Min baby er (for?) lille..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
24 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

AnneBJ

Hej piger,

Så er jeg hjemvendt fra endnu et JDM besøg! Havde glædet mig rigtig meget, men har også haft nogle underlige drømme her i dagene op til, om taske der skulle pakkes, Jørn der skulle haste fra arbejde, og meget tidlig født baby som dog klarede sig alligevel...

Jeg har ikke lagt så meget i det, for den lille purk tonser rundt i maven, sparker lystigt, og reagerer når jeg berører maven! Vi kan begge se udenpå maven når han sparker, men der har nok alligevel været en snert af bekymring hos mig, som jeg ikke har ville belemre Jørn med..

Blodtrykket var 149/83, men da jeg jo er tjekket mega grundigt hos lægen blev vi enige om, at sådan er det bare hos JDM - og det ligger stadig inden for grænsen.
Ingen ødemer og fulstændig blank urin. Blev ikke vejet.

S/F mål er 26 - og altså en cm MINDRE end for 3 uger siden. SÅ det er ikke mig der er helt galt på den, når jeg synes min mave bliver ved med at være lille...
Lillemanden har vendt hovedet ned, det havde han også for 3 uger siden, faktisk ligger han ca. på samme måde, så det bør ikke have noget med S/F målet at gøre. Han blev skønnet til max 1600 g. hvilket er lavt, men dog (vist nok?) inden for kurven.

Under alle omstændigheder skal jeg scannes på torsdag kl. 14. Min fornuft siger mig jo, at jeg bare skal glæde mig til at se ham igen, og høre at han har det helt perfekt, og evt. bare virkelig vokser i ryg. At han har holdt en pause fordi jeg har været syg/klattet i 2-3 uger osv.

Men mit moderhjerte er ikke fornuftigt! Det er møgbekymret og frustreret! Jeg er "beordret" hvile 2 gange dagligt, foruden min nattesøvn, og hvis ikke jeg overholder det, er jeg velkommen til at bede om en indlæggelse, så jeg kan få slappet godt af. Omvendt er det jo ikke så skidt, så JDM sendte mig til akutscanning - så det hele er lidt en osteklokke lige nu, og bliver det nok indtil på torsdag når jeg har vished...

Tak fordi I læste med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

CA

Åh ha Anne et moderhjerte skal holde til mange bekymringer. Jeg kan godt forstå du er bekymret! Kan det hjælpe dig at tænke på, at vi bor i et land, hvor du og baby blir overvåget af professionelle fagfolk og at de er så dygtige at de kan klare alt muligt når tingene ikke er helt som de skal være? Men 1600 mener jeg da er inden for kurven... Kan du se på tegningen i din vandrejournal om du ligger indenfor normalen?

Og hvor er det skønt at du mærker så meget liv! Måske hans måde at fortælle dig at han har det godt?

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Åh ha Anne et moderhjerte skal holde til mange bekymringer. Jeg kan godt forstå du er bekymret! Kan det hjælpe dig at tænke på, at vi bor i et land, hvor du og baby blir overvåget af professionelle fagfolk og at de er så dygtige at de kan klare alt muligt når tingene ikke er helt som de skal være? Men 1600 mener jeg da er inden for kurven... Kan du se på tegningen i din vandrejournal om du ligger indenfor normalen?

Og hvor er det skønt at du mærker så meget liv! Måske hans måde at fortælle dig at han har det godt?

Ja det hjælper naturligvis!

Jeg har faktisk slet ikke kigget på den kurve - mente kun der var en på S/F målet... må straks have kigget

Tak for dit svar, det er altid rart når man bliver beroliget af andre også!

Anmeld

17. januar 2011

piadas

Æj, hvor træls, Anne!

Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt bekymret - det tror jeg også, jeg ville blive. Der er heldigvis ikke så lang tid til torsdag, selv om det nok føles sådan lige nu.

Jeg er sikker på, at hvis jdm. mente, det var alarmerende, ville hun sende dig til scanning med det samme, og det gjorde hun jo ikke.

Du er jo trods alt ved at være så langt henne, at baby nok skal klare sig, hvis han skal ud nu - det har jeg trøstet mig selv med hver gang, jeg er nået til uge 28-30 stykker, men selvfølgelig er det bedre at beholde ham derinde lidt endnu.

Men så er det jo bare i gang med at hvile dig - så har du en god undskyldning for at sætte Jørn i sving!

Du får lige en stor krammer!

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Æj, hvor træls, Anne!

Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt bekymret - det tror jeg også, jeg ville blive. Der er heldigvis ikke så lang tid til torsdag, selv om det nok føles sådan lige nu.

Jeg er sikker på, at hvis jdm. mente, det var alarmerende, ville hun sende dig til scanning med det samme, og det gjorde hun jo ikke.

Du er jo trods alt ved at være så langt henne, at baby nok skal klare sig, hvis han skal ud nu - det har jeg trøstet mig selv med hver gang, jeg er nået til uge 28-30 stykker, men selvfølgelig er det bedre at beholde ham derinde lidt endnu.

Men så er det jo bare i gang med at hvile dig - så har du en god undskyldning for at sætte Jørn i sving!

Du får lige en stor krammer!

Du har helt ret!

tak for de beroligende ord!

Anmeld

17. januar 2011

Kit

Hej Anne. Først en . Jeg ved hvordan du har det.

Jeg var ude for det samme her i starten af året, hvor jeg også blev sendt til en vægtscanning. SF var ikke vokset de sidste 4 uger og 2 jordmødre kunne ikke få fat om baby til at lave fosterskøn - og jeg har ikke en særlig stor mave. Jeg fik nogle dejlig beroligende ord fra de fantastiske piger herinde og kunne nogenlunde afslappet tage til scanning.

Der så vi vores lille vidunder igen og sikke et dejligt gensyn. Hun var præcis som hun skulle være og der var ingen grund til bekymring. De laver jo scanningen for en sikkerheds skyld, så det er jo dejligt at man er i gode hænder her i Danmark.

Så gør som de anbefaler og glæd dig til at se den lille igen på torsdag.

I fredags var jeg så hos min normale jordemoder og hun skønnede det ikke til et stort barn, men var ikke bekymret. Så det vil jeg heller ikke være. Der er liv og en stærk hjertelyd

Kit

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

Kit skriver:

Hej Anne. Først en . Jeg ved hvordan du har det.

Jeg var ude for det samme her i starten af året, hvor jeg også blev sendt til en vægtscanning. SF var ikke vokset de sidste 4 uger og 2 jordmødre kunne ikke få fat om baby til at lave fosterskøn - og jeg har ikke en særlig stor mave. Jeg fik nogle dejlig beroligende ord fra de fantastiske piger herinde og kunne nogenlunde afslappet tage til scanning.

Der så vi vores lille vidunder igen og sikke et dejligt gensyn. Hun var præcis som hun skulle være og der var ingen grund til bekymring. De laver jo scanningen for en sikkerheds skyld, så det er jo dejligt at man er i gode hænder her i Danmark.

Så gør som de anbefaler og glæd dig til at se den lille igen på torsdag.

I fredags var jeg så hos min normale jordemoder og hun skønnede det ikke til et stort barn, men var ikke bekymret. Så det vil jeg heller ikke være. Der er liv og en stærk hjertelyd

Kit

Hej Kit,

tusind tak for svaret! Dejligt at høre fra nogle der har prøvet det, for jeg ved jo med fornuften godt, at der nok ikke er noget galt.. Men alligevel bekymrer jeg mig jo!

Godt at høre Jeres lille pige er fin, jeg glæder mig til at se hende, når hun engang vil ud!

Anmeld

17. januar 2011

Riksen

Hej Anne!

Jeg kan godt forstå at du bekymrer dig - det er vist kun normalt, når man får at vide, at ens baby ligger uden for det normale. Men! Som de andre skriver, så er du i trygge hænder, og eftersom din jordemoder ikke fandt det alarmerende og sendte dig til akutscanning, så tror jeg, at du bør stole på hende og være sikker på at der bliver holdt godt øje med jeres trold. Og især hvis hans vægt ligger inde for kurven.

Prøv at se om ikke du kan gemme bekymringerne lidt væk indtil du har været scanning og det måske bliver aktuelt. Det er jo ikke sikkert, at din jordemoders skøn er rigtigt - det kan jo være vanskeligt at skønne vægt, når man gør det på den måde jordemødre gør.

Det er selvfølgelig altid nemmere for udenforstående at sige: "Drop bekymringerne..." Men jeg tror at det vil være godt, hvis du kan. Og jeg er sikker på, at både du og jeres lille mand har det godt, og det at han sparker derud af er et godt tegn.

Kram fra mig

Anmeld

17. januar 2011

Multebær

Uh kan godt forstå dine tanker kredser om det. Jeg håber at din kontrol hos JM kan få dig til at føle dig mindre bekymret. Jeg tror som andre også har skrevet at de ville sætte ind akut hvis de skønnede at der var farer for barnet - men som Riksen også siger er det nemmere at sige når det ikke er en selv der har fået beskeden. 

Stort til dig

Anmeld

17. januar 2011

AnneBJ

Riksen skriver:

Hej Anne!

Jeg kan godt forstå at du bekymrer dig - det er vist kun normalt, når man får at vide, at ens baby ligger uden for det normale. Men! Som de andre skriver, så er du i trygge hænder, og eftersom din jordemoder ikke fandt det alarmerende og sendte dig til akutscanning, så tror jeg, at du bør stole på hende og være sikker på at der bliver holdt godt øje med jeres trold. Og især hvis hans vægt ligger inde for kurven.

Prøv at se om ikke du kan gemme bekymringerne lidt væk indtil du har været scanning og det måske bliver aktuelt. Det er jo ikke sikkert, at din jordemoders skøn er rigtigt - det kan jo være vanskeligt at skønne vægt, når man gør det på den måde jordemødre gør.

Det er selvfølgelig altid nemmere for udenforstående at sige: "Drop bekymringerne..." Men jeg tror at det vil være godt, hvis du kan. Og jeg er sikker på, at både du og jeres lille mand har det godt, og det at han sparker derud af er et godt tegn.

Kram fra mig

Mange tak for de beroligende ord! Er lidt mere ovenpå nu - men der er stadig længe til torsdag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.