Rosa skriver:
Ej, Sussie - er det nu os to igen? 
Jamen jeg har haft Jonathan til kiropraktor flere gange i forbindelse med hans kolik - dog uden vedvarende effekt.
Men jeg vil så stille dig nogle spørgsmål til det du skriver.
Vil du hellere at spædbørn og småbørn skal lide ubeskriveligt med nerver i klemme m.m. fordi der måske engang kan komme komplikationer?
Ville du, i mit sted, som ellers havde prøvet ALT, zoneterapi osv. og stadig ikke havde fundet noget der kunne hjælpe min lille dreng med de 5 timer dagligt hvor han SKREG af smerte bare undlade at undersøge om en kiropraktor kunne løsne op for hans smerte?
Nu ved jeg ikke om du har erfaring med kolik, men som forælder til sådan et lille nus handler det om at overleve HER OG NU! At lade barnet vånde sig i smerte dagligt i 3 måneder eller mere er IKKE en løsning hvis der findes nogen derude som kan hjælpe.
Kolik eller ej - hvis et barn er skævt i ryggen så får man det da ordnet! Man lader da ikke bare barnet leve med det fordi alternativet er at det kunne blive skævt igen senere i livet - jeg forstår slet ikke din logik...
Kh
Rosa 
Tilslutter mig dine spørgsmål Rosa................men er ked af at det ikke havde nogen varig virkning på Jonte-manden. Vi har jo samme kiropraktor, og hun er jo ellers utrolig til spædbørn. Der bliver ikke brækket i knogler hos små børn, kun blide tryk nemlig fordi de er så bløde i led og knogler.
Jeg gik til kiropraktor med Anna (vores 4 årige), da hun var 18 mdr. Hun ville ikke støtte på benene, og heller ikke kravle. Hun gumpede sig rundt på numsen i stedet. Vi havde haft et forløb hos en børnefysioterapeut i 3-4 mdr. uden nogen synlig effekt. Da vi så havde været hos Eli (kiro) 2 gange, rejste tøsen sig op, og begyndte at drøne rundt om vores bord. Hun gik da hun var 22 mdr. og hun har hypermobile led.
Jeg går selv hos denne kiro. og har stor gavn af det.
Det skal lige siges, især til Sussie Thyssen. En kiropraktor har en noget bedre uddannelse i f.t knogler, led og muskler end en alm. læge. Dette fordi deres 5 årige uddannelse KUN er centeret om disse dele af kroppen. Hvorimod en læge har mange flere aspekter inde over, bl.a medicin, psyke og kommunikation i den 7 år lange uddannelse. Jeg vil virkelig sige at en kiropraktor er rigtig godt uddannet inden for sit felt, og da det er en anerkendt behandling i DK, så er der absolut ikke noget hokus pokus over det.
Knus Mette