Body vs. undertøjssæt ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

Maise

JulieE skriver:

Begge mine har fået det først to delte sæt omkring 1½ års alderen og skifte permanent over til to delt omkring 2 års alderen.

Jeg synes bodyer bliver for babyet og efte rmin mening er det faktisk nemmere at tjekke om der er en "Bøf i baglommen" med todelt

Samtidig synes jeg det gør ble-afvænningen nemmere at det er nemt at få ble og underbukser ned, hvis lysten til at afprøve potten er 

ja det var også til sommer når hun er 1,5 jeg tænkte det ville være ideelt med to-delt, heheh bøf i baglommen, godt udtryk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina er 1 år og 10 mdr. og hun bruger stadigvæk body. Jeg tænker først, at købe lidt undertøj til hende til sommer når det er for varmt med en body og hun bare skal have trusser på indenunder sit tøj

Anmeld

17. januar 2011

Ayasmor

Maise skriver:

tak for svar

Ja det var også indtil pottetræningen jeg selv havde tænkt. var bare i tvivl om det skulle være til sommer, der er hun 1,5, men det kan godt være at det lige er tidligt nok, hmmm måske vuggestuen ved det bedre.

Ja hvis min pige var to nu ville jeg lade hende gå over til sæt her sidst på foråret/startsommeren. Men så ville det jo også passe meget godt med næste forår for min pige at det først var der jeg skiftede.

Ja man bliver noget træt at bleer, baby/børnemad og alt deres søvn til sidst. elsker også at gå hjemme, men hun havde også brug for at kmme ud blandt børn til sidst. der skal jo ske noget. hun har ifølge pædagoerne et crush på den største dreng de har der på 2,5. hun følger ham allevegne og han nusser hennde bare på hovedet og giver hende legetøj når hun kommer hen til ham, sååååå sødt.

Jeg har stadig hverdagsfridage indimellem så vi kan hygge, blive hjemme sammen eller hun kan have en kort dag hvor det er mor der afleverer. det er nemlig altid far der aflever når jeg er på job og mig der henter. men så slipper jeg for morgenræset med hende. der er far nok mere rolig til det end mig.

Ja det slog mig lige i samme sekund jeg skrev det.. Godt der er børnepenge på vej, så der kan handles ind til det.. Vuggestuen har helt sikkert også nogle gode erfaringer ift. hvornår det passer godt.

Ja lige netop.. det er skønt at være mor, men også dejligt "bare" at være personen bag engang imellem. Det er bare skønt når der er lidt hverdagsfri engang imellem.. Det nyder jeg også godt af nu hvor jeg læser (når der ikke lige skrives eksamensopgave..suk..).. Morgenstress det er heller ikke lige mig herhjemme.. Er også selv ret dårlig til det.. Men dagens gode grin kommer så her: Min studiekammerat havde været så venlig at kigge for mig på studienettet om hvornår vi skulle til gruppevejledning her til morgen og meldte tilbage at det var mellem 10-12. Fint tænker jeg, jeg stiller da uret til kvart i syv, og så har vi god tid om morgenen, og jeg kan nå skolen i god tid. Uret ringer så til morgen og samtidig får jeg en besked fra samme kammerat om at der da vist var vejledning klokken 8 i stedet.. F***** tænker jeg så og flyver ud af sengen. Aya skal være afleveret i vuggestuen inden halv otte, for at få morgenmad og det troede jeg så ikke lige vi kunne nå, så hun må få hjemmefra. Mig ind og hive det stakkels barn op af sengen efter at havregrøden er lavet og så blev hun sat til at spise morgenmad, mens jeg febrilsk fløj rundt i lejligheden med tandbørste i munden, hårelastik og pakker taske, for ikke at glemme at finde flyverdragten til lillepigen frem. Nå men hun får spist kommer i tøjet, og vi flyver ud af døren og når faktisk bussen som ligger 4 min. gåtur væk klokken 07.22!!! Kun 37 min efter at jeg fløj ud af sengen.. 07.30 var hun i vuggestue og jeg stod med tandpasta rundt om hele munden og havde rester af havregrød i håret. Se DET er en hektisk morgen hehe

Anmeld

17. januar 2011

Maise

MoarJ skriver:

Julie fortsætter med body indtil hun ikke bruger ble mere.. 

ok hmmm jeg venter nok lige og ser an så. sidder og shopper str. 92. hun bruger allerede 86, meeeeeen nok indtil sommer og måske lidt til. men nogle mærker kan hun sagtens bruge str. 92 til sommer og så i bodyer blev jeg i tvivl. jeg venter lidt så. tak for svar.

Anmeld

17. januar 2011

JulieE

Maise skriver:

ja det var også til sommer når hun er 1,5 jeg tænkte det ville være ideelt med to-delt, heheh bøf i baglommen, godt udtryk.

Ja. det er et godt udtryk

Begge mine er blevet så stolte lidt da de fik de første stor-drenge/stor-pige sæt. Så sejt

Anmeld

17. januar 2011

mor-til-vanessa

Maise skriver:

IHHHHHHHHHH tilykke, hvor fedt, bare så sjovt når de kan gå. det ser så sødt ud, og så er det jo en milepæl. De er pludselig en tumling og ikke ens lille baby længere.

ja det var også her sidst på foråret jeg overvejede at gå over til undertøjsæt også i forhold til pottetræning til efteråret. men mon bleen så sidder ordenlig fast, hmmmm.

Det er var skønt at komme tilbage faldt bare lige ind som altid, selvom der er en del jeg lige skal sættes ind i igen og alt det nye.

Er det hårdt stadig på studiet ??

nej jeg synes det er rimelig nemt, selve læsningen og timerne, det er bare hårdt at komme op. så synes jeg heller ikke lige klasse er så fedt, der er sådan en pige der som tror hun skal styre det hele, og det kan jeg ikke lige med. det er jo ikke folkeskole vi går i

jeg har også tænkt på her til sommer at begynde potte træning. der er det varmt og så kan de nemt gå uden ble på. det gør ikke så meget hvis der sker et uheld når det alligevel er varmt og så er der ikke så meget tøj at skifte. jeg var selv renlig som 1,5 årig så det tænker jeg nessa også kan være.

er det hårdt at starte på arbejde igen?

Anmeld

17. januar 2011

LotteGabriella

Vi har så småt skiftet til undertøj, efter at hun er startet med at komme på potte/toilettet...det er lettere at holde undertrøjen oppe end bodystockingen hun har 50/50 nu

Anmeld

17. januar 2011

Maise

Ayasmor skriver:

Ja det slog mig lige i samme sekund jeg skrev det.. Godt der er børnepenge på vej, så der kan handles ind til det.. Vuggestuen har helt sikkert også nogle gode erfaringer ift. hvornår det passer godt.

Ja lige netop.. det er skønt at være mor, men også dejligt "bare" at være personen bag engang imellem. Det er bare skønt når der er lidt hverdagsfri engang imellem.. Det nyder jeg også godt af nu hvor jeg læser (når der ikke lige skrives eksamensopgave..suk..).. Morgenstress det er heller ikke lige mig herhjemme.. Er også selv ret dårlig til det.. Men dagens gode grin kommer så her: Min studiekammerat havde været så venlig at kigge for mig på studienettet om hvornår vi skulle til gruppevejledning her til morgen og meldte tilbage at det var mellem 10-12. Fint tænker jeg, jeg stiller da uret til kvart i syv, og så har vi god tid om morgenen, og jeg kan nå skolen i god tid. Uret ringer så til morgen og samtidig får jeg en besked fra samme kammerat om at der da vist var vejledning klokken 8 i stedet.. F***** tænker jeg så og flyver ud af sengen. Aya skal være afleveret i vuggestuen inden halv otte, for at få morgenmad og det troede jeg så ikke lige vi kunne nå, så hun må få hjemmefra. Mig ind og hive det stakkels barn op af sengen efter at havregrøden er lavet og så blev hun sat til at spise morgenmad, mens jeg febrilsk fløj rundt i lejligheden med tandbørste i munden, hårelastik og pakker taske, for ikke at glemme at finde flyverdragten til lillepigen frem. Nå men hun får spist kommer i tøjet, og vi flyver ud af døren og når faktisk bussen som ligger 4 min. gåtur væk klokken 07.22!!! Kun 37 min efter at jeg fløj ud af sengen.. 07.30 var hun i vuggestue og jeg stod med tandpasta rundt om hele munden og havde rester af havregrød i håret. Se DET er en hektisk morgen hehe

hahah ja det må man da sige, åhh ja kender godt at stå et sted og opdage, grøden eller tandpastaen på tøjet. jeg har prøvet at køre ud og handle i vinterjakke og crocssandaler fordi jeg skullle skynde mig. smed jakken i bilen, og daskede rundt i sandaler og uden jakke da det var aller koldest, men som dig nåede det jeg skulle. ja sådan er livet. men god historie og du var da dælme hurtig.

Anmeld

17. januar 2011

Ayasmor

Maise skriver:

hahah ja det må man da sige, åhh ja kender godt at stå et sted og opdage, grøden eller tandpastaen på tøjet. jeg har prøvet at køre ud og handle i vinterjakke og crocssandaler fordi jeg skullle skynde mig. smed jakken i bilen, og daskede rundt i sandaler og uden jakke da det var aller koldest, men som dig nåede det jeg skulle. ja sådan er livet. men god historie og du var da dælme hurtig.

hihi.. ja det er sjovt nok at tænke på, selvom det er hektisk nok liiige i øjeblikket.. jeg aner dælme heller ikke hvordan vi nåede det, men det vigtigste er vel at vi gjorde..

Anmeld

17. januar 2011

LotteN

Lærke gik til 2 -delt lidt før hun smed bleen - mest fordi hun var/er meget selvhjulpen, så en body er svær at gøre selv.

Tror hun var ca 2 år - smed bleen da hun var 2,4 år og bruger kun 2 -delt nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.