke og kommunikation i den 7 år lange uddannelse. Jeg vil virkelig sige at en kiropraktor er rigtig godt uddannet inden for sit felt, og da det er en anerkendt behandling i DK, så er der absolut ikke noget hokus pokus over det.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.